تماس مسکو از سفیر اسرائیل/ معاون وزیر خارجه روسیه: تل آویو چگونه حمله نازی ها را محکوم می کند؟

تماس مسکو از سفیر اسرائیل/ معاون وزیر خارجه روسیه: تل آویو چگونه حمله نازی ها را محکوم می کند؟

روز جدید وزارت خارجه روسیه در پی انتقاد از حمله مسکو به اوکراین، سفیر اسرائیل در وزارت خارجه روسیه را احضار کرد. به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت به زبان عبری، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر تل آویو از وی پرسید که چگونه اسرائیل حمله نازی ها را محکوم می کند. سفیر اسرائیل در مسکو گفت: تل آویو نسبت به وضعیت و زندگی شهروندان اسرائیلی در اوکراین و کارکنان سفارتش در آنجا بسیار نگران است و امیدواریم که این تنش پایان یابد و راه حل دیپلماتیک پیدا شود.

پس از انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از حمله مسکو به اوکراین، وزارت خارجه روسیه سفیر اسرائیل را احضار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه یهودی یدیعوت آحارونوت، وزارت خارجه روسیه الکساندر بن زوئی، سفیر اسرائیل در مسکو را احضار کرده است.

این روزنامه عبری همچنین می نویسد که میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر روسیه در تل آویو از وی پرسید که چگونه اسرائیل حمله نازی ها را محکوم می کند.

به نوشته این روزنامه، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: تل آویو به شدت نگران وضعیت و زندگی شهروندان اسرائیلی در اوکراین و کارکنان سفارتش در آنجا است و امیدواریم این تنش پایان یابد و راه حل دیپلماتیک پیدا شود. “

یایر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در حساب توییتری خود عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرد و آن را “نقض جدی نظم بین المللی” خواند. وی در عین حال خاطرنشان کرد که راه برای گفتگو و تلاش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این بحران با میانجیگری قدرت های جهانی همچنان باز است.

یایر لاپید پیشتر در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی 12 اسرائیل گفته بود که تل آویو در صورت جنگ با اوکراین در کنار آمریکا خواهد بود.

روسیه در ساعات اولیه صبح پنجشنبه ۲۴ فوریه، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هدف از این عملیات زیرساخت های نظامی اوکراین بوده و غیرنظامیان را به خطر نمی اندازد. مسکو می گوید قصد تسلط بر اوکراین را ندارد، اما قصد دارد کی یف را خلع سلاح کند و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از اولین روز تهاجم کشورش به اوکراین گفت: اگر این کار را نمی کردیم، تهدید می شدیم و نمی دانم بعد از آن کشور ما چگونه ادامه می داد.

وی تاکید کرد که تمام تلاش های روسیه برای دستیابی به توافقنامه منع اشاعه ناتو با شکست مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید