رایزنی معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی با سفیر ایران در مورد مسائل “حل نشده” دوجانبه

ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794578

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، معاون وزیر امور خارجه با سفیر ایران در سئول در خصوص مسائل دوجانبه بین سئول و تهران که هنوز تکلیف آن مشخص نشده است، گفتگو کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه کره جنوبی می گوید چوی جان کوهن، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز (جمعه) با سعید بادامچی شبستری سفیر ایران درباره مسائل «حل نشده» دوجانبه گفت وگو کرد.

به گزارش کره هرالد، چوی در دیدار با بادامچی گفت: کره جنوبی با توجه به اهمیت روابط سئول و تهران به تلاش های دیپلماتیک خود برای پیشبرد مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، آنها همچنین توافق کردند که روابط نزدیک خود را برای حل و فصل مسائل “آینده” دوجانبه حفظ کنند.

به گزارش رسانه های کره ای، این وزارتخانه از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد، اما به نظر می رسد این موضوعات شامل موضوع دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی نیز می شود.

پیش از این، دولت کره جنوبی برای پیشرفت در مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد و متعهد شد با توجه به اهمیت اتحاد سئول با واشنگتن و روابط کره جنوبی با ایران، به “تلاش های دیپلماتیک” برای احیای این توافق ادامه دهد.

گفتنی است بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور بالغ بر هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر 2018 (شهریور 1397) به بهانه ای پرداخت نشده است. تحریم های آمریکا از آن زمان تاکنون سفرهای بین مقامات و رایزنی هایی بین دو کشور صورت گرفته است که آخرین مورد در سطح نخست وزیر کره جنوبی است، اما از آن زمان تاکنون هیچ تغییری صورت نگرفته است.

چوی ژانگ کان، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی اخیراً در توییتی نوشت که با رابرت مالی، نماینده آمریکا در ایران صحبت کرده است. وی در این رابطه نوشت: با رابرت مالی نماینده آمریکا در ایران درباره مذاکرات وین برای احیای برجام صحبت کردم. تلاش های دیپلماتیک دشوار است، اما در نهایت مثمر ثمر است.

این مقام ارشد کره جنوبی افزود: ما قویا از تلاش های شرکت کنندگان برای دفاع از مذاکرات وین حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید