دارایی و معاون وزیر خارجه کره جنوبی در حال گفت و گو با ایران هستند


ساعت: 22:03
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854919

نماینده آمریکا در ایران و معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی روز جمعه درباره ایران گفت وگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران جمعه شب اعلام کرد که با معاون وزیر خارجه کره جنوبی تماس تلفنی داشته است.

وی در توییتی نوشت: امروز صبح با معاون وزیر خارجه کره جنوبی تماس خوبی داشتم. ما متعهد به هماهنگی تلاش های خود در زمینه طیف وسیعی از منافع مشترک در ایران هستیم.»

کره جنوبی یکی از کشورهایی بود که با خروج آمریکا از برجام، سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا را علیه ایران در پیش گرفت.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور در مجموع هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر 2018 (شهریور 1397) تحت تحریم های آمریکا پرداخت نشده و این پول توسط سئول بلوکه شده است. در سالهای اخیر.

پس از خروج یکجانبه دولت آمریکا به رهبری دونالد ترامپ از برجام و ادامه سیاست فشار حداکثری بر ایران، همه کشورهایی که از ایران نفت خریداری کردند تحت فشار قرار گرفتند تا خرید نفت از ایران را به صفر برسانند.

کره جنوبی یکی از مشتریان نفت ایران بود که خرید نفت خود از تهران را به صفر رساند و به درخواست دولت آمریکا از دسترسی ایران به منابع مالی خود در بانک هایش جلوگیری کرد.

اما سئول مداخله کرد و در مقطعی اعلام کرد که ایران باید برای نگهداری دارایی های ایران در بانک هایش پول بپردازد.

تاکنون مسئولان سفر و رایزنی کرده اند اما تاکنون پیشرفت چشمگیری در زمینه آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران حاصل نشده است.

رابرت مالی اخیراً در نشست کمیته روابط خارجی سنا در وین شرکت کرد و با اذعان به شکست سیاست فشار حداکثری دوران ترامپ علیه ایران، بهترین راه را بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست. چیزی که ما اینجا داریم دیپلماسی است.»

مالی گفت: «به جای متقاعد کردن ایرانی ها برای دادن امتیاز، فشار حداکثری مالی آنها را به حداکثر تحریکات سوق داد. ایران و گروه های مسلح آن به شرکای ما در خلیج فارس حمله می کنند [فارس] و بر نیروی ما افزودند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که دولت فعلی آمریکا، دولت جو بایدن، حتی یکی از تحریم های اعمال شده علیه ایران را لغو نکرده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید