دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی باید به زودی آزاد شود

ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798551

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که دارایی های بلوکه شده ایران به زودی آزاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی با معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و ابراز امیدواری کرد که دارایی های بلوکه شده ایران به زودی آزاد شود..

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که دیپلمات های ارشد هر دو طرف در وین درباره آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران گفتگو کرده اند..

بر اساس این بیانیه، چوی یانگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی و علی باقری همتای ایرانی وی توافق کردند که دارایی های ایران به زودی آزاد شود..

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی همچنین آمده است که دو طرف برای انجام رایزنی های کاری درباره جزئیات روند انتقال توافق کرده اند..

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور بالغ بر 7 میلیارد دلار بوده که از سپتامبر 2018 (شهریور 1397) به بهانه تحریم های آمریکا پرداخت نشده است..

چوی این هفته با راب مالی، نماینده آمریکا در ایران و مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات وین، و همچنین انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین و نمایندگانی از فرانسه، آلمان و بریتانیای کبیر..

چوی جونگ کان روز سه شنبه 5 ژانویه عازم وین شد تا در جریان نشست پنج روزه پیشرفت مذاکرات در وین برای رفع تحریم های یکجانبه علیه آمریکا و شفاف سازی وضعیت منجمد شده با نمایندگان برجام و آمریکا دیدار کند. دارایی های ایران با نمایندگان آلمان. ، روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و ایران و معاون رئیس جمهور در امور خارجی اتحادیه اروپا برای دیدار و گفتگو.

انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید