تماس های امنیتی ایران با مقامات افغانستان ادامه دارد

ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779245

امیر عبداللهیان در نشست خبری با وزیر امور خارجه پاکستان:

وزیر امور خارجه با بیان اینکه رایزنی های امنیتی ایران با هیئت حاکمه افغانستان در حال انجام است، گفت: نهاد حاکمیتی افغانستان مسئول ایجاد صلح، ثبات و امنیت در آن کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری مشترک با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ما در مورد رویدادهای افغانستان گفتگوهای مهمی داشتیم و همچنان این رویدادها را از نزدیک دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام افغانستان مهمترین تصمیم سیاسی همه ماست. ما به برقراری تماس با همه کشورهای افغانستان ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: تماس ها و رایزنی ها در خصوص امنیت جمهوری اسلامی ایران با نهاد حاکمیتی یا موقت در افغانستان در حال انجام است.

امیر عبداللهیان گفت: به منظور کمک به افغانستان برای خروج از وضعیت کنونی، تمامی گذرگاه های مرزی ایران برای تجارت فرامرزی با افغانستان باز است. وی گفت: ما آمادگی کامل برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق مرز ایران به افغانستان را داریم.

وی گفت: ما به استفاده از این ظرفیت برای همکاری های تجاری، اقتصادی و محلی با افغانستان ادامه خواهیم داد.

وی افزود: تا جایی که بتوانیم وضعیت اقتصادی و معیشتی را راحت کنیم و کمک های بشردوستانه را از کشورهای دیگر به افغانستان ارسال کنیم، در آستانه فصل سرما با موج کوچک تری از اسکان به مرزهای همسایگان افغانستان مواجه خواهیم شد.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه همکاری ایران با افغانستان در بازارچه های مرزی ادامه خواهد داشت، گفت: نهاد حاکمیتی افغانستان مسئول ایجاد صلح، ثبات و امنیت در کشور است.

وی افزود: با جمهوری اسلامی دوست و برادر پاکستان توافق کرده ایم که فردا در نشست وزیران امور خارجه همسایگان افغانستان در تهران پیامی به مردم افغانستان، جامعه جهانی و شورای حکومتی موقت و موقت خواهیم داشت. “

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در عین حال تلاش می کنیم با ادبیات و درک مشترک به تلاش جمعی خود برای برون رفت از شرایط پیچیده کنونی منطقه ادامه دهیم.

وی گفت: بخش دوم گفتگوی ما توافق برای توسعه بیشتر روابط بین دو کشور بود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در یک ماه اخیر هیات های عالی رتبه از ایران به اسلام آباد سفر کرده اند، وزیر امور خارجه پاکستان دو بار به تهران سفر کرده است و مقامات امنیتی و نظامی ما دیدارهای مهمی داشته اند.

وی ادامه داد: امروز توافق کردیم که سطح مبادلات تجاری دو کشور را افزایش دهیم و از سازوکارهای شناخته شده در حقوق بین الملل برای افزایش حجم مبادلات، توسعه همکاری های اقتصادی همه جانبه، اقدامات عملی در راستای منافع دو ملت و دو کشور استفاده کنیم. “بیایید به دست آوریم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید