مردان مقاومت و کشورهای اسلامی از مردم افغانستان حمایت می کنند / مقامات کنونی افغانستان باید امنیت و نظم را برقرار کنند

زمان: 14:20
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776761

این کارشناس رهبری با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال افزایش سلطه خود با ایجاد توطئه ، تفرقه و خونریزی در منطقه است ، گفت: مردان مقاومت و دولت های اسلامی از مردم افغانستان حمایت می کنند و مقامات فعلی افغانستان مسئول حفظ امنیت و نظم در این کشور. “من دارم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فردا قم، آیت الله محسن اراکی صبح امروز در نشست علما و روحانیون در محکومیت جنایات تروریستی و حمایت از مردم افغانستان در فیضیه اظهار داشت: فاجعه بزرگ شهادت نمازگزاران در نماز در دو حادثه اخیر در افغانستان قلب همه را به درد آورده است. به
وی ادامه داد: همانطور که حضرت زینب (سلام الله علیها) فرمودند شهادت و کشته شدن در راه خدا برای پیروان آل بیت افتخاری است که بزرگترها برای ما به ارث برده بودند. خون حسین بن علی هنوز در صحنه کربلا جاری است.
یکی از اعضای شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه کربلای افغانستان ادامه کربلا بود که در سال 1361 رخ داد ، گفت: کربلای افغانستان بار دیگر شاهد شهادت حسین بن علی و یارانش بود. امروز ، دشمنان اسلام ، بشریت و رسول خدا جنایتی را که از آن روز آغاز کرده بودند ، از سر گرفته اند.
وی افزود: امروز جبهه حسین باید از هر روز دیگری قوی تر باشد و آنها بیش از پیش شعارها یا قربانیان حسین را سر می دهند. بنی امیه و دشمنان رسول هنوز با حسین و العلی در حال جنگ هستند و این جنگ همچنان ادامه دارد. آنچه امروز در افغانستان رخ داد ، ادامه همان جنایتی است که آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه کوم ، معلمان و بزرگان در این مکان تحت رهبری مراجع تقلید گرد هم آمدند تا اعلام کنند که ابتدا دشمن می داند که با این جنایات نمی تواند راه حسین (ع) را مسدود کند ، باید بدانند که راه حسین (ع) ) هم انقلاب و هم راه سعادت راهی را که حسین به ما می آموزد ادامه می دهد.
مسیر مقاومت با این کشتارها منحرف نمی شود / راه مقاومت ادامه دارد
وی افزود: این کشتارها مانع مقاومت ما نمی شود. مردم مقاومت هنوز در این راه استوار هستند و ژنرال سلیمانی و ابومهندس و دیگر بزرگان هنوز در بین ملتها در این مسیر حضور دارند. روح زنده این مردان بزرگ در همه جای کشورهای بزرگ اسلامی مقاومت می کند و این مقاومت تا پیروزی کامل بر آمریکا و اسرائیل ادامه خواهد داشت و این بار مقاومت متوقف نمی شود.
این کارشناس رهبری گفت: مردم افغانستان ، مردم مظلوم افغانستان تنها نیستند ، ما همه با آنها و پشتیبانی آنها هستیم ، درد آنها درد ما و رنج آنها درد ما است ، خون آنها خون ما است. امروز ما رنج مردم افغانستان را رنج خود ما می دانیم.
مردان مقاومت و کشورهای اسلامی از مردم افغانستان حمایت می کنند
وی گفت: “مردم افغانستان باید بدانند که همه مسلمانان جهان ، کشورهای اسلامی منطقه و مردان مقاومت از آنها حمایت می کنند.” بگذارید مردم افغانستان بدانند که با صبر و مقاومت تمام توطئه های آمریکایی در این کشور را شکست خواهند داد.
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ما آماده ارائه هرگونه کمک و پشتیبانی به مردم افغانستان هستیم ، گفت: ما از دولت افغانستان و مقامات فعلی می خواهیم که برای برقراری امنیت در سراسر افغانستان و برای همه مردم اقدام جدی انجام دهند.
مقامات کنونی افغانستان باید امنیت را در این کشور برقرار کنند
وی تاکید کرد: کسانی که امروز مسئولیت خود را در افغانستان بر عهده گرفتند ، مسئول امنیت همه مردم هستند. آنها باید اقدامات لازم را انجام دهند. امنیت باید به گونه ای باشد که دشمن جرات حمله به مردم افغانستان را نداشته باشد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه درخواست ما از مقامات افغان برای تأمین امنیت افغانستان است ، گفت: اداره شود.
اسرائیل باید از ایجاد تفرقه و خونریزی در منطقه دست بردارد
“در اینجا به ایالات متحده هشدار می دهیم ، به اسرائیل هشدار می دهیم ، صبر مردم مسلمان در منطقه رو به اتمام است. اگر از ایجاد تفرقه و خونریزی دست نکشید ، مردم منطقه آنچه را که برای شما اتفاق می افتد تحمل نخواهند کرد.” او گفت. بیایید و نتیجه جنایات خود را دریابید و از آن جنایاتی که مرتکب می شوید پشیمان خواهید شد.
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه امروز وحدت جهان اسلام مانند همیشه یک وظیفه مقدس و یک وظیفه است ، گفت: دشمن با این توطئه ها به دنبال ایجاد هرج و مرج و تفرقه بین مردم است. آنچه راه را برای دشمن هموار می کند ، تفرقه بین کشورهای اسلامی است. علاوه بر همه زخم های وارد شده به مسلمانان ، وظیفه ماست که در برابر دشمن صبور باشیم و دشمن را از ایجاد تفرقه منصرف کنیم.
وی ادامه داد: توطئه ها در بین مسلمانان یک توطئه صهیونیستی است و این توطئه ها با هزینه هنگفتی ایجاد شده است تا بتوانند سلطه خود را بر منطقه افزایش دهند اما بدانید که این توطئه ها یک توطئه شکست خورده است و موفق نخواهد شد. هم مردم ما و هم منطقه با این توطئه مخالفت خواهند کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید