راهپیمایی 22 آبان پایان اختلاف با شورشیان و مقامات نظم و قانون و امنیت کشور است.


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908265

یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه شورای عالی امنیت ملی باید بدون توجه به حاشیه سازی و شاخ و برگ استکبار با فتنه گران برخورد قاطع و جدی کند، گفت: راهپیمایی 22 آبان پایان اختلاف مردم با فتنه گران است. و مسئولان نظم و امنیت کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حوالی ظهر پنجشنبه عده ای از اغتشاش گران با فراخوان قبلی با تجمع در اطراف بهش سکینه کرج با پرتاب سنگ و نخاله های ساختمانی هر دو باند اتوبان کرج – قزوین را مسدود کردند. آنها رانندگان عبوری را تهدید و آنها را مجبور به توقف کردند. آنها ایستادند، با سنگ، باتوم و سلاح های غوغا به ماشین ها آسیب رساندند.

ترافیک طولانی و معطلی چند ساعته در اتوبان کرج – قزوین که یکی از اصلی ترین شریان های پرحجم محسوب می شود، باعث عصبانیت مردم و مسافران شد. تصاویر ویدئویی پخش شده از درگیری بعدازظهر پنجشنبه در اتوبان کرج نشان می دهد که تعدادی از اغتشاش گران مسلح به انواع سلاح گرم و در حین توقف خودروی فاراژ به ماموران پلیس حمله کرده و تعدادی از کارکنان فاراژ به دلیل ترافیک سنگین به شدت مجروح شدند، یک فروند بالگرد امداد هوایی به محل اعزام شد. به محل انتقال مجروحان به مراکز درمانی، شورشیان مسلح حتی به سمت هلیکوپتر امداد تیراندازی کردند و سپس به دروغ ادعا کردند که این هلیکوپتر برای اعزام نیرو در آنجا بوده است.

در اغتشاشات بعدازظهر پنجشنبه یک کیوسک نیروی انتظامی در میدان حصارک و یک دستگاه کامیونت در بلوار گلدشت خوارزمی توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شد. در کمال شهر نیز عده ای از اغتشاش گران با انواع سلاح های غوغا و تفنگ به مردم حمله کردند و اموال عمومی را تخریب کردند که در نتیجه یک بسیجی به شهادت رسید. به گزارش آباد، آنها همچنین به یک دانش آموز حمله کردند و او را به شدت مجروح کردند. که توسط مردم نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد، البته این ناآرامی ها در شهر فولاد اصفهان و زاهدان بود که در زاهدان امام جماعت مسجد مولای متکیان به شهادت رسیدند و تعدادی از نمازگزاران مجروح شدند.

با وجود اینکه بلافاصله تعدادی از فتنه گران و متخلفان امنیتی شناسایی و دستگیر شدند، اما افکار عمومی از مماشات مقامات کشور با ستیزه جویان برانگیخته شده و انتظار برخورد سریع و قاطع با مخالفان را دارد.


* راهپیمایی 13 آبان پایان جدال مردم با معاندین و مسئولان برای نظم و امنیت کشور است.

حسینعلی حاجی دلیقانی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی شرکت در راهپیمایی پرشور 22 آبان را پایان مناقشه مردم با معاندین دانست و اعلام کرد: روز جمعه سیزدهم آبان ماه حضور بسیار هوشمندانه، باشکوه و غرورآفرین در سراسر کشور اسلامی به همت مردم برگزار می شود. مردم ولایی و انقلابی ایران اسلامی و این حضور پر شور مردم، البته پایان مناقشه با همه کسانی خواهد بود که به نوعی به دنبال تخریب با خشونت و سلب امنیت کشور هستند.


* شورای عالی امنیت ملی بدون توجه به حاشیه سازی و شاخ و برگ استکبار باید قاطعانه و جدی با فتنه گران برخورد کند.

نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار در شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان به حجه مسئولان پایان می دهد، خاطرنشان کرد: مسئولان شورای عالی امنیت ملی و همه مسئولان ذیربط از امروز به حاشیه نشینی توجه نکنند، بوق و بوق استکبار برای اتخاذ تصمیم و اقدامات علنی در کشور و متخلفان باید طبق قانون قاطعانه و جدی برخورد شود.


*کلک اسلامی قوه قضائیه قیام کنندگان را قدرتمندتر کرد

وی با انتقاد از کندی عملکرد قوه قضائیه با فتنه گران گفت: قوه قضائیه باید بداند کجا شکست خورده است و فکر کند اگر اقدامات جدی انجام ندهد آرامش برقرار می شود، چنین چیزی وجود ندارد اما فتنه گران هر چند تعدادشان است. کوچک هستند، اما به شورش ادامه می دهند و اهداف شومی دارند، با علم به اینکه دستگاه قضایی آنطور که جامعه انتظار دارد با شورشیان برخورد نمی کند، طبیعتاً آنها تهاجمی تر شده و گامی به جلو برخواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید