برقراری نظم و قانون وظیفه خطیر پلیس/رسانه ها برای تامین امنیت روانی است


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884214

جانشین فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری پیشنهاد کرد؛

علی اصغر مهری گفت: برقراری نظم و قانون یکی از وظایف پلیس است. زمانی که فرد ناامن است، برای امنیت ارزش قائل است، همانطور که در هنگام تجربه بیماری برای سلامتی ارزش قائل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر مهری معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی با تقدیر از همکاری و اقدامات موثر رسانه ها در حوادث استان گفت: گاهی در برخی رویدادهای استان باید پخش اخبار در فراجا دقیق و مثمر ثمر باشد تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی برقراری نظم و امنیت را یکی از وظایف پلیس برشمرد و افزود: شخصی در هنگام ناامنی برای امنیت ارزش قائل است، همانگونه که زمانی که بیماری را تجربه می کند برای سلامتی ارزش قائل است.

مهری بیان کرد: در حوزه امنیت عینی همانطور که می بینید پلیس همیشه در سرما و گرما در تقاطع ها در موقعیت های مختلف حضور دارد یعنی امنیت عینی وجود دارد اما مطابق با شرایط روحی و روانی و امنیت روانی خود شخص از جنبه روانی و روانی امنیت. پلیس حضور دارد و امنیت برقرار است و به آرامش پایدار برای استان خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت رسانه های استان در بحث امنیت روانی که بسیار بالاتر از امنیت عینی است بسیار موثر است و این ارتباط دوسویه توسط رسانه های استان با معاونت اجتماعی رئیس جمهور شکل می گیرد. از پلیس

علی اصغر مهری اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی فرج که چندی پیش واژه فرهنگی به آن اضافه شد، معتقد است که باید در حوزه فرهنگ و آداب و رسوم مردم بیشتر مطرح شود و می توان بیشتر کار کرد. در این امر و جلب مشارکت مردم در آن آموزش های عمومی و آموزش های مورد نیاز برابرتر بود.

وی ضمن تشریح وظایف پلیس که در دو حوزه منفعل و فرهنگی است، افزود: در حوزه سلبی پلیس رذیلت هایی مانند پلیس راهنمایی و رانندگی، اطلاعاتی، آگاهی، فتا، مواد مخدر، اقتصادی، پیشگیری و… وجود دارد. فرماندهی انتظامی استان فراجا یکی از معاونت های پلیسی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعال است و از جمله وظایف آن می توان به سخنگوی نیروی انتظامی، روابط عمومی پلیس و خبرگزاری پلیس اشاره کرد.

سرهنگ مهری با اشاره به دیگر وظایف معاونت فرهنگی و اجتماعی استان تصریح کرد: مرکز مشاوره پلیس راهور در بلوار آزادی روبروی پارک لاله شهرکرد واقع شده است که دارای 19 دایره مشاوره در کلانتری ها و ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان است. استان که در سال گذشته بیش از 12 مورد بوده است. هزاران مورد و ارجاع به ادارات کلانتری و مرکز مشاوره مرکز ولسوالی داشتیم.

وی ادامه داد: بیش از هزار پرونده توسط دستگاه قضایی به ما ارجاع شد که 78 درصد آنها منجر به سازش شد و همه خدمات ما در حوزه تشخیصی، اطلاعاتی، آموزشی، نظام وظیفه، آموزشی، ازدواج، روانشناسی و روانسنجی تست ها رایگان هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با برگزاری دوره های آموزشی از در دسترس بودن مشاوران این معاونت خبر می دهد و بیان می کند: شماره تلفن 096580 سامانه پاسخگویی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در ساعات کاری است. برای افرادی که فرصت مراجعه به مراکز ما را ندارند.

وی در خصوص آموزش افزود: در حوزه آموزش همگانی آموزش های مختلفی را برای سازمان ها، نهادها و حتی افراد، مساجد و محلاتی که نیاز به آموزش دارند تدارک دیده ایم و در زمینه های مختلف آموزش ارائه می دهیم.

مهری در پایان با اشاره به اینکه اگر مردم در امنیت خود سهیم نباشند، نباید انتظار ایجاد امنیت پایدار را داشته باشند، گفت: حوزه ارزیابی اجتماعی، مطالعات و تحقیقات اجتماعی، اطلاعات، رصد فضای مجازی، اتاق عملیات روانی و اقدامات ترغیب‌کننده در میدان قدرت جایگزین فرهنگی و اجتماعی پلیس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید