امنیت ایران اسلامی قربانی بازی های شورشی/تقویت جدی پلیس، ضامن برقراری قانونی و تثبیت امنیت


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900069

هر کسی با هر پیشینه‌ای می‌تواند در هر زمانی بیاید و در خیابان‌های شهرهای ایران ویران کند، می‌تواند مجانی این کار را انجام دهد و مسئولان با او ناعادلانه رفتار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; هر کشوری قوانین و مقرراتی را برای اعتراضات مردمی وضع و اجرا کرده است که رعایت آنها برای همگان الزامی و ضروری است و نقض آن منجر به سرکوب متخلف می شود.

در حقوق اجتماعی ضوابطی برای بیان اعتراضات مردم به عنوان «حق اجتماعی» وجود دارد و انتظار اجرای آن نیز «حق عمومی» از سوی دولت در قالب «قانون» با قید اکید «مسالم‌آمیز» و حتی است. با گرفتن “شعار” در نوع نوشتاری.

طرحی برای اعتراض به نام قانون

رسیدگی به وظایف این راهپیمایی و تظاهرات که مبدأ و مقصد حرکت را نیز مشخص می کند، بر عهده شخص یا حزب و تشکیلات کاندیداست و پلیس نیز بر حسن اجرای این تظاهرات قانونی نظارت دارد. تا زمانی که تظاهرات مجوز دارد، مسئولیت چارچوب قانونی را بر عهده دارد. ، از حمایت پلیس برخوردار است و در صورت تخلف، پلیس در محل تشکیل جلسه داده و مسئولان مربوطه را تحت تعقیب قرار می دهد.

مجازات تخلفاتی که نظم و امنیت شهروندان را به خطر می اندازد شدیدتر است و در صورت درگیری با پلیس و نیروهای امنیتی اشد مجازات در نظر گرفته می شود.

در اکثر کشورهای جهان به ویژه کشورهای غربی و اروپایی مجازات قانون شکنی و پلیس بین یک سال تا حبس ابد با جریمه های سنگین است.

در این کشورها به متولیان نظم و امنیت عمومی اختیارات گسترده داده شده و پلیس مجاز است در صورت مقاومت فرد یا متخلفان از انواع وسایل کنترلی و حتی استفاده از سلاح گرم استفاده کند و همانطور که بارها انجام شده است. استفاده از سلاح توسط پلیس که منجر به مرگ فرد یا افرادی مظنون می شود، منجر به تعقیب پلیس نشده و حتی در بیشتر موارد از پلیسی که از سلاح استفاده می کند مورد تجلیل و تمجید قرار می گیرد و ضمن اینکه فیلم های موجود به ویژه از آمریکا بی گناهی انسان و خشونت پلیس را به نمایش گذاشت، اما مسئولان این کشورها به ویژه در آمریکا و اروپا معتقدند که به دلیل خطاها و اشتباهات متعدد، نباید پلیس و نیروی انتظامی را تضعیف کرد و شجاعت قاطعیت را تضعیف کرد. در اجرای قانون باید کاهش یابد که در غیر این صورت هرج و مرج در جامعه گسترش یابد.

تقویت اجرای قانون، تضمین ثبات امنیتی

در آن روزها موارد زیادی در آمریکا، انگلیس، فرانسه رخ داد و فیلم خشونت پلیس و برخورد خشونت آمیز با شهروندان معترض در شبکه های اجتماعی منتشر شد و روسای پلیس این کشورها قاطعانه از اقدامات همکاران خود دفاع کردند و این فصل از سخنرانی بر روی قدرت نیست، دیگری اجازه اعتراض در مقابل پلیس را نمی دهد و علاوه بر این، قانون مجازات هایی را برای حامیان متخلفان یا منتقدان پلیس در نظر گرفته است که همچنان توسط پلیس اجرا می شود.

قوانین و مقررات کشورهای مختلف در برخورد با جرایم علیه امنیت خود به ویژه جرم جاسوسی از سختگیری و بازدارندگی قابل توجهی برخوردار است. مفاد نظام حقوقی ما در زمینه جرایم امنیتی دارای ابهامات و کاستی های جدی در ابعاد مختلف از جمله معرفی و شناسایی کشورهای متخاصم و همچنین ضعف ضمانت اجرای بازدارندگی است.

چرا که در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت های متخاصم به ویژه ایالات متحده آمریکا با بهره گیری از ابزارهای جاسوسی و همه جانبه، تمام ابزار خود را در ابعاد مختلف و در این راستا به طور مستقیم یا غیرمستقیم علیه نظام اسلامی به کار گرفتند. همکاری دور افراد و پوشش گروه ها، اقداماتی مانند حمایت از گروه ها و سازمان های تجزیه طلب، حمایت از رژیم بعث عراق، حمله به هواپیمای ایرانی، ترویج ایران هراسی، حمایت از شورشیان، ترور جنایتکارانه سپهبد. و ملت ایران در مقاطع مختلف به طور گسترده در دستور کار قرار گرفته و فهرست ایرانیان تحریم شده را افزایش داده است.

بنابراین لازم است قوانین داخلی برای رفع ابهامات مذکور و همچنین تقویت ضمانت اجرا و همچنین جرم انگاری برخی رفتارهای مرتبط با اقدامات فوق الذکر تمهیدات لازم را به عمل آورند و در نهایت حمایت های لازم را به عمل آورند. افراد تحریم شده

امنیت ایران اسلامی قربانی فتنه بازی هاست

و در کشور ما متأسفانه هیچ اقدامی برای اخذ مجوز تظاهرات مسالمت آمیز انجام نمی شود و بدتر از آن این است که تظاهرات اعتراضی مسئولی ندارد که مسئول رفتار اعتراضی آنها باشد.

به هر حال، ما فاقد قانون پیشگیرانه در برخورد با تظاهرات غیرقانونی هستیم. نتیجه غفلت از مصالح و امنیت اجتماعی این است که هر مرد و جریانی حتی مخالفان و ضدانقلاب ها وارد صحنه می شوند و بدون پرداخت هیچ هزینه ای جان و مال و امنیت جامعه را به چالش می کشند و هر بار با تجربه قوی تر از گذشته برای تحمیل خسارات فوق برای کشور بسیار سنگین خواهد بود.

ناتوانی در برخورد قاطع با متخلفان اجتماعی و متخلفان امنیتی، آنان را به تحرک و گستاخی سوق داده است، به طوری که استاندار تهران در جریان اغتشاشات اخیر اعلام کرد، 1800 نفر از دستگیرشدگان در گذشته بین دو تا چهار بار دستگیر شده اند. شورش کردند و به آنها قول داده شد که دیگر مرتکب این تخلف نشوند

تکرار بی امان ناآرامی ها توسط چند نفر اجیر و ناامن ساختن فضای کشور و وارد کردن خسارات نجومی به اموال و زیرساخت ها و بالاتر از همه بازی با آبرو و جایگاه جهانی مردم ایران، گواه واقعی ضعف کشور است. جمهوری اسلامی ایران این است که اگر این ضعف زیرساختی در اسرع وقت برطرف نشود، باید انتظار داشت که فاصله زمانی فتنه‌های بعدی کوتاه شود.

نیاز به تعدیل اهمیت امنیت از دید کارکنان

سوال جدی این است که امنیت ملی در همه عرصه‌ها و سطوح به‌ویژه برای ضابطان قضایی چقدر اهمیت دارد و آیا برای تحقق امنیت پایدار و پایدار اندیشیده و تصمیم‌گیری کرده‌اند؟! اگر پاسخ مثبت است، که نمی تواند باشد، چرا ننه کمری به خود اجازه می دهد، با وجود اینکه می داند مردم کشورش هر بار در تظاهرات میلیونی انزجار خود را از این شورش ها ابراز می کنند، باز هم با نهایت شجاعت می آید. و به همه توهین می کند.حرمت مردم و دولت و امنیت آن را در ردیف جولان شیطانی خود قرار می دهد؟!


آنچه مهم است این است که حساب عوامل اغتشاشات که از بیرون و با آموزش های تخصصی تخریب و کشتار دستورات و منابع دریافت می کنند وحشیانه و بی رحمانه به هیچ خردسال و بالغی از عناصر فریب خورده و تحریک شده رحم نمی کنند. حکم گروه اول که قصد براندازی از طریق ارعاب و قتل را دارند، بدون شک تخریب زمین و اعدام است و برای دسته دوم باید مجازات های بازدارنده در نظر گرفته شود، به ویژه برای کسانی که سابقه درگیری در شورش دارند. شرارت و دخالت

اگر ترس از مجازات برای قانون شکنی وجود نداشته باشد، بروز آشوب های مستمر محکوم به فناست و این افزایش مجازات با افزایش جدی فعالیت های فرهنگی و آموزشی همراه نیست. طبیعی است که این دو دست به دست هم بدهند.


اگر در هر حوزه ای دیدگاه خرابکارانه و تخریبی علیه نظام اسلامی اعمال شود، مصداق و با قضاوت «مفسد الارض» مواجه می شود و با اقدامات عملی خود ثابت نمی کنند که دست به دست می شوند. تسلیحات و آسیب جدی به نظام، هر بار مصداق «مفسدین عالم» نیستند و اگر پاسخ مثبت است، این سؤال روشن‌تر می‌شود و تصمیم مربوطه علیه این مفسدان و خیرین محقق نمی‌شود؟! آیا به این دلیل نیست که برخی از مقامات بلندپایه امنیت را به عنوان یک استراتژی اولویت دار تلقی نمی کنند؟! باید گفت که این موضوع صحت دارد و دلیل این نتیجه گیری، تکرار انبوه اغتشاشات و عدم اعلام قاطع است. اقدام علیه عاملان، فرماندهان و مجریان اغتشاشات که حتی اعلام آن ها در کاهش حضور انسان ها در این آشوب ها موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید