اقتدار و آمادگی پلیس همیشه باید حفظ شود / برقراری امنیت در کشور ضروری است

زمان: 11:24
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776056

مراجع عظام تقلید و علما با بیان اینکه اقتدار و آمادگی پلیس باید همیشه حفظ شود ، تصریح کردند: برقراری امنیت در کشور ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم ، سردار حسین اشتری صبح روز چهارشنبه هنگام رونمایی از سامانه گشت هوشمند در استان قم ، در یک سفر یک روزه به قم ، تولیدات رسانه ای شهدا توسط فرماندهی انتظامی استان را فاش کرد.
وی در طول سفر خود از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها دیدن کرد.
سردار اشتری پس از زیارت حرم حضرت معصومه (س) با آیت الله سعیدی ، حامی حرم و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.
رفتار پلیس مبتنی بر رفتار دلسوزانه است
659298c4 ce1b 4b82 b094 648c2178f9f7 خبر خاکستری
آیت الله سید محمد ساعدی امروز در دیدار سردار حسین اشتری ، فرمانده نیروی انتظامی که در حرم معبد مقدس مریم مقدس کرامت برگزار شد ، گفت: خدا کار می کند و خدا از او مراقبت می کند.

وی با اشاره به آیه 29 سوره فتح ، سه ویژگی نیروی انتظامی کشور را برشمرد و گفت: «اولین ویژگی نیروی انتظامی این است که معتقد است رئیس این حرکت بزرگ الهی و جهانی مردی است که از طرف خدا به زمین فرستاده شده است. پیامبر (ص) ، ائمه اطهار (ع) و مقام معظم رهبری معاونان عمومی امام (ص) هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه پیروان پیامبر (ص) ساختار نظام اسلامی خود را دارند و به هیچ حزب ، قبیله یا فردی فکر نمی کنند ، افزود: پلیس جمهوری اسلامی در حال پیگیری است. راه پیامبر (ص) این ایمان الهی است.

با توجه به آیه فوق ، وی دومین ویژگی پلیس جمهوری اسلامی را با کفار برابر می داند و می گوید: «این شدت نسبت به کفار نیز از دیدگاه دینی و بصیرتی ناشی می شود ، زیرا آنها دشمنان خدا محسوب می شوند. حتی اگر برای ما خوب به نظر برسند. “برای نشان دادن اینکه ما باید به دلیل دشمنی آنها با خدا قوی باشیم.

آیت الله ساعدی ادامه داد: “سومین ویژگی پلیس رحمت و مهربانی با برادران مذهبی است. این مهربانی فقط احساسی نیست ، بلکه ایمانی است که از دین و ارتباط پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نشأت می گیرد. او) در میان م believersمنان ایجاد کرده است و این مهربانی باید باشد پلیس همیشه در بین مردم قابل مشاهده است.

وی با اشاره به ریشه های رحمت پلیس نسبت به مردم گفت: امام صادق (علیه السلام) فرمود: «م belمن برادر م belمن است و خداوند در هفت آسمان تصویر و طبیعت مverمن را با تصویر بهشت ​​آفرید. به “

حامی استون موگاداس ، بانوی کرامت با بیان اینکه رفتار دلسوزانه چیزی جز خیرخواهی نیست ، افزود: شیوع بیماری رو به کاهش است.

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری پلیس گفت: تصویر دوست مهربان و قدرتمند پلیس باید در ذهن مردم باشد که تصویر آیه 29 سوره فاتح است.

آیت الله ساعدی با بیان اینکه وقتی جنایتکاری دستگیر می شود از فساد بیشتر جلوگیری می شود ، افزود: پلیس جمهوری اسلامی نه تنها از دستگیری جنایتکار راضی نیست بلکه به فرهنگ و پیشگیری از وقوع جرم توجه دارد و اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهد. “

وی افزود: علاوه بر دنیای مردم ، پلیس جمهوری اسلامی نیز با زندگی پس از مرگ مردم برخورد می کند و این در هیچ سیستم دیگری دیده نمی شود. صاحب الزمان (عج) برای اتصال.

اقتدار و عزم نیروی انتظامی باید تقویت شود

سردار اشتری در ادامه دیدارهای خود به دیدار آیت الله علوی گرگانی رفت.

0e3a61af a624 484f ade5 e227988986ff خبر خاکستری

آیت الله علوی گرگانی در این جلسه گفت: اقتدار و قاطعیت در پلیس مورد نیاز است تا مجرمان و مجرمان جرات انجام کارهای غیرقانونی را نداشته باشند.
وی ادامه داد: در واقع نیروی انتظامی باید به گونه ای با جنایتکاران برخورد کند که جرات تخریب جان ، مال و ناموس مردم را نداشته باشند.
آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: برخورد قاطع با متخلفین باعث رضایت مردم می شود و این موضوع باید تقویت شود.
وی نقش نیروی انتظامی را در ایجاد امنیت دانست و گفت: امنیت امروز کشور مدیون قربانیان و اقدامات شبانه روزی پلیس در سراسر کشور است.
این نهاد تقلید توجه خود را به معیشت مقامات مجری قانون جلب کرد و اظهار داشت:
افرادی که با لباس پلیس خدمت می کنند نباید هیچ گونه نگرانی یا مشکل معیشتی داشته باشند تا جان خود را برای انجام وظایف خود فدا کنند.

امروزه امنیت و آرامش کشور مدیون تلاش شبانه روزی پلیس است
84c9ea78 7026 48e1 aa26 93a001924505 خبر خاکستری

سردار اشتری ، فرمانده نیروی انتظامی کشور ، سپس با دفتر تقلید در دفتر آیت الله سبحانی دیدار کرد.
بر اساس این گزارش: آیت الله سبحانی در این جلسه با اشاره به نقش نهادهای انتظامی در تأمین امنیت کشور گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون تلاش کارکنان و عوامل آن و اقدامات سازمان های اجرای قانون در این زمینه باید گسترش یابند. “به آرامی
معظم له امنیت پایدار را یکی از مهمترین مسائل زیربنایی برای توسعه کشور ارزیابی کردند: امنیت در بین ابعاد مختلف نظام سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برقراری عدالت ، ریشه کنی فقر و ایجاد امنیت همواره مورد تأکید اسلام بوده است

f40d7eaa 08f4 45de b35c a567598a7dc6 خبر خاکستری
فرمانده انتظامی کشور سپس با آیت الله نوری همدانی در دفتر وی دیدار کرد.
آیت الله حسین نوری همدانی با اشاره به توطئه های دشمنان نظام ناامنی کشور گفت: هدف دشمن اخلال در امنیت ، تضعیف دولت و مردم است تا بتواند در کشور نفوذ کرده و اهداف خود را دنبال کند. “
وی نقش امنیت را برای توسعه کشور مهم می داند و اظهار می کند: باید گفت که امنیت مهمترین مسئله جامعه بشری است و سایر تحولات و موفقیت ها در سایه امنیت شکل می گیرد.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایات و متون اسلامی گفت: در همه این موارد تأکید بر برقراری عدالت ، ریشه کنی فقر و امنیت است که اهمیت این سه موضوع را نشان می دهد.
وی با توصیه به کارکنان این نهاد نظامی برای آشنایی بیشتر با زبان عربی و آموزه های دینی ، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی می تواند نقش مهمی در اعمال احکام اسلامی در جامعه داشته باشد.
این مراجع تقلید شیعه در ادامه سخنان خود به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر و سیره وی اشاره کردند و گفتند: نامه امام علی (ع) به مالک اشتر در اداره سیاسی جامعه بی نظیر است ، نقطه عطف یعنی اینکه حضرت این نامه را در عصر جاهلیت نوشت و خود او عملاً همه مواردی را که در نامه ذکر شد انجام داد.
در ابتدای این جلسه ، سردار عشری ، فرمانده انتظامی کشور گزارشی از اقدامات این نهاد ارائه کرد و برخی اقدامات مهم نیروی انتظامی در یک سال گذشته را تشریح کرد.

فقر را کنار بگذارید

62380a0b f50c 48a6 89a7 5deb5d17547d خبر خاکستری

آیت الله جوادی آملی در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی گفت: برای آینده سپاسگزار و مقاوم باشید. اما اگر فقط به گذشته نگاه کنیم ، می توانیم افتخار کنیم که می توانیم بگوییم این کار را کردیم و پیشرفت نکردیم.
وی گفت: “معایبی که کشور با آن روبروست این است که زندانیان تا حدی به دلیل عدم رعایت اخلاق هستند ، افرادی را سرقت می کنند یا اذیت می کنند ، افراد شرور ، اما نه بسیاری از آنها ، و برخی از آنها به دلیل بیکاری و فشارهای مالی است. باید از یکدیگر جدا شوند زندانها باید رها شوند.

معظم له ادامه داد: “هرکسی که سرقت می کند و به دلیل بیکاری و کم کاری در زندان است ، نباید دوباره از زندان آزاد شود ، اما باید چیزی برای او آماده شود و اطمینان حاصل شود که او جرم دیگری را دنبال نمی کند.” در غیر این صورت دستگیری مهم نیست دزد ، مهم است که سرقت را متوقف کنید. دین به شما می گوید دست از دزدی بردارید! همه دزد را می گیرند!

وی گفت: “من قبلاً به مقامات کشور گفته ام که دو چیز اصلی در کشور وجود دارد ، یکی این که ما باید به فقرا کمک کنیم ، اما کشورهای دیگر اعم از مسلمان ، کمونیست یا غیر این کار را برای رسیدن به یک پایان عاطفی انجام می دهند. .. “این یک چیز عقلانی نیست و دومین کار این است که فقر را متوقف کنیم ، نه به فقرا کمک کنیم ، او دانش می خواهد ، او حکومت می خواهد ، آنچه اسلام آورده است جلوگیری از بیکاری است ، او فقر می خواهد. او به فقر کمک نمی کند. فقیر.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر ضرورت تولید و ایجاد اشتغال در کشور ، اذعان داشت: نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور است و مراقب است سرقت و امنیت کشور را به خطر نیاندازد ، اما این یک کار ساده است ، اساس کار این است که ما می توانیم روی پای خود بایستیم و وقتی می توانیم روی پای خود بایستیم ، از یک طرف ، ما تولید داریم و هیچ کارخانه بسته ای نداریم ، و پول ما ارزش معامله کردن را دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: “ما با استعمار مخالف هستیم و نباید از استعمار استقبال کنیم ، اما دو نوع استعمار وجود دارد. یکی استعمار روشن و شفاف است ، یکی استعمار خاموش است. این استعمار سیاه است. ما باید هنر برای از بین بردن بیکاری در کشور و قادر به نگه داشتن این جوانان.

وی گفت: “این واقعیت که ما به دلیل داشتن همه چیز تحت تحریم هستیم ، تحریم ها فشار زیادی را وارد می کنند ، حتی اگر دولتها مقاومت می کنند ، به این دلیل است که هیچ ساختار داخلی برای مبارزه با تحریم ها وجود ندارد ، اگر نه برای مخالفت با آنها.” تحریم ها باید چندین کار انجام دهند ، یکی اینکه ما باید برای ارزش پول ملی تلاش کنیم و وابستگی خود را به دلار کاهش دهیم ، ما باید بتوانیم با همسایگان و دوستان خود بدون وابستگی به دلار آمریکا ، تجارت کنیم. ، که در مقابل ما است متوقف نمی شود ، اما معاملات ما را با خود دلار متوقف می کند! آمریکا مزاحم است ، زیرا اگر او اکنون بایستد ، زیرا روی هفتاد میلیون کشته ایستاده است ، که محصول جنگ جهانی اول و دوم است و اکثر آنها کشته شدند ، که بر هفتاد میلیون قبر ایستاده است! ما باید مستقل باشیم.

ایجاد امنیت و خدمت به مردم دو وظیفه اصلی پلیس است

1dd0dec2 5967 4d8f 82cf 11e41a5f7c70 خبر خاکستری

در این جلسات سردار حسین اشتری با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد ، امنیت و خدمت به مردم را دو مسئولیت اصلی این نهاد ذکر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در توصیه های خود بر ایجاد امنیت تأکید دارند. و خدمت به مردم برای اجرای دومی مهم است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با گستردگی وسیع ، علاوه بر تامین امنیت در سراسر کشور ، در مناطق مختلف به مردم خدمات رسانی می کند.

اشتری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: نیروهای پلیس علی رغم تهدیدهای گسترده در تامین امنیت انتخابات بسیار خوب عمل کرده و با حداکثر مشارکت انسانی به مدیریت تردد و برقراری نظم کمک کرده است. “

وی اجرای مصوبات ستاد ملی تاج را یکی دیگر از اقدامات نیروی انتظامی در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: ما تلاش کردیم تا مصوبات ستاد ملی تاج با کمترین تلاش در کشور محقق شود و موفق شدیم. “

فرمانده انتظامی با اشاره به ایام عزاداری اربعین حسینی و محرم تاکید کرد: اگرچه قرار نبود مرزهای زمینی برای حضور زائران کربلا باز شود اما با همکاری ایران و عراق ، مرزها بازگشایی شد. و 250 هزار زائر تأمین شد. و یک دستور خوب کربلا را از مرزهای زمینی نادیده گرفت.

وی ادامه داد: در ماه محرم نیروی انتظامی حجم وسیعی از کار را داشت و امنیت صدها هزار محل عزاداری سراسر کشور را تأمین می کرد که تا پاسی از شب عزاداری می کردند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید