تماس های مشکوک برای رای گیری مهندسی زیر سبد/ تیم ملی، دستگاه هدف آقای شاکی!

ساعت: 08:26
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786223

برخی از کاندیداهای فدراسیون بسکتبال با وجود شرایط حساس تیم ملی در پنجره مقدماتی جام جهانی، تنها بر موفقیت خود تمرکز کردند و تمرکز و آرامش تیم را بر هم زدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ پس از انتخاب وزیر ورزش و جوانان و استقرار حمید سجادی در ساختمان سفید سئول، مهم ترین برنامه وزیر جدید برنامه ریزی بازی های آسیایی هانگزو است. رویدادی که در واقع اولین رویداد ورزشی در دولت جدید است و علاوه بر اهداف تاکنون، موفقیت در آن به عنوان اولین آزمون دولت جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از این رو وزارت ورزش و جوانان در گام نخست انتخابات 10 فدراسیون بلاتکلیف را در دستور کار قرار داد و با تعیین تاریخ برگزاری انتخابات 10 فدراسیون، وضعیت فدراسیون های بلاتکلیف را مشخص کرد.

بر اساس تصمیم وزارت ورزش و جوانان، انتخابات ریاست 10 فدراسیون ورزشی تا 22 دی ماه برگزار می شود.. با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش تاریخ برگزاری جلسات پیش از انتخابات فدراسیون ها را قبل از انتخابات کمیته ملی المپیک تعیین کرده است که بر اساس آن، انتخابات فدراسیون بسکتبال برگزار می شود. در ژانویه برگزار شد. 10

بر اساس برنامه وزارت ورزش و جوانان، انتخابات فدراسیون های ورزشی با اساسنامه جدید برگزار می شود. اساسنامه ای که نقش کمیسیون های ورزشی فدراسیون و نمایندگان منتخب آنها را برجسته می کند و نقش تعیین کننده و کلیدی در مجمع خواهند داشت.

بر این اساس تمامی فدراسیون ها به ویژه فدراسیون هایی که دوره چهار ساله ریاست آنها به پایان رسیده و تاریخ انتخاب آنها مشخص شده است، باید با برگزاری انتخابات در اسرع وقت، ترکیب کمیسیون های داوری، مربیگری و مسابقات را مشخص کنند.

به همین دلیل فدراسیون بسکتبال با توجه به انتخابات پیش رو، این انتخابات را در تاریخ 19 دی ماه برگزار کرد.

انتخابات کمیسیون های بازیکنان، مربیان و داوران به ترتیب در روزهای 5، 9 و 30 آبان ماه بر اساس نظام ملی بسکتبال برگزار و منتخبان این کمیسیون ها مشخص شدند.

ترکیب عجیب در کمیسیون های منتخب

* انتخاب هیئت داوران

تعداد کل شرکت کنندگان در انتخاب هیات داوران 99 نفر بوده و نتایج به شرح زیر است:

1. بهاره سعیدی فر (56 رای)، 2. هادی سالم (56 رای)، 3. جعفر محمدپور (51 رای)، 4. پیام سیفی زاده (50 رای)، 5. محمد ابراهیم متین (48 رای)، 6. محمد 47 رای. رای)، 7. جواد مرادی (47 رای)، 8. محسن روشن ضمیر (43 رای)، 9. حسن نیکا (38 رای)، 10. رامین فتحی (27 رای)، 11. محمد دوست (24 رای) 12، لیال. علیمرادی (9 رای)، 13. سمانه دهقانی (9 رای)، 14. هانیه شهدوست (7 رای)

* با توجه به آرای دریافتی جعفر محمدپور از استان تهران و بر اساس بند 10 ماده 8 دستورالعمل هیأت ورزشکاران، بر اساس انتخاب تنها یک نماینده از هر استان، پیام سیفی زاده و جواد مرادی از جمله مواردی خواهند بود. اعضای اصلی و علی البدل اعضای کمیسیون به شرح زیر می باشند:

اعضای اصلی هیئت داوران:

1. بهاره ساعدی فر 2. هادی سالم 3. جعفر محمدپور 4. محمد ابراهیم متین 5. محمد رجبی

اعضای علی البدل هیئت داوران:

1. محسن روشن ضمیر 2. حسن نیکا

*انتخاب کمیسیون مربیگری

تعداد کل شرکت کنندگان در انتخاب کمیسیون مربیگری 72 نفر است که نتایج به شرح زیر است:

1. صفعلی کمالیان (47 رای)، 2. محمد کسای پور (47 رای)، 3. سپیده جعفری (46 رای)، 4. مهران شاهین طبا (44 رای)، 5. حمد ثمری (44 رای)، 6. علی توفیق. (32 رای)، 7. آزاده زمانپور (26 رای)، 8. مصطفی هاشمی (24 رای)، 9. محمدرضا نوری (22)، 10. محمدرضا اسالمی (22 رای)، 11. رای)، 12. جواد. رحمتی پور (8 رای)، 13. محمدرضا خان محمدی (3 رای)

* با توجه به آرای دریافتی حمد ثمری از استان خوزستان و صفعلی کمالیان از تهران، بر اساس بند 10 ماده 8 دستورالعمل کمیسیون مربیان، از هر استان تنها یک نماینده به نام های علی توفیق خطاب و مصطفی هاشمی انتخاب می شوند. از بین اعضای اصلی به ترتیب و جایگزین نمی شوند به طوری که اعضای کمیسیون به شرح زیر می باشند:

اعضای اصلی کمیته مربیان:

1 .صفعلی کمالیان 2 .محمد کسایی پور 3 .سپیده جعفری 4 .مهران شاهین طبا 5 .حمد ثمری

اعضای علی البدل کمیته مربیان:

آزاده زمانپور 2. محمدرضا نوری

*انتخاب کمیسیون ورزشکاران

تعداد کل شرکت کنندگان در انتخابات کمیسیون ورزشکاران 51 نفر است که نتایج به شرح زیر است:

1. کیوان ریایی (40 رای)، 2. محمد جمشیدی (31 رای)، 3. آرمان زنگنه (28 رای)، 4. میثم میرزایی (27 رای)، 5. ناهیده اسدی (27 رای)، 6. مهدی کامرانی 26. رای)، 7. ارسلان کاظمی (25 رای)، 8. حامد حسین زاده (24 رای)، 9. معصومه اسماعیل زاده (23 رای) 10. سالار منجی (23 رای)، 11. دل آرام وکیلی (10 رای)، 12 . نگین رسولی (1 رای)

* با توجه به آرای دریافتی آرمان زنگنه از استان تهران و بر اساس بند 10 ماده 8 دستورالعمل هیات ورزشکاران، بر اساس انتخاب تنها یک نماینده از هر استان، مهدی کامرانی جزء اصلی ترین نمایندگان نخواهد بود. و اعضای علی البدل، بنابراین اعضای کمیسیون عبارتند از:

اعضای اصلی کمیته ورزشکاران:

1 .کیوان ریایی 2 .محمد جمشیدی 3.آرمان زنگنه 4.میثم میرزایی 5.ناهیده اسدی

معاونان کمیته ورزشکاران:

1. ارسلان کاظمی 2. حامد حسین زاده

فهرست کاندیداها در یک نگاه نشان می دهد که در این انتخابات کف ترازو تنها در بخش منتخب داوران و ورزشکاران تا حدودی به نفع فدراسیون بسکتبال است، اما در کمیته مربیان تقریباً همه منتخبان از جمله منتخبین هستند که در جبهه مقابل قرار دارند. فدراسیون، انتخابات 19 ژانویه را پیچیده کند.

نکته عجیب اینجاست که در این انتخابات بازار وعده و وعید و حتی خرید رای از برخی افراد به قدری داغ بود که عده ای خاص در کمیته های مختلف رای دادند و جزو منتخبان بودند. اتفاقی از برخی شخصیت های خاص که کمیسیون های این انتخابات را برای اهداف مشخص تری برنامه ریزی کردند و سعی کردند ترکیب اعضای کمیسیون ها را مطابق سلیقه و دیدگاه خود بسازند. رویدادی که خبر از شروع طوفان بزرگ پیرامون انتخابات فدراسیون بسکتبال می دهد.

تماس های مشکوک!

ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون بسکتبال از 2 مهر لغایت 18 مهرماه انجام شد و 12 نامزد برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کردند.

حمید عباسی، سعید روحانی، محمدرضا ترک زاده، شبنم کلاهی، شاپور یاوری، افسانه حسن نایبی و کرم احمدیان، حمید گرامیان، پوران عباسی، رامین طباطبایی، امید ولیدی پاک و جواد داوری در این انتخابات ثبت نام کردند. طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان، انتخابات فدراسیون بسکتبال 19 دی ماه برگزار می شود. اگرچه نزدیک به 2 ماه تا انتخابات باقی مانده است، اما برخی از کاندیداها خیلی زود فعالیت خود را آغاز کردند و برنامه های زیادی برای پیروزی در این انتخابات در دستور کار خود دارند.

مثل همیشه رایزنی و لابی با اعضای مجمع مهمترین برنامه کاندیداها است اما برخی از نامزدها مسیر دیگری را در پیش گرفته اند و به هر قیمتی می خواهند در این انتخابات پیروز شوند.

اولین قدم آنها در انتخاب کمیسیون ها بود که با تماس ها، قول ها و فشارهایی که برخی از نزدیکان خود داشتند تلاش زیادی کردند تا به کمیسیون های منتخب برسند. اتفاقی که انتخابات را تحت تاثیر قرار داد و عده ای خاص نیز موفق شدند با حضور در انتخابات به بخشی از اهداف این نامزدها دست یابند.

حالا پس از انتخاب کمیسیون ها یکی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون بسکتبال پا فراتر گذاشته و سعی دارد بازیکنان تیم ملی را تحت تاثیر قرار دهد. این نامزد که خود یکی از اعضای خانواده بسکتبال است و از چهره های مطرح بسکتبال از جمله تیم ملی است، در روزهای اخیر سعی کرده است با بسکتبالیست ها برای کسب رای بسکتبالیست ها به ویژه از هیات ورزشکاران تماس بگیرد. سرعتش کم میشه

این تلاش های مخرب و غیرمنطقی در حالی صورت می گیرد که تیم ملی بسکتبال برای حضور در اولین پنجره مقدماتی مسابقات جهانی بسکتبال 2023 در اردوی آماده سازی خود به سر می برد و خود را برای دیدار دشوار و معتبر مقابل بحرین آماده می کند.

طبق برنامه اعلام ملی، تیم ملی ایران باید روزهای جمعه 5 آذر و دوشنبه 9 آذر به مصاف بحرین برود. تیمی که اگرچه در بسکتبال چندان محبوبیتی ندارد اما به دلیل دشمنی دیرینه با ایران و جنگ روانی می تواند برای تیم ملی بسکتبال ایران بسیار آزاردهنده باشد. فراموش نکنیم که تیم ملی ایران پس از ناکامی در المپیک تغییراتی ایجاد کرد و با تغییر سرمربی و کادرفنی این رقابت ها را آغاز خواهد کرد. در واقع این اولین بازی ایران با ترکیب و مربی جدید است و این مشکلات را بیشتر می کند.

در چنین فضایی برخی مدعیان و جام های داغتر از خاکستر، با وجود این شرایط حساس، تنها موفقیت خود را هدف گرفته اند و با تماس های مستمر با ملی پوشان، تمرکز و آرامش تیم را بر هم زده و غبارروبی را امتحان کرده اند. هدف شما. کسانی که خود را بسکتبال می دانند و مدعی بسکتبالی هستند، اما مشخصا برای این مدعیان تیم ملی بسکتبال و موفقیت بسکتبال اهمیتی ندارد و هدفشان وسیله را توجیه می کند.

در این راستا به نظر می رسد ورود وزارت ورزش و جوانان به عنوان بالاترین نهاد در انتخابات بسکتبال ضروری است تا اعتماد، آبرو، آینده و سرنوشت بسکتبال ایران توسط برخی مدعیان خدشه دار نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید