تمام اظهارات و افشاگری های متناقض رسول پناه را بررسی کنید

تمام اظهارات و افشاگری های متناقض رسول پناه را بررسی کنید

مهدی رسول پناه در برنامه «شب های فوتبالی» حضور یافت و در حالی که با انتقادهای زیادی به خاطر حضورش در رسانه ها مواجه شد، گفت و گوی طولانی با مجری این برنامه داشت.

* وقتی سوار شدم اتفاقی افتاد از جمله اینکه آقای انصاری فرد به بن بست رسیدند و بدون اطلاع ما استعفا دادند. بعد از این موضوع در یک بحران عجیب به خصوص بحران مالی قرار گرفتیم. کالدرون و دستمزد بازیکنان بود و از دلال هم پول قرض گرفتند. با اینکه باید پول در می آوردند رفتند وام گرفتند و دوباره چک کردند.

* بعد دلال آمد و گفت اگر پول ما را ندهی چکت را اجرا می کنیم. تا اینکه فهمیدیم اصلا بررسی شده است. 27 میلیارد چک دادند و گفتند در هیئت تائید شده تا در هیئت مدیره تایید شود. در هیئت بحث کردیم و گفتیم چرا از هیئت وام گرفتی؟ در ادامه این جلسه آقای انصاری فرد استعفا داد.

* سپس جلسه هیئت مدیره داشتیم، چون من مسئولیت هیئت را بر عهده داشتم، من را به عنوان سرپرست انتخاب کردند. چالش ها تازه از اینجا شروع شد و من دو بار رفتم و استعفا دادم اما کسی نبود که مسئولیتش را بپذیرد. گفتن یک چیز به هواداران جالب است. دو سه روز بعد از حضور ما آمدند و اموال باشگاه را مصادره کردند و حتی درفشی فر را تفتیش کردند.

* تاج آمد و فوتبال چهار ماه تعطیل شد و شب عید بود. سریع دست به کار شدیم و برای چند بازی که از مارک پرسپولیس استفاده می کرد از بانک گردشگری مبلغ ناچیزی خواستیم و مبلغ ناچیزی گرفتیم و دو سه درصد به بازیکنان دادیم و با کادرفنی تسویه حساب کردیم و وارد سال جدید شدیم.

* در سال جدید از 11 مورد در همان سال جدید 6-7 حکم صادر شده است. خود آقای برانکو و دستیارانش به دو میلیون و دویست هزار دلار محکوم شدند که بزرگترین طلب تاریخ پرسپولیس بود. ما پول نداشتیم و قرارداد دلالی که بستند این بود که تعهدی به پرداخت نداشتند و فقط گفت از محل درآمد به شما پول می دهیم. ما جلسه ای داشتیم و فقط یک راه برای احیای آن داشتیم و آن فسخ قرارداد بود. یک بند در متن قرارداد چسباندیم و از آن برای فسخ قرارداد و نجات باشگاه از بحران استفاده کردیم.

* مشکلات آنقدر زیاد بود که همه آمدند و متوجه شدند رئیسم به من دلداری می دهد. در دو سه هفته اولی که بودیم و می‌خواستیم او را به عنوان مدیرعامل معرفی کنیم، کسی قبول نکرد. ما رفتیم و قرارداد دلالی را فسخ کردیم و یک نفر را پیدا کردیم که 40-50 میلیارد پیشنهاد داد. ما تخمین زده ایم که درآمد باشگاه حدود 10 میلیارد تن در ماه است. یعنی 120 میلیارد در سال. این رقم بالایی بود، اما هیئت مدیره حداقل سقف قرارداد را 110 میلیارد در سال بست و به 250 میلیارد رسید. به ما می گویند قرارداد 110 میلیارد است اما اشتباه بوده است. ما از طریق کارشناسان حقوقی وزارت ورزش روی بند این قرارداد کار کردیم و حتی آن را به وزارتخانه فرستادیم، وزیر گفت 15 اشتباه وجود دارد. ما بالاخره یک کار عالی انجام دادیم. یک خبرنگار به ما گفت که این یک معاهده ترکمنستان است.

* تمام چک هایی که برای باشگاه بود ابتدا رسانه ها ضربه خوردند، چون [آتیه داده پرداز] این شرکت بورسی و عمومی بود. مالکان این باشگاه مردم هستند و می گوییم 40 میلیون هوادار دارند. ما هیچ چیز پنهانی نداشتیم و اگر بخواهیم مخفیانه اعلام کنیم که برای انتشار قرارداد نمی آییم. ما هزینه ها را مدیریت کردیم و نمی توان گفت که این کار را شفاف انجام نمی دهید.

* بشار رسن را شخصا بازداشت نکردم زیرا او برای دو فصل 350 هزار دلار بدهکار بود و خودم تضمین کردم. هی گفتند چرا قراردادش را تمدید نمی کنی؟ همانطور که گفتی باید روی میز من پول بگذاری. پول را به او دادیم و بعد تمدید کرد. این بند نیز به تصویب هیئت مدیره رسید که در صورت پیشنهاد انشعاب قابل تفکیک است.

* شجاع قبل از لیگ قهرمانان آسیا آمد و گفت مبلغ قراردادم را بیشتر کن. او سه سال با پرسپولیس قرارداد داشت و یک سال از آن گذشته بود. برخی از پیشکسوتان پرسپولیس آمدند و گفتند چرا با او تمدید نمی کنند و فکر می کردند که اصلا قراردادی ندارد! گفتم قرارداد سه ساله دارد. به شجاع و مدیر برنامه اش گفتیم: «برای چه عجله ای دارید؟» تیم به بازی های آسیایی می رود و شما روی چه اصراری دارید؟ مبلغ قرارداد برای شما مشخص است. او تنها بازیکنی است که 100 درصد برایش پول دادیم.

* مبلغ قرارداد آقای خلیل زاده 2 میلیارد بود و با آپشن به 3 میلیارد کاهش یافت. ما در مورد قرارداد و نقل و انتقالات با آقای راگاتی صحبت کردیم تا ادامه دهیم. بعد آقای خلیل زاده مدیر برنامه آمدند و گفتند آمده ایم قرارداد 6 ساله را تمدید کنیم، 60 میلیارد تومان. او در مصاحبه ای عدد 6 را هم گفته با 6 میلیارد گزینه قرارداد داشت (رسول پناه قبلا گفته بود که گزینه قراردادش به 3 میلیارد می رسد). وقتی به 5 و نیم میلیارد رسیدی برای تمدید به یک میلیارد رسید؟

* مدیر برنامه های ایشان آقای حمید مشهدی آمد و گفت 60 میلیارد در 6 سال. این چیزی است که اعضای هیئت مدیره می گویند و شما می توانید بپرسید. بعد چند بازیکن آمدند و درخواست افزایش قرارداد کردند.

* زمانی که آقای خلیل زاده رفت، در تاریخ 4 مهر با تیم لیگ قهرمانان بازگشت (طبق فرم فسخی که به دوربین نشان داده شد) و در 5 مهرماه رفت و قرارداد خود را فسخ کرد. روز جمعه برگشت و شنبه توقف کرد. او 15 مهرماه برای ما نامه فرستاد و 10 روز مهلت داد تا بدهی هایم را پرداخت کنم تا قراردادم را فسخ نکنم. اصلاً نگذاشت مهلت تمام شود که ببینیم پرداخت می کنیم یا نه. او روز قبل این نامه را نفرستاد و قراردادش را فسخ کرد.

* وکیل باشگاه با من تماس گرفت و گفت که نامه ای از آقای خلیل زاده دریافت کرده ایم مبنی بر اینکه ایشان زمانی که در قطر هستند با الریان تفاهم نامه امضا کرده و درخواست های این تیم را پذیرفته اند. وقتی بازیکنی فسخ می کند و با تیم دیگری قرارداد می بندد دیگر بازیکن ما نیست و اگر با او صحبت می کردیم باشگاه دچار مشکل می شد و می شد قضاوت کرد. اگر با او تمدید می کردیم اصلا به فینال آسیا نمی رسید چون اصلا اسمش از لیست لیگ قهرمانان حذف می شد. نامه ای به الریان نوشتیم که شما تخلف کرده اید و او بازیکن پرسپولیس است و حق ندارید با او مذاکره کنید.

* قرارداد آقای کالدرون 850 هزار دلار بود. از اول فصل تا پایان نیم فصل اول باید 300 هزار دلار در قرارداد، از اول نیم فصل 300 هزار و در پایان فصل 250 هزار دلار در مجموع به او می دادیم. 850000 دلار بندي وجود داشت كه در صورت اعلام فسخ بايد تا پايان نيم فصل 300 هزار دلار به او مي داديم كه 120 دلار آن باقي مي ماند اما با اعلام فسخ، باشگاه موظف شد مابقي مبلغ را در مدت زمان مقرر پرداخت كند. بیست روز اگر باشگاه مربی را نمی خواست، به غیر از 300 هزار دلار، باید 150 هزار دلار به او می داد.

* قرارداد آقای کالدرون 850 هزار دلار بود. از اول فصل تا پایان نیم فصل اول باید 300 هزار دلار در قرارداد، از ابتدای نیم فصل دوم 300 هزار دلار و در پایان فصل 250 هزار دلار به او می دادیم. مجموعاً 8,520,000 دلار. بندي وجود داشت كه در صورت اعلام فسخ بايد تا پايان نيم فصل 300 هزار دلار به او مي داديم كه 120 دلار آن باقي مي ماند اما با اعلام فسخ، باشگاه موظف شد مابقي مبلغ را در مدت زمان مقرر پرداخت كند. بیست روز اگر باشگاه مربی را نمی خواست، به غیر از 300 هزار دلار، باید 150 هزار دلار به او می داد.

* وقتی 120 هزار دلار شد، در جلسه هیئت مدیره به دوستانم گفتم که به این پول نیاز داریم و باید به آنها پرداخت کنیم. دو میلیارد از جیب خودم به حساب باشگاه دادم و بعد دلار 11500 تن شد. وقتی پول را دادیم، مدیرعامل در جلسه هیئت مدیره گفت که ما برای باشگاه قطری پول می‌گیریم و بیست روز بعد چک‌هایی را نیز به ما نشان داد (1/1/2020 و 31 دسامبر 2019). ما تاریخ 120 هزار دلار دادیم که قرارداد فسخ قانونی شد و نخواست. این پول را از جیب خودم به حساب باشگاه واریز کردم و دو میلیارد تومان دادم و گفتم پول را به حساب آقای کالدرون واریز کنند تا در آینده مشکلی پیش نیاید. ما فکر می کردیم پول پرداخت شده است و حدود 10 تا 15 روز بعد دیدیم که آقای کالدرون با یکی از اعضای هیئت مدیره تماس گرفت و گفت پول حساب نشده است.» از مدیر عامل پرسیدیم جریان چیست و گفتند که عید است. و مدت زیادی دوام آورده است. این مشکل تشدید شد و پیگیری کردیم و متوجه شدیم که مدیرعامل پولی را که من پرداخت کرده‌ام در جای دیگری خرج کرده است و بعد پول‌ها را مرتب کردیم و مدیر عامل متأسفانه در 31 ژانویه آن را ریخت. یعنی دو روز بعد. اگر دو روز زودتر سقوط کرده بودند، ما 550000 دلار نمی دادیم. این در دست ما نبود و مدیرعامل آن آقای انصاری فرد بود.

* متاسفانه اطلاعات اشتباهی به آقای گل محمدی دادند. من او را دیدم و با او صحبت کردم و سؤالاتی مطرح شد که او را توجیه کرد و سندی را به او معرفی کردم و گفتم این اتفاق افتاده است. به نظر من اصلا نباید در حاشیه وارد این بحث شد که متاسفانه الان پرسپولیس درگیر آن است.

* اختلاف نظر طبیعی است و اصلاً حاشیه ای ندارد. ایشان گفتند ابهاماتی وجود دارد و من گفتم مناظره را رها کنید و هستم. ما می خواهیم شفاف باشیم و این یک حق طبیعی است. الان هم می گویم باید از تیم پرسپولیس، بازیکنان و مربی حمایت کنیم. الان شرایط برای باشگاه پرسپولیس خاص است و باید از همه آنها حمایت کنیم.

* بعد از اینکه به عنوان عضو هیئت مدیره وارد باشگاه شدم، دیدم در فضای مجازی از اعضای هیئت مدیره به عنوان خائن یاد می شود و از من می پرسند که آیا این کار را در فضای مجازی انجام می دهند؟ یک شب با من تماس گرفتند و گفتند که اگر بخواهیم در فضای مجازی از شما حمایت کنیم، برای شما هزینه دارد. منظورم چیست؟ گفتند ما از شما حمایت می کنیم، فقط باید ماهیانه مبلغی را پرداخت کنید. من خیلی ناراحت شدم و گفتم که آمده ام به پرسپولیس خدمت کنم، نیامده بودم به کسی باج بدهم و گفتم حمایت نمی خواهم و پنج روز بعد دندانپزشک وزیر شدم! اگر در عمرم دندان وزیر ندیده ام، اصلا در تهران طبابت نمی کنم. همین بحث در فضای مجازی بود که برای ما تاریخ ساز شد. چرا؟ چون ما جلوی آنها ایستادیم.

* تیراندازی غیراخلاقی و غیرحرفه ای بود. ما به مصاحبه نیامدیم. اعتراف می کنم که کار اشتباهی انجام دادم و رسما عذرخواهی کردم و هنوز هم عذرخواهی می کنم. مدیر باید شجاع باشد، مسئول اعمال خود باشد و اگر خطایی کرد، آن را بپذیرد. من اشتباهم را پذیرفتم. این ربطی به اصل رازداری ندارد. من که از خدا بودم زودتر رفتم و دو هفته پیش استعفا دادم و ماندن در پرسپولیس میل زیادی نمی خواهد، چون مشکل دارد. اکنون وضعیت باشگاه را ببینید. اگر برگردیم و دوباره این پیشنهاد را به من بدهیم، اصلا قبول نمی کنم. بحث مدیریت در فوتبال به خصوص در باشگاه پرسپولیس بسیار سخت است و از یک وزارت هم سخت تر است. ببینید چه حاشیه ای برای این مدیرعامل در نظر گرفته شده است; تلاش می‌خواهد، اما به زمین‌ها نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید