تمایل به کاهش بیماری عروق کرونر قلب منجر به عادی سازی نمی شود


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878408

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روند کاهش بیماری های عروق کرونر قلب نباید به عادی سازی منجر شود، گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای تثبیت وضعیت باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابل ولیعهد صبح امروز شنبه با اشاره به کاهش آمار عفونت و عکس ها سرچشمه گرفته از شیوع ویروس کووید 19 از تلاش‌های کادر پزشکی در دو سال گذشته قدردانی کرد و تلاش‌های آنها برای حفاظت از جان مردم را امیدوارکننده خواند.

رئیس جمهور گفت: اگر امروز وضعیت متفاوتی می بینید به لحاظ شیوع تاج گذاری در کشور ما بیشتر از سایر کشورهای جهان است و در دل مردم امید به راه اندازی مجدد مراکز تجاری و آموزشی وجود دارد.

وی تسریع در پرداخت حقوق و درخواست های بیمارستان ها و کادر درمانی را قدردانی عملی از پزشکان و پرستاران پرتلاش کشور ارزیابی کرد و خواستار نظارت جدی وزیر بهداشت بر این موضوع شد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود به افول اشاره کرد عفونت و از دست دادن جان سرچشمه گرفته از ویروس کرونا بر آن مقدار تاکید کرد عفونت کاهش بیماری و در بعضی از روزها الحمدلله حتی یک مورد عکس ها همچنین نباید به یک نگاه عادی به بهداشت منجر شود.

بر این اساس رئیس جمهور از مردم خواست به مراکز و اماکن درمانی مراجعه کنند جمع خودروهای پرتردد و ازدحام و همچنین وسایل نقلیه مانند گذشته دستورالعمل های بهداشتی را برای تثبیت وضعیت رعایت می کنند.

رئیسی تداوم اطلاع رسانی و آموزش بیماری های قلبی عروقی و هشدارهای لازم برای پیشگیری از آن را ضروری دانست. جمع برای بیماری مبتلا شده مانند کرونا، این یک موضوع مقطعی و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

رئیس جمهور گفت: بحمدالله امروز شرایط بسیار متفاوت از گذشته است، اما رسانه ملی و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت باید همواره به موضوع آموزش و هشدار به موقع نسبت به شیوع بیماری توجه داشته باشند تا در آنجا وجود داشته باشد. عود بیماری نیست.»

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید