تمریناتمان را تا قهرمانی آسیا ادامه می دهیم/ به دنبال مربی خارجی اسکیت باز هستیم


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837112

در دو رشته سرعت و آزاد در حال برنامه ریزی اردوی خارجی هستیم

رئیس فدراسیون اسکیت گفت: تمرینات خود را تا مشخص شدن زمان بازی های آسیایی ادامه می دهیم و در مسابقات جهانی و آسیایی که برگزار می شود شرکت خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مجید هنرجو رئیس فدراسیون اسکیت در خصوص لغو بازی های آسیایی هانگجو گفت: دو مدال رنگ برای کشورمان بیاورید. مسابقات انتخابی برای مشخص شدن ترکیب نفرات اعزامی به این بازی ها برگزار شد و در هر یک از رشته های سرعت مردان و زنان 10 متسابق و در هر رشته آزاد 6 متسابق برگزیده شدند.

این دانش آموز با تاکید بر اینکه در تمامی رشته ها مسابقات خانگی برگزار خواهد شد، ادامه داد: تا زمان مشخص شدن زمان بازی های آسیایی به تحصیل ادامه می دهیم و در مسابقات جهانی و آسیایی که برگزار می شود شرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه اسکیت در بین مردم گفت: اسکیت از جایگاه خوبی در بین مردم برخوردار است. جامعه آماری ما نشان می دهد که استقبال خانواده ها از این ورزش بسیار خوب است، بنابراین بحث ترویج اسکیت مهم است و در این راستا تلاش می کنیم فدراسیون اسکیت و اسکوتر را فعالتر کنیم و همایش اسکیت برگزار کنیم.

این دانش آموز با تاکید بر حضور اسکیت در مدارس گفت: حضور اسکیت در مدارس نیز می تواند نقطه عطفی در این عرصه باشد. به دنبال طرحی برای ایجاد مشارکت بین فدراسیون اسکیت و فدراسیون ورزش های دانش آموزی هستیم تا بتوانیم استعدادهای این حوزه را از کف مدرسه کشف و پرورش دهیم.

رئیس فدراسیون اسکیت در خصوص مربی خارجی نیز افزود: برای آموزش مربیان به دنبال مربی خارجی اسکیت هستیم. همچنین در نظر داریم در دو رشته سرعت و آزاد اردوی خارج از کشور برگزار کنیم و این برنامه را دنبال می کنیم تا در صورت مساعد بودن شرایط و تامین اعتبار، در قالب برنامه های تدارکاتی بازی های آسیایی آن را اجرا کنیم.

وی درباره مشکلات اسکیت بازان نیز می گوید: مشکل ورزشکاران ما تجهیزات و زیرساخت هاست. مصرف اسکیت آنها بسیار زیاد است. کمبود محل تمرین در تهران برای برگزاری اردوها و لزوم رنگ آمیزی پیست آزادی تهران یکی دیگر از مشکلات است، اما شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و کمیته المپیک قول حل این مشکلات را داده اند که امیدواریم این مشکلات حل شود. برآورده شود.

وی در خصوص اسکیت اینلاین و اینلاین هاکی گفت: در نظر داریم لیگ این رشته ها را برگزار کنیم و برای مسابقات پیش رو اردو برگزار کنیم. توسعه این دو رشته نیز یکی از برنامه های ماست چرا که در نظر داریم در مردادماه یک مربی به اردوی کره جنوبی اعزام کنیم.

وی در خصوص برگزاری المپیادهای برتر استعدادهای اسکیت افزود: مذاکرات لازم برای این المپیاد با سرویس استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان انجام شده و در نظر داریم با برگزاری این المپیاد استان ها را به طور کامل فعال کنیم.

این دانش آموز با بیان اینکه فدراسیون در نظر دارد مربیانی را برای تربیت مربی و داور به استان اعزام کند، افزود: 26 هزار اسکیت باز سازماندهی شده داریم. حق با ماست.

وی اسکیت را یک فرصت در ورزش کشور عنوان کرد و افزود: در بعد همگانی و قهرمانی جایگاه خوبی داریم اما نیازمند حمایت بیشتر و توجه ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید