تمسخر سنگین ساپینتو: سپاهان خوب نبود، استقلال وحشتناک بود

تمسخر سنگین ساپینتو: سپاهان خوب نبود، استقلال وحشتناک بود

افشین حاجی پور بازیکن سابق تیم های استقلال و سپاهان در خصوص شکست هفته اول استقلال مقابل سپاهان اظهاراتی را بیان کرد.

بازی در نیمه اول چطور بود؟

متاسفانه در نیمه اول شاهد بازی خوبی نبودیم. در مجموع بازیکنان در فرم ایده آل نبودند.

منظورت بازیکنان استقلال است؟

من می گویم کاملا. همه بازیکنان دور از انتظار بودند.

اما سپاهان بهتر بازی کرد؟

اینطور نیست اما استقلال خیلی بد بود. متأسفانه شاهد مشکلات زیادی در ناحیه آرنج تیم استقلال بودیم.

مثل اینکه چه مشکلی دارد؟

جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی در یک پست بازی می کنند و هیچ کدام مدافع نیستند و مهاجم هستند.

یعنی ترکیب سلمانی و حسین زاده بهتر بود؟

دقیقا! هر چقدر که حسین زاده و سلمانی در جناح چپ با هم هماهنگ شدند، سلمانی و جلالی اصلاً آن هماهنگی را نداشتند و این اشتباه بزرگی از طرف ساپینتو بود که دو بازیکن هم فرم را قرار داد.

به نکته دیگری توجه کردید؟

بحث جذب هم برای استقلال یک نقطه ناامید کننده بود! پس چه کسی در میدان خواهد بود؟ زبیر نیک نفس در فوتبال فقط مبارزه و بازی خشن از خود نشان داد اما این موضوع تاثیر مثبتی در روند کار نداشت. گلی که استقلال زد نشان داد گروه آنالیز استقلال به خواب رفته است! محمد علینژاد که فصل گذشته در آلومینیوم اراک خط هافبک و خط دفاعی پرسپولیس را به هم ریخته بود، مورد توجه بازیکنان استقلال قرار نگرفت و با همان سبک و سیاق، خط دفاع و هافبک استقلال را به هم ریخت و مبنای گل اول تیمش قرار گرفت. طرف دیگر یاسین سلمانی! او مردی همه کاره در میدان سپاهان بود، اما هیچکس به او رسیدگی نکرد. چه وضعیت وحشتناکی را تیم استقلال در زمین نشان داد!

در مورد رامین رضایان صحبت نمی کنی؟

رامین رضایان هم بازیکن آزاد بود. پشت سر جعفر سلمانی و جلالی هر کاری می خواست انجام داد. تعجب می کنم که در این مدت امیرعلی صادقی در بازی های دوستانه گل های زیادی به ثمر رساند و او را ستاره خطاب کردند. وقتی شهباززاده را در ترکیب قرار دادید و 45 دقیقه بیرون بود، چرا زودتر او را تعویض نکردید؟ گاهی اوقات بازیکنان مقابل تیم سابق خود حبس می شوند و به نظر می رسد شهباززاده در چنین شرایطی قرار دارد. کادر فنی باید این مسائل را ببیند و فقط در کنار زمین بالا و پایین نپرد. هیچ ارتباطی بین خط هافبک و خط حمله وجود نداشت. چرا اینقدر دیر عوض شدیم!

مشکل گل رضاییان کجا بود؟

متأسفانه سه سال است که فوتبال معمولی به پایان رسیده است و حضور او در زمین بیش از هر چیز دیگری باعث ترس می شود. هر بار که توپ داخل چشم می شد بدنم می لرزید. چرا آخرین مدافع استقلال باید جلوی بازیکن حریف عقب برود؟ آنقدر عقب رفته بودند که حدود شش قدم فاصله داشتند. در حالی که مدافع باید به بازیکن حریف فشار بیاورد تا جلو نیاید. پیستون راست استقلال کجا بود؟ هافبک راست ما کجا بود؟ این بازیکن به قدری عقب رفت که در نهایت یک شوت زده شد و توپ تبدیل به گل شد.

به کل بازی چه امتیازی دادید؟

متأسفانه در سال های اخیر شرایط زمین آزادی در بدترین حالت خود قرار داشت. نمی دانم چرا چمن آزادی اینقدر بی کیفیت بود. در دو ماه گذشته پس از قهرمانی قبلی، کسی به این رشته فکر نکرد؟

نکته امیدوارکننده ای در این بازی دیدید؟

تنها چیز امیدوارکننده این بود که آقای ساپینتو اکنون باید بداند که از کجا آمده و تحت چه شرایطی تمرین کرده است. البته روزهای روشنی در انتظار استقلال است. مهدی کایدی آمد، کاوه رضایی و محبی هم هستند. این را باید به فال نیک گرفت و امیدوارم با حضور این بازیکنان و رفع نقاط ضعف تیم دوباره احیا شود. نباید به این راحتی از حریف امتیاز بگیریم.

خط دفاعی چطور بود؟

متاسفانه اعتماد بیش از حد سیلوا برای تیم دردسرساز شده است! او در نیمه دوم فصل قبل بازیکن خوبی بود، اما نباید آن توپ را می داد. در مجموع فکر می کنم بازیکنان خوب استقلال در هفته های آینده نتایج را تغییر خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید