تمسخر سنگین کاپیتان سابق پرسپولیس به استقلال: جام را در پایان فصل به ما می دهند.

تمسخر سپه حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس به استقلال: جام در پایان فصل به ما داده می شود.

پرسپولیس وضعیت خوبی ندارد. مشکلات مالی و مدیریتی از یک سو و نتایج ضعیف در دو هفته پایانی لیگ از سوی دیگر هواداران پرسپولیس را به شدت نگران آینده تیمشان کرده بود. به همین بهانه با سپرش حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

وضعیت پرسپولیس را تا اینجای فصل چطور دیدی؟

پرسپولیس به دلیل حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا، چند ملی پوش و فرصت بسیار کمی برای شروع لیگ نتوانست تمرین خوبی داشته باشد و در کنار همه مشکلات فکر نمی کنم از نظر بدنی متعادل باشد. البته کادرفنی چاره ای نداشت و نتوانست فشار زیادی به تیم وارد کند. از سوی دیگر جدایی چند بازیکن کلیدی و عدم حضور بازیکنان جدید در تیم نیز باعث شده تا شرایط به دلخواه پیش نرود. در برخی دیدارها مانند بازی مقابل فولاد، این تیم خیلی خوب بازی کرد، اما در چند دیدار اخیر پرسپولیس به این شکل نبود و این موضوع قابل انکار نیست. اخیراً می بینید که چند بازیکن مطرح از پرسپولیس جدا شده اند. مربی بدون ابزار نمی تواند قهرمان شود. بازیکنان موثر و با کیفیت تیم را تقسیم کردند و گفتند برو قهرمان شو. مگر می شود بدون بازیکن برتر قهرمان شد؟ پرسپولیس قطعا به بازیکن خارجی سطح بالا نیاز دارد و به هر حال باید در نیم فصل تقویت شود.

هواداران به شدت نگران پرسپولیس هستند. به نظر شما مشکل تیم کجاست؟

قطعا هواداران پرسپولیس حق دارند نگران باشند. مشکل پرسپولیس فقط مدیریتی است و بس. نه این که تیم بی نقص باشد یا به زبان ساده در همه مسابقات عالی بازی کند. اما مشکل بزرگ پرسپولیس در تمام این سال ها حاکمیت بوده است. به نظر می رسد مدیران پرسپولیس فقط برای عکس گرفتن به این باشگاه می آیند و بعد از عکس ها آنجا را ترک می کنند. برنامه های بلند مدت و میان مدت ارائه می شود، در پرسپولیس برنامه کوتاه مدتی وجود ندارد.

انتقادها به خریدهای جدید شدت گرفته و برخی می گویند این بازیکنان در حد پرسپولیس نیستند. آیا خودتان این را قبول دارید؟

هر مربی را بر اساس بودجه باشگاهی که در آن کار می کند ببینید. بازیکن خرید می کند. یحیی گل محمدی هم همین کار را کرد و بعد از چند ستاره با توجه به بودجه و افرادی که در بازار حضور داشتند؛ او توانست این بازیکنان را جذب کند. فکر می کنم همه بازیکنان جدید خوب هستند، اما به زمان نیاز دارند. بازی در پرسپولیس سخت است و زمان می برد تا این افراد در تیم جا بیفتند. فکر می کنم در مسابقات بعدی شاهد نمایش بهتری نسبت به خریدهای جدید پرسپولیس باشیم.

برخی از پیشکسوتان استقلال اکنون این موضوع را ناشنوایی خواندند و نتایج پرسپولیس را به دلیل جدایی سلطانی فر اعلام کردند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

من فکر می کنم کثیف است که در مورد آن صحبت کنیم. ما 5 سال بدون کمک و با تلاش خودمان و هواداران قهرمان شدیم. دوستان استقلالی چه می خواهند می گویند اما جام را آخر فصل بدهند نه الان. ما کاری به استقلال نداریم و اینکه الان مدیرعامل دارند و آرام شده اند. حرف ما این است که پرسپولیس و استقلال باید خصوصی شوند و از اختیارات وزارت ورزش خارج شوند، البته فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد.

مشکلات مالی و مدیریتی همچنان وجود دارد و نظر پرسپولیسی ها چیست؟

خب عدم ثبات در مدیرعامل باعث می شود همه چیز به هم بریزد و بازیکن و مربی ندانند او کیست. واقعا نمی دانم چرا مدیرعامل پرسپولیس انتخاب نشد. پرسپولیس کلی پیشکسوتان بزرگی دارد که می توانند مدیرعاملی این تیم باشند. چرا از این افراد استفاده نمی شود؟ مدیرعامل نباید پول بیاورد، بلکه باید مدیریت را بداند. یافتن حامیان مالی و تامین مالی باید به عهده هیئت مدیره باشد و مدیرعامل باید بر مدیریت تیم تمرکز کند. ما یک مهندس بزرگ و دکتر زادمر داریم که از هر نظر فوق العاده هستند. چون نمی توانند پول بیاورند، پست های رهبری به آنها داده نمی شود. چرا افشین پیروانی مدیرعامل پرسپولیس نمی شود یا چرا از علی کریمی استفاده نمی کنند. علی مثل یک جواهر است و می تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند. چرا کریمی را دور از فوتبال تماشا کنیم و به او پست مدیریتی در باشگاه پرسپولیس بدهیم؟

در مورد اختلافی که بین طارمی و اسکوچیچ به وجود آمد و منجر به خط خطی های مهدی شد چطور؟

من چیز زیادی در مورد موضوع نمی دانم و دقیقاً نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. ما باید به هر دو گوش کنیم و بعد نظر بدهیم. به همین دلیل من شخصا ترجیح می دهم نظری ندهم. فقط امیدوارم با رهبری خوب این موضوع به خیر ختم شود و هر اتفاقی که می افتد به نفع تیم ملی باشد.

یحیی گل محمدی در صحبت های خود گفته بود که می خواهند پرسپولیس را نابود کنند.

خوب ببین چه کار کردند، صدای یحیی چه کرد. فکر می کنم از متانت یحیی گل محمدی سوء استفاده می کنند. اگر یحیی فقط کارش را انجام دهد. او در پرسپولیس بهترین نتایج را کسب کرد و با اینکه هر سال ستاره هایش را به دست می آورد اما همچنان تیمش را قهرمان می کند. ما مربیان زیادی را می بینیم که همیشه سر و صدا می کنند و جنجال درست می کنند. در نهایت به آنچه می خواهند می رسند اما یحیی هرگز این کار را نکرد. پروژه تخریب تخت جمشید در سال های گذشته بوده است اما باید بدانند که تخریب پرسپولیس از این حرف ها سخت تر است. اینها می ترسند پرسپولیس کلمه جدیدی به ادبیات فوتبال ما بیافزاید. برای همین همه کار می کنند. اما مطمئن باشید ما برمی گردیم و پرسپولیس دوباره قهرمان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید