تمسخر شدید کاپیتان سابق پرسپولیس به استقلالی ها

تمسخر شدید کاپیتان سابق پرسپولیس به استقلالی ها

سپهر حیدری پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که هم اکنون در دبی زندگی می کند یکی از مهمانان مراسم کره فوتبال بود. هر ساله مراسمی در دبی برگزار می شود و بهترین فوتبالیست های جهان در رده های مختلف انتخاب می شوند. با حیدری درباره این مراسم و همچنین شرایط فعلی پرسپولیس و احتمال خروج سرخابی ها از آسیا گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.

در مورد احتمال حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا چطور؟

حذف این دو تیم هنوز قطعی نشده و مشخص نیست این اتفاق می افتد یا خیر. با این حال نمی توان ضعف مدیریتی و اشتباهات حرفه ای های فوتبال را نادیده گرفت. امیدوارم این دو تیم با میلیون ها هوادار حذف نشوند چون این برای هواداران ناراحت کننده است و قصه های زیادی می خورند. اما خدای ناکرده اگر این دو تیم حذف شوند، همه مدیرانی که در این موضوع دخیل هستند، به صورت دسته جمعی استعفا می دهند. من فکر می کنم حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا یک فاجعه ملی است.

به نظر شما بالاخره این دو تیم خصوصی می شوند؟

از زمانی که به مهدکودک رفتم، مدیران فوتبال می گفتند پرسپولیس و استقلال خصوصی می شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. فکر نمی کنم نوه های من هم شاهد خصوصی سازی این دو تیم باشند. واضح است که اراده ای برای این کار وجود ندارد و دولت نمی خواهد این دو تیم را تحویل دهد.

وضعیت پرسپولیس را تا اینجای فصل چطور دیدی؟

پرسپولیس به دلیل اینکه در مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتم، نتوانستم عملکرد خوبی داشته باشم، چند بازی داشتم و شانس بسیار کمی برای شروع لیگ داشتم و در کنار همه مشکلات فکر نمی کردم از نظر بدنی متعادل باشم. البته کادرفنی چاره ای نداشت و نتوانست فشار زیادی به تیم وارد کند. از سوی دیگر، جدایی چند بازیکن کلیدی و عدم حضور بازیکنان جدید در تیم؛ همه چیز طبق برنامه پیش نرفت، در برخی مسابقات تیم خیلی خوب بازی کرد، اما در چند بازی پرسپولیس همیشه یکسان نبود. با این حال در چند بازی اخیر بازی های خوبی از پرسپولیس دیده ایم و این تیم نشان داده که هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد و مطمئنم در طول فصل از این هم بهتر خواهد بود.

هواداران به شدت نگران پرسپولیس هستند. به نظر شما مشکل تیم کجاست؟

هواداران پرسپولیس قطعا حق دارند نگران باشند. مشکل پرسپولیس فقط مدیریتی است و بس. نه این که تیم بی نقص باشد یا به زبان ساده در همه مسابقات عالی بازی کند. اما مشکل بزرگ پرسپولیس در تمام این سال ها حاکمیت بوده است. به نظر می رسد مدیران پرسپولیس فقط برای عکس گرفتن به این باشگاه می آیند و بعد از عکس می روند. برنامه های بلند مدت و میان مدت در پرسپولیس برنامه کوتاه مدتی وجود ندارد. یحیی با این همه تغییر، ترک ستاره ها، مشکلات مالی و مدیریتی نشان داد که هنرمندی است که این تیم را گرد هم آورده و دوباره در مسیر پیروزی قرار داده است.

پرسپولیس همچنان بدون مدیرعامل اداره می شود و مشخص نیست چه زمانی مدیرعامل جدید معرفی می شود. افشین پیروانی هم چند وقت پیش گفته بود که می خواهند به جای پرسپولیس تیم دیگری را به آسیا بفرستند. نظر شما در مورد این دو مورد چیست؟

افشین در پرسپولیس طرفداران زیادی دارد. اگر چیزی گفته است باید چیزی بداند. تقریبا مطمئن بودم که عمدا به پرسپولیس ضربه می زنند. فکر می کنم الان تیمی در لیگ 3 وجود دارد اما تیمی که در آسیا آبروی فوتبال ایران را داشت مشخص نیست. خداروشکر این درست نیست که یک پرسپولیسی هر روز حرص بخورد. هواداران به جای لذت بردن از قهرمانی تیم خود، هر روز اخبار منفی درباره باشگاه می شنوند. آقایان احتمالا دوست دارند تیمیرا را به آسیا بفرستند که در سال های اخیر نه از یک هشتم بالاتر رفته و نه در یک مسابقه شش گل دریافت کرده است. اما می گویند پرسپولیس که در چهار سال دو بار به فینال رسیده نباید به آسیا برود. این دوستان دیگر دشمنی خود را با پرسپولیس اعلام کردند و حرفی نگذاشتند.

شما مهمان ساکر گلوب در دبی بودید. در مورد این مراسم صحبت کنید.

همانطور که می دانید این مراسم در دنیا بسیار معروف و معتبر است. من و همسرم از طرف فدراسیون فوتبال امارات دعوت شده بودیم و مهمان آنها بودیم. حضور در این مراسم به عنوان یک ایرانی و در جمع بزرگان فوتبال جهان برای من افتخار بود. جو عالی بود و همه چیز خوب پیش رفت.

آیا فکر می کنید روزی بتوانیم میزبان چنین مراسمی باشیم؟

بله، می توانیم، اما به شرطی که مدیران و مسئولان بخواهند. بودجه خوبی داشته باشید، امکانات و حکمرانی خوبی داشته باشید. چه چیزی ما را از کشورهای عربی کمتر می کند؟ پول خرج می کنند و حکمرانی خوبی دارند اما متاسفانه در ایران این اتفاق نمی افتد

دیدگاهتان را بنویسید