دروازه بان سابق پرسپولیس فرهاد مجیدی و استقلالی ها را به تمسخر گرفت

دروازه بان سابق پرسپولیس فرهاد مجیدی و استقلالی ها را به تمسخر گرفت

حواشی دربی 97 از جمله اتفاقات مربوط به قضاوت این دیدار همچنان ادامه دارد. وحید کلیچ در گفت و گو با خبرورزشی درباره دیدار استقلال و پرسپولیس و حواشی این دیدار از روی سکو تا زمین و روی نیمکت دو تیم گفت:

اولین و مهمترین سوال دربی، صحنه مشکوک پنالتی است. نظرت در این باره چیست چون استقلالی ها به شدت اعتراض دارند؟

اصلا پنالتی نبود. پنالتی که ندیدیم کجا بود؟ من خودم به اولین صحنه ای که دیدم مشکوک بودم اما وقتی فیلم را از زوایای دیگر دیدم متوجه شدم که بازیگر ما اصلا با بازیگر خارجی ارتباطی نداشته است. البته او حرفه ای بود و پرتابش طبیعی است.

اما استقلالی ها به شدت اعتراض می کنند و فکر می کنند داور باید پنالتی می زد؟

استقلالی ها به جای این اعتراضات الکی و به جای اینکه این همه پول بدهند و دو بازیکن خارجی را بیکار کنند، همین مهدی قائدی را نگه داشتند و این دو بازیکن را از استان نیاوردند. بندگان خدا فکر کردند چون از اروپا بازیکن گرفتند دیوید بکهام را آوردند! سوال من این است که این دو بازیکن بی مصرف در این چند هفته چه کرده اند که ما نمی دانیم.

با این حال استقلالی ها از قضاوت بازی به فدراسیون فوتبال شکایت کردند؟

به فرض پنالتی می خواهی پرسپولیس را با پنالتی شکست بدهی؟ می گویید در غیر این صورت نمی توانید به دروازه پرسپولیس برسید؟ در مورد نیمکت استقلال هم سوال دارم.

چه سوالی دارید؟

می خواهم بپرسم فرزاد مجیدی آنجا چه می کند که اینقدر اعتراض می کند؟ چی میگی؟ یک دقیقه فریاد می زنید، سپس یک دقیقه بعد تا کمر خم می شوید. اگر مرد هستید و اعتراض می کنید، آنقدر داد و بیداد کنید که اخراج شوید، اما اگر جرات نداری سر داور داد بزنی، برو دوباره بلند شو. تا داور نیاید و به او تعظیم نکند، فریاد نزنید و به داور تعظیم نکنید. اینطوری آبروی خودت رو بردی فوتبال یک ورزش بسیار جدی است و جایی برای آن لبخندها نیست.

دربی را چطور دیدی؟

در نیمه اول فوتبال در سطح روستا بود. به جز یکی دو حمله که سیاوس یزدانی با پاهای وحید امیری برخورد کرد و صحنه آفساید بودن استقلال چیزی نبود. بازی در نیمه دوم کمی بهتر شد اما فکر می کنم تنها کسانی که از این نتیجه راضی بودند، مربیان دو تیم بودند که تا شش ماه بعد خیالشان راحت شد.

کدام تیم شایسته پیروزی بود؟

قطعا پرسپولیس که موقعیت های خطرناک تری داشت. حیف شد روزی که سپاهان مقابل پرسپولیس شکست خورد، باید بر این استقلال ضعیف غلبه می کرد و جایگاه خود را در بالای جدول تثبیت می کرد.

با پخش تصاویر تبلیغات محیطی استقلال و وضعیت ورزشگاه مشکلی نداشتید؟

تبلیغ چمن ورزشگاه و شورت برای بازیکنان استقلال بود. من نمی دانم سازمان لیگ چه می کند. یک روز از دروازه نمی گذرد و یک روز از ته سوزن می گذرد. نه به این دلیل که اجازه تبلیغات نمی داد، نه به این دلیل که در خانه چیزی جز تبلیغات ندیدیم.

مجریان تلویزیون هم به این مشکل اشاره کردند. آیا آنها را دیده اید؟

آره. البته انتقاداتی هم به پیمان دارم که چهار نفر دور آن بودند که دو نفر طرفدار آجرلو و دو نفر دیگر طرفدار صدری بودند. اینها اصلا فوتبالیست های درجه یک نبودند. میزبان چهار نفر در کنارش بود تا هر چه می خواهد بگوید و آنها هم تکرار کنند. کل برنامه عهد به شدت ضعیف بود، فوتبال هم ضعیف بود و اصلا به ما نمی چسبید.

دیدگاهتان را بنویسید