خط و نشان دروازه بان سابق پرسپولیس برای استقلالی ها

خط و نشان دروازه بان سابق پرسپولیس برای استقلالی ها

مهدی واعظی درباره آخرین وضعیت پرسپولیس قبل از بازی با نفت آبادان در هفته بیست و یکم لیگ برتر گفت: روند این تیم از ابتدای فصل به طور مداوم در حال رشد است. حرکت این تیم نیز در نیم فصل دوم با تقویت جناحین از نظر انتقال توپ و سایر شرایط سرعت گرفت. در کل پرسپولیس با توجه به روند هفته های اخیر شرایط خوبی دارد و با تاکتیک 2-3 بازی می کند. این موضوع در نیم فصل دوم بسیار مهم است.

وی افزود: نکته مهم این است که پرسپولیس به لطف تاکتیک و فوتبال خوبش شرایط بهتری در زمین ورزشگاه آزادی دارد. موضوع نگران کننده در دو بازی خارج از خانه نفت آبادان و نفت مسد سلیمان، کیفیت پایین زمین دو تیم نسبت به ورزشگاه آزادی است. از طرفی همه تیم های لیگ برتر در نیم فصل به پیشرفت تاکتیکی و بدنی رسیده اند. به همین دلیل نفت آبادان مقابل پرسپولیس کار خواهد کرد و روند بازی اش به گونه ای خواهد بود که بدون گلزنی از موقعیت ها استفاده کند.

دروازه بان سابق پرسپولیس ادامه داد: البته با توجه به موقعیت تاکتیکی پرسپولیس تیم بسیار کوچکی وجود دارد که می تواند در 90 دقیقه دفاع کند. اما فرضیه دیگری نیز وجود دارد. تیم ها برای کسب امتیاز و داشتن شرایط خوبی در جدول کم کم مجبور به فوتبال می شوند و در این صورت وضعیت پرسپولیس به گونه ای است که می تواند به آنها ضربه بزند.

وی در خصوص عدم حضور طالب ریکانی در تیم نفت آبادان گفت: صنعت نفت سابقه طولانی دارد و همیشه 4-5 بازیکن در ترکیب خود داشته که دشمن را آزار می دهند. امسال نیز وضعیت مشابهی وجود دارد و برخی از بازیکنان مانند طالب ریکانی از نیروهای تاثیرگذار و کلیدی نفت هستند. غیبت این بازیکن قطعا روی برخی برنامه های تاکتیکی منصوریان تاثیر می گذارد اما مهم این است که پرسپولیس به شرایطی رسیده است که می تواند به هر تیمی گل بزند. در این میان خط دفاعی تیم باید به گونه ای متمرکز شود که اجازه گلزنی به پرسپولیس را ندهد.

وی در خصوص اینکه به نظر می رسد پرسپولیس قبل از دربی بازی های راحت تری نسبت به رقیب سنتی خود داشته باشد، گفت: با توجه به روند لیگ و نوع فوتبال استقلال، پرسپولیس قبل از دربی در اوج خواهد بود. البته بازی با نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان برای این تیم بسیار مهم است اما قطعا از این دو دیدار با سه امتیاز بیرون خواهد آمد. البته استقلال بازی سخت و سختی با گل گهر دارد چون شاگردان امیر گله نویی گل سختی می خورند. این دیدار قبل از دربی شاهد تقابل روی جدول هستیم، اما روند جدول قبل از این مسابقه در حال تغییر است.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: بازی برگشت خیلی مهم است. هر دو تیم بازیکنان مصدوم و نفراتی دارند که در آستانه این دیدار با خطرات پنالتی مواجه هستند. این سوال باعث نگرانی بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس و استقلال خواهد شد. شاید همین عامل باعث تغییراتی در ترکیب شود تا آنها با تمام وجود برای دربی وارد زمین شوند.

واعظی در خصوص حامد لک که مقابل رفسجان کپر و اولین بازی احمد گوهری نیمکت نشین است، توضیح داد: از نظر آمادگی جسمانی، سرعت، واکنش و سایر مسائل مهم دروازه بان گوهری را به خوبی می شناسم اما بازی در پرسپولیس قطعا نیاز به تجربه دارد. در همان یک تیم وجود دارد. با انواع و اقسام تجربه به پرسپولیس بیایید، در هفته های اول استرس دارید. دروازه بان جدید نیاز به زمان دارد تا با شرایط تیم آشنا شود و به تاکتیک های دفاعی تیم عادت کند.

وی افزود: حامد لک دروازه بان اول تیم و گوهری دروازه بان دوم و نزدیک به یکی هستند که می توانند حریف بسیار خوبی برای حامد باشند. در برخی جلسات اگر شرایط مهیا باشد حتما استفاده می شود. کادرفنی به گوهری مقابل نفت آبادان بی ارزش نیست تا اعتماد به نفس پیدا کند اما نباید فراموش کرد که دروازه بانی مثل لک داریم که جزو 4-5 نفر اول ایران است.

دروازه بان سابق پرسپولیس با بیان اینکه نیمکت لک مقابل مس چرخش خوبی برای او است، خاطرنشان کرد: بخشی از این نوع نشستن ها از دید هواداران یک واژگونی است اما نگاه کادر فنی روی نیمکت نشسته است تا بازی را بیرون تماشا کند. ، که بسیار مهم است. ایناهاش. وقتی یک دروازه بان یکی دو هفته روی نیمکت بنشیند و از بیرون بازی را تماشا کند، به راحتی اشتباهات خود را تشخیص می دهد. بهتر است در مورد بخت نیمکت نشین چنین نظری داشته باشیم چرا که حامد برای بازی در پرسپولیس اهداف بزرگی مانند حضور در تیم ملی دارد و خروج از دروازه برایش آسان نیست. قطعا در سال جام جهانی دوست دارد عملکرد بهتری در ترکیب پرسپولیس داشته باشد.

واعظی ادامه داد: متأسفانه تمرکز لک بعد از چند بازی پایین آمد، جدا از بحث تمریناتی که باعث افزایش آمادگی دروازه بان می شود، مهم ترین بحثی که به دروازه بان کمک می کند تمرکز است.

دیدگاهتان را بنویسید