تمسخر شدید مرتضی فنونی زاده به استقلالی ها

تمسخر شدید مرتضی فنونی زاده به استقلالی ها

مرتضی فنونی زاده درباره آخرین وضعیت پرسپولیس در آستانه دربی صدم گفت: یکی از حساس ترین دربی های 30 سال اخیر را شاهد خواهیم بود. هر دو تیم با پیروزی های شیرینی به این دیدار آمدند، هرچند استقلالی ها در آخرین بازی خود بیشتر از ما گل زدند، اما این دیدار ربطی به جایگاه تیم ها و آخرین دیدار آنها ندارد. من خودم 14-15 دربی بازی کردم. آمار بازی دو تیم به 100 بازی رسید و قطعا بازی پیش رو بسیار مهم است.

گل محمدی باید در دربی مراقب باشد

وی افزود: بچه های پرسپولیس باید خیلی مواظب باشند که امتیاز از دست ندهند چرا که تساوی همان باخت است. استقلال هم همینطور. بازی‌های سپاهان در چهار هفته باقی‌مانده نسبت به استقلال و پرسپولیس راحت‌تر است و اگر هر کدام یک امتیاز در دربی از دست بدهند، 2 دست جام را به تیم قدرتمند سپاهان می‌دهند. بازیکنان پرسپولیس بی رویه به آب نزنند. این بازی 100% تهاجمی خواهد بود. با اینکه می گویند احتیاط شرط عقل است اما از کادر فنی و یحیی گل محمدی می خواهم احتیاط را کنار بگذارند.

بازی با 2 مهاجم مدافعان استقلال را خلع سلاح می کند

بازیکن سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: به بازی گذشته 5-4 نگاه کنید که سروش رفیعی به ترکیب اصلی اضافه شد، کیفیت فنی بازی پرسپولیس چقدر با زمانی که از هافبک دفاعی استفاده می شد تفاوت داشت. باید خاطره ای از دیدار پیشکسوتان پرسپولیس و آ.ا میلان بگویم. به علی پروین گفتم تیم مقابل خیلی خوب است. در صورت امکان با یک مهاجم بازی کنید. پروین با استفاده از صحبت های خودش گفت اگر بخواهیم ببازیم باید با استفاده از 2 مهاجم ببازیم. همه پرسپولیسی ها کم و بیش تجربه دربی دارند و خوب می دانند که نباید تیمی را دست کم بگیرند که از 10 بازی اخیرش 9 برد را کسب کرده و روحیه بسیار خوبی دارد. آنها می دانند که پرسپولیسی هستند و نباید به این مشکلات توجه کنند، باید بازی خودشان را انجام دهند.

فنونی زاده تاکید کرد: باید بازی را با 2 مهاجم و هجومی شروع کنیم. در این صورت 3 دفاع حریف مشغول مهار این مهاجمان خواهند بود و حتی مدافعان کناری استقلال نیز خلع سلاح خواهند شد. به همین دلیل مجبورند با چوب نفوذ کنند، چون باید مراقب حملات پرسپولیس باشند. مهدی عبدی در این بازی 4-3 بار دیگر خودش را نشان داد و باید از عیسی آل کثیر در کنار او استفاده کنیم. شاید بتوان از مهاجم برزیلی در 10-15 دقیقه آخر استفاده کرد. محمد عمری در صورت آمادگی برای بازی می تواند به عنوان مدافع کناری نیز بازی کند.

داور باید دربی را بازی سیتی و یونایتد ببیند

وی با اشاره به خصوصیات داوری این دیدار تصریح کرد: از هرکسی که برای قضاوت این دیدار انتخاب شد می خواهم به دربی پایتخت به عنوان دیدار منچسترسیتی و منچستریونایتد نگاه کند. تا دقیقه 90 این دیدار دو تیم در مجموع 11 اشتباه مرتکب شده بودند. تجربه نشان داده است که داوران ما هم می توانند این مسابقه را سوت بزنند اما نباید با دمیدن زیاد سرعت بازی را کم کنند. در این مسابقه صد در صد پنالتی گرفته می شود. گلسیانی 100 درصد پنالتی هایش را برای تیم ما زد و امیدوارم کوین یاماگا برای استقلال پنالتی نگیرد و دوباره حسین حسینی را پنالتی کنند! چون پنالتی بیرانوند مثل آب او را منصرف کرد.

این هوادار به دنبال تبانی بود تا حداقل یک گل در نیمه اول به ثمر برساند

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: فوتبال حرفه ای می بینم. شاید ساکت الهامی به خاطر تجربه کار در استقلال کمی نسبت به این تیم تعصب داشته باشد اما آنقدر وجدان و شرافت دارد که حاضر نیست با این کارها تیمش 6 گل از استقلال بزند. هوادار همان تیمی است که پرسپولیس را در آزادی یک بر صفر برد و شک نکنید نتیجه بازی آنها با استقلال تصادفی بود. چنین نتیجه ای از نظر فوتبالی بی معنی است اما هر اتفاق غیرمنطقی ممکن است. اگر هواداران از عمد این نتیجه را می خواستند، چرا در نیمه اول یکی از آن شش گل را به ثمر نرساندند؟ آنها در نیمه اول شجاعانه بازی کردند. می آیند بین دو نیمه صحبت کنند؟ اینکه آیا آنها عمدا می خواستند ضعیف بازی کنند یا نه از 10 دقیقه اول مشخص بود.

هر کسی که 10 تجربه دربی دارد باید کری بخواند نه 3-2 بازی

فنونی زاده تاکید کرد: به هر حال روز استقلال بود که 6 گل زد. شاید اگر بازی 10 دقیقه دیگر طول می کشید می توانست تعداد گل هایش را به 9 برساند. من فضای مجازی را دوست ندارم و اصلا تماشا نمی کنم. پیشکسوت پرسپولیس که در فضای مجازی به دنبال فالوور است، باید توجه داشته باشد که قبل از دربی فردی که بیش از 10 بازی انجام داده صحبت کند. کسی که در دربی 2-3 بازی کرد نباید جو را خراب کند. تیم ما الان فقط آرامش می خواهد و من کهنه کار فقط باید از تیمم حمایت کنم. از همه پیشکسوتان تقاضا دارم جو را به سمت حریف متشنج نکنند. شاید 500 میلیون نفر در سراسر جهان این بازی را تماشا کنند. به همین دلیل همه باید ساکت باشند تا بازیکنان دو تیم با آرامش بازی خوبی را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید