مهدی فنونی زاده به سیم آخر می زند: برو از سرباز پاین در جنگ جهانی دوم جویا شو

مهدی فنونی زاده به سیم آخر می زند: برو از سرباز پاین در جنگ جهانی دوم جویا شو

مهدی فنونی زاده پیشکسوت استقلال درباره پیروزی اخیر استقلال مقابل ذوب آهن و انتقادات فرهاد مجیدی از مهدی تارتار و باشگاه ذوب آهن اظهار نظر کرد.

بعد از استقلال مقابل ذوب آهن در حاشیه بودید؟

اگر منظور فرهاد مجیدی این بود که ما گفتیم، امتیاز را می گیریم و تو توپ را با خودت به اصفهان می بری، این حرف عامیانه و نقل قولی از مورینیو بود. اتفاقاً آقای تارتاروس نباید این حرف را می زد و می توانست به استقبال حریف بیاید اما ما حق خود را ضایع نکردیم. چطور می شود آقای تارتاروس دروازه بان سوم خود را مقابل پرسپولیس به میدان بفرستد اما وقتی به استقلال می بازد اینطور انتقاد می کند. اینها همه بهانه هایی برای زیر پا گذاشتن تمرکز استقلال است.

آیا می دانید ذوب آهن از مجوز دو بازیکن تازه وارد به استقلال هم گلایه داشت؟

برو شکایت کن آقایان جایی برای رفتن ندارند و نمی توانند استقلال را در زمین ببرند، سراغ چنین چیزهایی می روند. استقلال واقعا لیدر قابل احترام و برجسته ای مثل بیژن طاهری دارد وگرنه سرمربی استقلال می توانست بهترین پاسخ را به آنها بدهد. آقا بیژن نماد ادب و احترام است.

در روزهای اخیر بحث سربازی یکی دو بازیکن استقلال نیز مطرح شده است. فکر می کنی استقلال بازیکن سرباز را به زمین می فرستد؟

اصلا. به کسانی که دنبال اردوی بازیکنان استقلال هستند پیشنهاد می کنم بروند و ببینند گابریل پاین در ایتالیا به سربازی رفته یا نه؟ آیا او در طول جنگ جهانی دوم اصلاً در ارتش ایتالیا بود یا خیر؟ لطفا در مورد پدرش بپرسید که آیا مالیات خانواده خود را پرداخت کرده اند یا خیر. یا در ایتالیا چراغ قرمز را خاموش کردند یا خیر؟ چه بهانه هایی می آورند! استقلال با این تیم حقوقی قوی شاید علاقه ای به چنین مسائلی نداشته باشد.

یکی از پیشکسوتان پرسپولیس گفت که بالای جدول خانه پرسپولیس و استقلال مستاجر آن؟

هرکسی این حرف را زده باید به پشت فوتبال ایران نگاه کند و ببیند کدام تیم چند قهرمانی دارد و مالک واقعی آن کیست. شما که مدتها پیش دستور تخلیه خود را داده اید. به محض رفتن مادربزرگ، اموالی که گفتی مال توست از دستت پرید و تو را بی خانمان کرد. حالا صاحب واقعی خانه جای خودش نشسته و به کارش ادامه می دهد.

فکر می کنی چرا استقلال مقابل ذوب آهن فوتبال تهاجمی بازی نکرد تا اینقدر مورد انتقاد این تیم قرار بگیرد؟

وقتی مقابل یک تیم فوتبال بازی می کنید، آنها هم فوتبال بازی می کنند. شما نمی توانید با تیم هایی مانند تارتاروس که در مقابل شما هستند فوتبال بازی کنید. از قدیم گفته اند که «آهن را فقط از آهن می برند». یادم هست وقتی فیروز کریمی در پاسخ به همین انتقاد که چرا تیم شما زیر توپ است، پاسخ داد: «103 ضربه به توپ زدند. به تیم محمد ربیع نگاه کنید، ببینید کپر رفسنجان چقدر خوب فوتبال بازی می کند. مقابل همین تیم استقلال 3 بر 2 پیروز شد. وقتی یک تیم فوتبال بازی نمی کند، استقلال نمی تواند مقابل آن فوتبال بازی کند.

چطور می خواهی با تراکتور بازی کنی؟

بازی با تبریزی ها در شهر خودشان همیشه سخت است. به مجیدی توصیه می کنم به حرف منافقین گوش ندهد و این و آن را سر جدول قرار ندهد. ما مالکیت توپ را نداریم که نداریم! مهم این است که سه امتیاز را بگیریم. ما محکوم و مستحق بودیم. آنها هفت سال است که از حق استقلال محروم شده اند و ما به سادگی بدون پدر و مادر به حق خود می پردازیم، بنابراین نباید تحت تأثیر هیچکس قرار بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید