فنونی زاده: علی کریمی تعدادی را شست و باد داد

ابتدا نظر شما را در مورد انتخاب رضا درویش به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس جویا می شویم؟

من به سوال شما پاسخ می دهم اما ببخشید قبل از آن می خواهم در مورد اظهارات مبتذل و کودکانه مدیرعامل سپاهان صحبت کنم.

منظورتان مصاحبه تلویزیونی محمدرضا ساکت با ورزش و مردم است؟

متاسفانه محمدرضا ساکت به قهرمانی پنج ساله متوالی پرسپولیس حسودی می کند. او سال هاست با وجود اینکه چند برابر پرسپولیسی ها قهرمان نشده است و حالا در یک برنامه تلویزیونی چنین حرفه های بچه هایی را بازی می کنند. فکر می کنم به پوستر و لوگوی پرسپولیس هم حسودی می کند.

اما سپاهان اصفهان هم 5 قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد؟

شما بروید ببینید این تیم قهرمان لیگ برتر بچه های تهران هم شده است. فرهاد کاظمی، حسین فرکی و امیر گاله نویی که دو بار سپاهان را شکست دادند. این آقا هفت هشت سال است که جام ندیده و با همه چیز به خوبی می داند که در این فصل هم قهرمان نمی شود. به همین دلیل است که تلاش می کند با هزینه های حیرت انگیز دولت، اقدامات خود و تیمش را توجیه کند.

مثل شما و همچنین مدیران باشگاه پرسپولیس خیلی عصبانی و ناراحت هستید؟

علی کریمی در برنامه 90 برخی از این آقایان را خوب شست، اما معلوم است هنوز خشک نشده اند! آقایان به جای حذف ستاره از روی لوگوی پرسپولیس باید پاسخگوی پیمان مخرب ترکمنستان با مارک ویلموتس باشند. چرا در مورد آن صحبت نمی کنند؟

اما محمدرضا ساکت در این خصوص گفت که در زمان عقد قرارداد در حوزه اداری فدراسیون نبودم. من در تیم ملی بودم چون در حال بازنشستگی بودم. ویلموتس در ابتدا مربی بسیار خوبی بود. کارش را خیلی خوب شروع کرد. مسئولان فدراسیون، تاج و سایر بستگان توانستند با او ارتباط نزدیک برقرار کنند. اما خارجی بسیار مشتاق پرداخت است. «ایران به دلیل تحریم‌های سرکوبگرانه پنج ماه است که قادر به پرداخت آن نیست.

به گفته علی کریمی تا زمانی که امثال این آقا در فوتبال هستند، فوتبال ایران نفس راحتی نخواهد کشید. محمدرضا ساکت هم مثل مهدی تاج مقصر است. آیا واقعا آقای ساکت مدتی سکوت کرده و حالا دوباره پیدا شده و علیه پرسپولیس حرف می زند؟ او در حال حاضر نمی تواند از ماجرای ویلموث کنار بکشد و امیدوارم سازمان بازرسی کل کشور یا سایر ارگان های ذیربط با دقت و وسواس به این موضوع رسیدگی کنند.

بیایید ادامه دهیم! ابتدای مصاحبه ما با شما درباره انتخاب رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس بود و گفتیم نظر شما چیست اما بحث به جای دیگری کشیده شد؟

رضا درویش یکی از انگشت شمار پرسپولیسی های قدیمی است. تنها فردی که در دهه 60 و در دوران مربیگری علی پروین اجازه رفت و آمد به رختکن تیم پرسپولیس را داشت، رضا درویش بود. امیدوارم با تعامل بیشتر با مربیان و بازیکنان تیم و همچنین با پیشکسوتانی مثل علی پروین در پست جدیدش موفق شود. با این حال او می داند که روی صندلی داغ نشسته است که هم می تواند خطرناک باشد و هم باعث خوشحالی شود!

چی میگی میشه بیشتر توضیح بدی

این با سایپا فرق دارد. اگر در سایپا رضا درویش باید جواب 5 باخت 5 نفره را بدهد حالا باید جواب 50 میلیون پرسپولیسی را بدهد. البته می دانم که او بازیکن قدیمی پرسپولیس است و برایش آرزوی موفقیت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید