پیشکسوت فوتبال عزیز خادم را شست و باد داد

پیشکسوت فوتبال عزیز خادم را شست و باد داد

حسین فرکی درباره تصمیم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری عزیزی هادم گفت: گاهی اتفاقاتی می افتد که خوب کار می کند و جلو می رود. ما می خواهیم خود را به دنیا نشان دهیم و همه در فدراسیون موظف هستند طبق قوانین و مقررات مسائل مختلف را رعایت کنند. از دید افکار عمومی، برکناری رئیس فدراسیون خوب نیست، اما به هر حال در اساسنامه آمده است که هیئت رئیسه مستقل است.
وی ادامه داد: سال هاست که بحث اساسنامه را مطرح کرده ایم و همچنان در حال بحث هستیم. باید در این اساسنامه قید شود که هیات مدیره برای آزادی آقای عزیزی هادم اقدام می کند. البته این اقدام برای همه تعجب آور است، زیرا در گذشته سابقه نداشته است. اگر در گذشته چنین اتفاقی افتاده باشد، با لابی و نفوذ حل می شود. به نظر من هیات مدیره شجاعت و شجاعت خود را نشان داده و حتما به این نتیجه رسیده اند که چنین نظری دارند. وقتی از بیرون به آن‌ها نگاه می‌کنیم، بیشتر از ما درباره چیزها می‌دانند.

این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه این تصمیم در هر صورت اجرا می شود یا خیر، افزود: این اقدام می تواند زنگ خطری برای آینده فوتبال ما باشد و هر رئیس فدراسیون باید بداند که باید در درون خود تلاش کند و نمی تواند تصمیمات اتخاذ شده را انجام دهد. توسط هیئت رئیسه قوه قانونی دارد، درست است که به هر حال به جام جهانی رسیدیم اما در چند دوره مختلف فدراسیون موفق شدیم به جام جهانی صعود کنیم، فدراسیون در صعود نقش دارد، اما نقش اصلی این است. توسط بازیکنان، کارکنان و هواداران بازی می شود.

وی ادامه داد: همه ما خوشحال بودیم که به جام جهانی رفتیم اما نمی توان دلیل اصلی را فدراسیون دانست چرا که در بسیاری از عرصه های دیگر فوتبالمان مشکلات جدی داریم. در بحث مشکلات مالی داوران، حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، احتمال حذف یک تیم ملی از جام جهانی و قرارداد مربیان تیم های ملی که هنوز قراردادشان امضا نشده است، نتوانستیم. تصمیم گیری در مورد همه چیز و ما باید واقع بین باشیم. ارائه همه باید زیر ذره بین باشد و همه از ملی تا رئیس فدراسیون می توانند اشتباه کنند. این مشکل باید برطرف شود و فقط نوع خطا متفاوت است.

فرکی افزود: عزیزیه هادم همه مسائلی را که به فدراسیون پیوسته می دانست و در دوران ریاستش درست است که به جام جهانی رسیدیم اما علاوه بر این افزایش ده ها مشکل وجود دارد. این دلایل را باید فدراسیون و هیئت رئیسه پاسخ دهند. البته فکر می‌کنم قضاوت درباره رئیس فدراسیون خیلی زود است، زیرا افکار عمومی نسبت به مشکلات فدراسیون آگاهی ندارند، اما تصمیم هیئت رئیسه بسیار معنادار است و به این معناست که ما مشکلات زیادی داریم. چالش ها و مسائل.

وی درباره صعود ایران به جام جهانی با دراگان اسکوچیچ گفت: اگر بخواهیم از طرف فدراسیون فوتبال این صعود را نام ببریم باید اسامی بازیکنان و کادرفنی تیم ملی را هم ذکر کنیم چرا که آنها در واقع موفق شدند این صعود را ببرند. ایران به جام جهانی رسید. کادرفنی برای انجام این کار تلاش کرد و ما نمی‌توانیم عملکرد کادرفنی را زیر سوال ببریم، زیرا آنها نتایج کاملا قابل قبولی کسب کرده‌اند. اسکوچیچ با شناختی که پیدا کرده است باید به راه خود تا پایان جام جهانی ادامه دهد. جام جهانی کسانی که مخالف حضور اسکوچیچ هستند باید اطمینان حاصل کنند که سرمربی جدید می تواند تیم ملی را به مرحله بعد برساند؟ نمی دانم سرمربی جدید می خواهد قولی بدهد یا نه.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره نحوه آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی 2022 گفت: یک بار گفتم در جام جهانی 2006 مشکل ما سازمان ورزش بود. رئیس وقت سازمان ورزش مشکلاتی را برای تیم ملی ایجاد کرده بود و آمادگی آنها و تصمیمات و نظراتی که داشتند باعث شد تیم ملی تمرکز کند. ما تیم خوبی بودیم اما مشکلات جزئی تمرکز تیم ما را تحت تاثیر قرار داد.

وی در پایان افزود: آقای دادکان و آقای برانکو می دانستند که در جام جهانی بعدی شرکت نخواهند کرد. این اتفاق افتاد و عدم تمرکز و مصدومیت بازیکنان کلیدی ما مانع از صعود به مرحله دوم شد. یکی از عوامل مهم در هر ورزش تمرکز و آرامش است. اگر همه چیز را به تیم ملی بدهید، اما روی آن تمرکز کنید، موفق نخواهید شد. امیدوارم تیم ملی ما برای جام جهانی تمرکز لازم را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید