خادم عزیز جواب میدی؟ تمام سوابق عجیب رئیس فدراسیون

خادم عزیز جواب میدی؟  تمام سوابق عجیب رئیس فدراسیون

شهاب الدین عزیزی هادم، رئیس فدراسیون فوتبال اخیرا در جمع مربیان فوتبال ایران از عملکرد خود و تیم تحت هدایتش در فوتبال ایران دفاع کرد و به دلیل انتقادات متعدد از عملکرد این تیم انتقاد کرد.

اما مرور اتفاقات عجیب تنها در رقابت های لیگ برتر این واقعیت را نشان می دهد که مدیریت فوتبال ایران نه تنها بی دفاع، بلکه بسیار ضعیف و جنجالی است که باعث هرج و مرج در جریان مسابقات شده است.

عزیزی هادم برای تعریف و تمجید دیگران می تواند برای خود و کابینه اش 20 گل بزند اما آمارها نشان از عملکرد فاجعه بار تیم مدیریت فوتبال دارد.

در شرایطی که از بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ حرفه ای تنها 80 مسابقه از 240 مسابقه برگزار شد، با دستور کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال، چهار مسابقه 3 بر صفر اعلام شد! یعنی از یک سوم مسابقات لیگ برتر نتیجه چهار مسابقه به دلیل تخلفات و بی توجهی مسئولان برگزاری مسابقات و سایر دستگاه های اجرایی فوتبال خارج از مستطیل سبز مشخص شد. اتفاقی که در دنیا بی سابقه است و اگر مدیران فدراسیون فوتبال این پدیده را به نویسندگان کتاب گینس اعلام کنند، بی شک این رکورد فاجعه بار با نام رهبری عزیزی هادم در تاریخ ثبت خواهد شد.

اگرچه امروز کارکنان فدراسیون فوتبال به طرز ماهرانه ای تلاش می کنند تا بار مسئولیت در جریان تخلفات بازیکن غیرقانونی گل گهر را به باشگاه سیرجانی منتقل کنند تا در امان باشند، اما واقعیت این است که به همان اندازه مدیران و مسئولان استفاده از گل گهر ته هستند. مقصر این بازیکن غیرقانونی است و واحد عزیزی هادم نیز در این ننگ تاریخی سهم دارد.

آقای رئیس و همکارانش هم اکنون می توانند با رفع غفلت و ناکارآمدی سازمان بین الملل فدراسیون فوتبال و مدیریت سازمان لیگ، موضوع را رفع کنند، اما مشخص می شود که عوامل فدراسیون فوتبال نیز نقش انکارناپذیری دارند. در ایجاد این تخلفات.سادگی از آنها گذشت.

اما در حالی که عوامل رسانه ای نزدیک به فدراسیون فوتبال برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی های نظام و سرپوش گذاشتن بر اشتباهات وحشتناک کادرفنی لیگ و کادر داوری تلاش می کنند، نمی توان امیدوار بود که چنین اتفاقاتی تکرار نشود. بنابراین بعید است با رای کمیسیون انضباطی تعداد دیدارهای 3 بر صفر تا پایان لیگ بیست و یکم افزایش پیدا نکند.

جالبتر اینکه مدیران فدراسیون فوتبال همچنان اصرار دارند که فوتبال ایران یکی از قطب های اول فوتبال آسیاست و فرصت های زیادی وجود دارد که از دسترسی به آن محروم شده است. بدون اینکه بدانند در این مدت کوتاه نگاهی به کارنامه خود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید