علی کریمی فدراسیون ها را شست و شو داد

علی کریمی فدراسیون ها را شست و شو داد

جلسه صندوق امروز به منظور بررسی برکناری احتمالی چهار نفر از اعضای هیات مدیره، تعیین وضعیت صندوق، حسابرسی سالانه و … برگزار می شود. جامعه فوتبال انتظار دارد که در نهایت تصمیماتی گرفته شود که به نفع فوتبال باشد. علی کریمی کاندیدای سابق ریاست جمهوری این فدراسیون اکنون در پاسخ به شایعات بازگشت خود به مسائلی اشاره می کند که باید به آن توجه شود.

جلسه امروز فدراسیون فوتبال و …

متأسفانه شرایطی که آقایان با رهبری خود برای فدراسیون فوتبال ایجاد کرده اند در تاریخ بی سابقه است و تنها می توان امیدوار بود که یک بار برای همیشه تصمیمات به نفع فوتبال گرفته شود. البته وقتی از آقای ماجدی می شنویم که عده ای در هیات رئیسه فدراسیون به دنبال سهم خواهی هستند و فقط دو نفر از آنها در راستای افکار ایشان هستند، باید فاتحه فدراسیون را بخوانیم.

بر اساس مصوبه کمیسیون استیناف، رئیس برکنار شده فدراسیون نیز اجازه حضور در جلسه را ندارد.

خیلی زودتر از آن چیزی که خیلی ها فکر می کردند، شاهکار آنها منتفی شد و در نهایت محروم شدند. اما من فکر می کنم بیشتر آنها مقصر وضعیت فعلی هستند که برای رای گیری لابی کردند. امروز هم باید پاسخگو باشند. همچنین زمزمه هایی مبنی بر انتخاب مجدد شما در صورت انتخاب مجدد رئیس فدراسیون شنیده می شود. کسانی که قبلا ریاست باشگاه پرسپولیس را برعهده داشتند و برخی از دوستانم همین سوال را از من می پرسند و جالب اینکه آنها هم مرا تشویق می کنند که در صورت لزوم دوباره انتخاب شوم، اما فراموش کرده اند که ثبت نام اولیه من را تایید نکرده اند. . این دوستان بدانند که اگر امروز با لیموزین برای تحویل ریاست به من مراجعه کنند، به فدراسیون نمی روم.

آیا از این تصمیم پشیمان هستید؟

در مجموع از تصمیم آن روزم پشیمان نیستم چون وقتی کاندید شدم هدفم خدمت و ایجاد فضای پاک در فوتبال بود. اما دیدید از 70-80 نفر فقط 9 نفر به من رای دادند. با این حال من آن روز به تصمیم آنها احترام گذاشتم و حالا انتظار دارم مردان زیادی باشند که بابت شرایط این روزهای فوتبال از مردم عذرخواهی کنند.

آیا اساسنامه فعلی مرجع تصمیم گیری است؟

درست است که فدراسیون فوتبال برای دریافت مصوبه مجلس و تایید نهایی اساسنامه از فیفا مهلت دریافت کرده است اما همچنان در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال تردیدهایی وجود دارد. برخی می گویند فیفا اساسنامه را تایید کرده است. از سوی دیگر هیات رئیسه فعلی تاکید دارد که عزیزی هادم برخلاف ادعای خود نمی تواند تاییدیه فیفا را از اساسنامه بگیرد. در این شرایط نمایندگان فیفا این اساسنامه را مرجع تصمیم گیری خود می کنند.

فعالیت های کمیته اخلاق، قانونی یا غیرقانونی؟

البته کمیسیون اخلاق رای صادر کرده و پس از تایید آن در هیات تجدیدنظر، جلسه موظف به رعایت و اجرای آن است، اما هنوز یادمان نرفته که هیات رئیسه فعلی بارها به مفاد اساسنامه استناد کرده باشد. که شرایط ریاست خود را غیرقانونی می دانست. کمیسیون اخلاق بر خلاف اساسنامه منتخب مجمع نیست و فعالیت مستقلی ندارد. همه اینها همه غیرقانونی ها را پیچیده می کند که چاره ای جز پیگیری ندارند.

آیا فدراسیون به دست کامرانی می افتد؟

در صورتی که ناظران فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مدیریت فدراسیون فوتبال را به دلیل تخلفات مالی به کمیسیون نقل و انتقالات واگذار نکنند و به اساسنامه استناد نکنند، حسن کامرانی فر مسئولیت برگزاری مجمع فوق العاده را بر عهده خواهد داشت و در تعیین سرنوشت نقش اول را بر عهده خواهد داشت. فدراسیون فوتبال اعضای علی البدل برای جایگزینی هیئت مدیره فعلی. این یکی از موضوعاتی است که برای نمایندگان مجلس قابل پرسش است.

منبع: ایران ورزش

دیدگاهتان را بنویسید