تمسخر شدید ناصر محمدانی به قیمت بازیکنان پرسپولیس

تمسخر شدید ناصر محمدانی به قیمت بازیکنان پرسپولیس

نقل و انتقالات زمستانی با خریدهای زیاد تیم های لیگ برتری به پایان رسید. یکی از مواردی که کمتر کسی به آن توجه کرد قیمت های نجومی و سرسام آور فوتبالیست های شاغل در لیگ برتر بود. بازیکنانی که با رقم های 10، 15 و 20 میلیارد تومانی جابه جا شدند و به عضویت تیم های مختلف درآمدند.

در همین رابطه ناصر محمدانی، فوق ستاره تیم ملی فوتبال ایران در دهه 60 گفت: به شخصه مخالف حقوق بالای بازیکنان فوتبال نبودم و نیستم. خداوند به همه استعداد داده است. یکی هنرمند خوبی است، دیگری معمار خوبی است و یکی بهتر از دیگران می تواند فوتبال بازی کند. علاوه بر این، در تمام کشورهای جهان، بازیکنان فوتبال بیش از سایرین و حتی ورزشکاران سایر رشته ها دستمزد دریافت می کنند.

و ادامه داد: این سوال شامل حال فوتبال کشور ما هم می شود. فوتبالیست ها پول بیشتری می گیرند و از چیزی که به دست می آورند راضی هستند، اما این وسط یک مشکل وجود دارد. متأسفانه به نظر می رسد که فوتبالیست ها متناسب با حقوق خود رشد نکرده اند. قیمت بازیکنا بالا رفته ولی کیفیتش به نظر من نه! در سال های اخیر بازیکنان فوق العاده ای داشتیم که امروز اثری از آنها نیست.

مهاجم سابق تیم ملی گریزپای و پرسپولیس افزود: مطلبی درباره احمدرضا عابدزاده خواندم که از افشین پیروانی پرسید اگر امروز بازی کند چقدر باید دستمزد بگیرد؟ باور کنید اگر امروز احمدرضا عابدزاده یا معتبی محرمی بازی می کردند هیچ باشگاه ایرانی نمی توانست آنها را بخرد. در دهه 1960 ما ستارگانی مانند حمید درخشان، شاهرو و شاهین بیانی، عبدالعلی چنگیز، حمید علیدوستی، محمد پنجعلی و غیره را داشتیم که ستاره های بی پولی بودند. الان کمتر چنین ستاره هایی را می بینم، هرچند ستاره هایی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون را می بینیم که لژیونر شده اند.

ناصر محمد هانی ادامه داد: دلیل اصلی آن کمبود استعدادیاب و از بین رفتن باشگاه های مولد است. در فوتبال امروز نتیجه حرف اول و آخر را می زند و بر این اساس مربیان ریسک بزرگی نمی کنند. یک سرمربی باید اعتماد به نفس و امنیت شغلی برای بازی برای یک بازیکن جوان را داشته باشد. زمانی که ما بازی می کردیم، مثلاً نایب روئین دل سال ها سرمربی تیم بانک ملی بود و درگیر بازیکن سازی بود. در خوزستان، گیلان و مازندران هم واگن های ساختمانی وجود داشت چون کارشان تهدید نمی شد. امروز اگر روزی تیم نتیجه نگیرد مربی این تیم شکسته می شود و بر همین اساس مربیان ایرانی چاره ای جز بازی با بازیکنان باتجربه ندارند.

ستاره سابق فوتبال ایران گفت: شاید یکی از اقداماتی که بتوان انجام داد این باشد که تیم های لیگ برتری را مجبور به داشتن تیم های هسته ای قوی و برگزاری منظم مسابقات کشوری با تبلیغات مناسب کنیم.از طریق این مسابقات می توان استعدادهای خوبی پیدا کرد. اگرچه می دانم که برخی از تیم ها در این زمینه عملکرد خوبی دارند اما کافی نیست. تیم امید کشورمان سال هاست که نمی تواند به المپیک صعود کند و هر 4 سالی که باختیم، صعود نکنیم و تا 4 سال آینده زانوهایمان را بغل کنیم! هیچ کس نمی پرسد که چرا در گذشته مسابقات فوتبال مدارس برگزار نمی شد؟ چرا استعدادیاب ها علاقه ای به یافتن بازیکنان مستعد ندارند و چرا مدارس فوتبال ارزان قیمت فوتبال ایران را جذب کرده است؟ امروز را نمی بینم اما نگران آینده فوتبال ایران هستم.

ناصر محمدخانی تاکید می کند: باز هم تکرار می کنم من ناصر محمدخانی مخالف پول خوب گرفتن بازیکنان نیستم. فوتبال خیلی زود تمام می شود و عمر مفید پول درآوردن یک فوتبالیست شاید 10 سال باشد. اگر چند سال قبل در قطر بازی نمی کردم، امروز با هزار و یک مشکل در زندگی ام دست و پنجه نرم می کردم. با این حال من می گویم هرکسی به اندازه استعدادش باید بگیرد. با پول یک بازیکن گران امروز می توان آکادمی برای شناسایی و تربیت بازیکنان و خدمت به فوتبال ایران ساخت.

فوق ستاره فنی فوتبال ایران در پایان می گوید: خیلی دوست دارم در مسابقات لیگ برتر یک دریبل ببینم، یک ضربه زیبا یا یک حرکت تکنیکی که بیننده را خشنود کند، اما به ندرت اتفاق می افتد. چندی پیش در شیراز بودم و باور کنید وسط مسابقه فوتبال تلویزیون را خاموش کردم و به خیابان رفتم، کافی بود دفاعی و محتاطانه بازی کنم! اسم نمی برم اما 45 دقیقه شوت خوبی به دروازه ندیدم و شاهد یک بازی خسته کننده بودم. همه ما فوتبالدوستان علاقه مند به تماشای مسابقات زیبا و تماشاگر پسند هستیم و این مستلزم توجه به استعدادها و بازیکنان خوب، فنی و آینده دار است.

دیدگاهتان را بنویسید