تنش با مسکو تقصیر کابینه تل آویو است


ساعت: 12:35
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885881

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با غیرمسئول و متکبر خواندن سران کابینه در تل آویو، آنها را مسئول اوضاع متشنج با روسیه دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با حمله به مقامات کابینه این رژیم به آنها گفت: [وضعیت] این به خاطر رفتار تازه کارها، بی مسئولیتی و تکبر آنهاست.»

نتانیاهو تصریح کرد: ما در یک بحران جدی در روابط خود با روسیه هستیم، اما خروج از این بحران امکان پذیر است و باید این کار را انجام دهیم. وی افزود: در طول سال‌ها، ما روابط متعادل و مسئولانه‌ای با روسیه داشته‌ایم و از منافع اسرائیل و شهروندانش محافظت می‌کنیم.

و ادامه داد: در روزهای اخیر نگران بودم آنچه در این سال ها ساخته ایم واقعاً چند هفته دیگر جلوی چشممان فرو بریزد. من یک درخواست از لاپید و گانتز دارم. دست از مزخرفات بردارید… زیرا می تواند آسیب واقعی به امنیت ما وارد کند.»

در واکنش به اظهارات نتانیاهو، دفتر یایر لاپید، نخست وزیر موقت اسرائیل اعلام کرد که این موضوع توسط دفتر تل آویو در حال بررسی است و همانطور که سخنگوی شخصی پوتین اذعان کرد، هیچ بحرانی بین دو کشور وجود ندارد.

لاپید درباره موضع نتانیاهو گفت: «اما ما از او دعوت کردیم تا در بررسی تحولات جدید شرکت کند، اما او به جلسه نپیوست. بدینوسیله به اطلاع ایشان می رسانیم که این [موضع ما] این به نفع امنیت کشور اسرائیل و یهودیان در روسیه است. این موضوعی است که باید با دقت بررسی شود و از مجاری دولتی پیگیری شود نه از طریق نشست های خبری و اظهارات بی اساس به رسانه ها.

بنی گانتز وزیر نظامی رژیم صهیونیستی نیز به این اختلافات داخلی پاسخ داد و گفت: دولت اسرائیل مسئولانه و قاطعانه رهبری می شود تا از منافع کشور اسرائیل و ملت یهود محافظت کند. تنها کسی که می تواند در مورد مسائل امنیتی با سر و صدا و حاشیه سازی صحبت کند نتانیاهو است.

ایزاک هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی دیروز (سه شنبه) درباره تنش بین مسکو و تل آویو اعتراف کرد که بهتر است درباره «آژانس یهود» سکوت کرد و نمی توان درباره همه حوادث صحبت کرد.

روابط رژیم صهیونیستی و روسیه پس از جنگ مسکو-کیف تیره شد. موضع تل آویو در مخالفت با روسیه و در قالب اظهارات نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات کابینه در حمایت از اوکراین، نارضایتی مسکو را افزایش داد.

چند روز پیش، وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه های این کشور خواست تا فعالیت آژانس یهود در کشورشان را متوقف کند. زیرا اسنادی وجود داشت که نشان می داد این آژانس قوانین روسیه را زیر پا می گذارد. دادگاه روز پنجشنبه هفته جاری جلسه مقدماتی را برای بررسی این درخواست برگزار خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید