تنش بین آنکارا و آتن در حال افزایش است


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893549

تنش میان آنکارا و آتن پس از آن تشدید شد که ترکیه یونان را به استفاده از سامانه دفاع ضد موشکی اس-300 علیه جنگنده های این کشور که بر فراز دریای اژه و شرق مدیترانه پرواز می کردند، تشدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21 ، پس از آنکه ترکیه یونان را به استفاده از سامانه اس-300 علیه جنگنده های این کشور که در دریای اژه و شرق مدیترانه در حال پرواز هستند متهم کرد، تنش کردها بین آنکارا و آتن تشدید شد.

منابع وزارت دفاع ترکیه گفتند این حادثه در 23 آگوست زمانی رخ داد که یونان جنگنده های اف-16 ترکیه را از طریق سامانه راداری اس-300 واقع در جزیره کرت ردیابی کرد.

این منابع خاطرنشان کردند که روند ردیابی جنگنده‌های ترکیه از طریق اهداف راداری و موشک‌های هدایت‌شونده انجام می‌شود و این نشان از فعال شدن باتری‌های اس-300 یونان دارد.

این منابع تاکید کردند: کشوری که رزمندگان یکی از متحدان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به عنوان هدف متخاصم از طریق رادار رصد می کند، رفتار خصمانه ای را مطابق با قوانین درگیری ناتو انجام داده است.

در همین حال شبکه یونانی «ERT» با استناد به منابعی از وزارت دفاع این کشور با تکذیب این خبر ترکیه اعلام کرد: نیروهای یونانی ابزارهایی برای رهگیری مسیرهای ناشناخته دارند و نیازی به فعال سازی سامانه پدافند هوایی نیست.

روزنامه حریت ترکیه در همین رابطه گزارش داد که عملیات ردیابی 23 آگوست علیه جنگنده های ترکیه در حال پرواز در دریای اژه و شرق مدیترانه سومین عملیات مشابه در هفته گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید