تنها سه درصد از زمین های کشاورزی بهاباد دارای سند کاداستر است


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909709

اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: از کل اراضی کشاورزی این شهرستان تنها سه درصد سنددار و دارای سند مالکیت کاداستر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مهدی اقبال صبح امروز در جلسه قرارگاه مرزبانی شهید سردار سلیمانی شهرستان بهاباد از اجرای طرح رایگان سندسازی اراضی کشاورزی روستایی شهرستان بهاباد خبر داد و گفت: از کل زمین های کشاورزی این شهرستان فقط 3 درصد مستند شده و دارند. سند عنوان کاداستر است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد تصریح کرد: شناسایی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های برنامه هفتم توسعه از جمله تعهدات قانونی دستگاه هاست. و باید با جدیت دنبال شود

وی خواستار سند مالکیت اراضی کشاورزی، مدارس اعطایی و زمین ها و املاک آموزشی و همچنین کمک های مالی شد و گفت: بی توجهی به این موضوع می تواند در آینده برای مالکیت این املاک مشکل ایجاد کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه سندسازی منازل و کاداستر اراضی روستایی و املاک روستایی و کشاورزی تثبیت مالکیت روستاییان است، افزود: این مهم باعث می شود روستاییان به مالکیت خود نسبت به واحدهای مسکونی و املاک در شهر اطمینان کافی داشته باشند. مالکیت.

عضو شورای قضایی استان یزد خاطرنشان کرد: ایستگاه مرزبندی در استان به ریاست استاندار و رئیس قاضی و در شهرستان های زیر نظر استاندار و رئیس قاضی و همچنین عضویت نهادهای مرتبط و متولیان زمین و املاک به منظور اجرای کامل قانون کاداستر بویژه همکاری جدی در بخش کشاورزی ایجاد می شود.

اقبال درباره وضعیت فعلی اسناد مالکیت کاداستری شهرستان بهاباد گفت: در حال حاضر از 6620 هکتار اراضی زراعی و باغی شهرستان 252 هکتار و تنها 3 درصد آن سند، 361 ملک سند و 100 قطعه زمین و املاک آموزشی است. بی ادعا هستند در حالی که حدود 2 هزاران سند دفتر قدیمی در روستاها داریم.

وی خواستار حضور بخشداران، دهیاران و شوراها برای اعتمادسازی و اطلاع رسانی مطابق با اجرای قانون کاداستر شد و تصریح کرد: در آینده قانون اعتباربخشی اسناد رسمی و لغو قراردادهای عادی نیز خواهد بود. تایید شده برای استان هایی مانند یزد که بیشترین تراکنش ها از آنجا انجام می شود. اگر از طریق اسناد عادی انجام شود، مشکلاتی ایجاد می شود.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات ثبتی شهرستان بهاباد زیاد است، افزود: برای رفع این مشکلات باید از وظایف محوله و اهداف مورد انتظار فراتر رفت و از فرصت قانون برای تعیین سازمان صدور کاداستر استفاده کرد. اسناد به شهرهای زیر 25000 نفر با توجه به اینکه تقاضا محور است از کاداستر زمین کشاورزی استفاده کنید.

اقبال با اشاره به لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای تکمیل کاداستر در بهاباد خاطرنشان کرد: برای کاهش هزینه ها و تشویق مردم به اخذ اسناد املاک کاداستر و تغییر اسناد دفتری، استفاده از قانون ساماندهی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر است. مردم خیلی جلوتر هستند. در عین حال راه و شهرسازی در اجرای قانون نهضت ملی تولید مسکن در مرحله اول نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها به ویژه راه و شهرسازی، خیرین، آموزش و پرورش و بنیاد مسکن هستیم. .

مدیرکل ثبت اسناد استان همچنین از ساخت ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک بهاباد خبر داد و ابراز امیدواری کرد در صورت تامین اعتبار و مکان مناسب، ساختمان ثبت اسناد بهاباد به زودی کلنگ زنی شود. روی زمین.

وی در عین حال از همکاری جهاد کشاورزی و امور اراضی، اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن استان برای لزوم تبلیغات و اطلاع رسانی در سکوهای نماز جمعه و بخشداران، دهیاران و شوراها برای تشویق مردم به تشکیل پرونده برای صدور اسناد کاداستر و مبادله اسناد دفتری برجسته.

فرماندار بهاباد نیز در این جلسه لزوم تغییر و صدور اسناد املاک کاداستر به دستگاه ها و سازمان های دولتی شهرستان را به عنوان اولین گام در اجرای مصوبات ایستگاه مرزبندی عنوان کرد و گفت: برگزاری مستمر جلسات ستاد مرزبندی. ایستگاه حریم شهر، استقرار دفتر ایستگاه مرزبندی در شهرستان برای اجرای کاداستر کشاورزی و روستایی و تغییر اسناد مالکیت از دفترچه به کاداستر باید مورد توجه جدی قرار گیرد و جلسات نتایج عملی داشته باشد.

تیموری همچنین خواستار حضور جدی شهرداری و دستگاه های دولتی در راستای اطلاع رسانی شهری و تشویق مردم به اخذ اسناد کاداستر املاک و تبادل اسناد از دفترچه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید