تنها نیمی از متقاضیان کرمانشاهی موفق به دریافت کمک تولد و ازدواج شدند


ساعت: 20:27
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919865

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه:

فضل الله رنجبر گفت: از مجموع 57 هزار و 523 متقاضی کمک ازدواج و زایمان در استان کرمانشاه، 28 هزار و 924 نفر موفق به دریافت این خدمات شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: پرداخت خدمات ازدواج و زایمان یکی از سیاست های اصلی و مورد حمایت دولت برای تحقق دستور کار رهبر انقلاب در خصوص مسائل جمعیتی است.

وی افزود: تاکنون 27 هزار و 141 نفر در استان کرمانشاه برای دریافت خدمات ازدواج ثبت نام کرده اند که این تسهیلات به 17 هزار و 143 نفر پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه، 5 هزار و 503 نفر در نوبت دریافت خدمات ازدواج هستند و 4 هزار و 495 نفر نیز به شعبه منصوب شده اند.

رنجبر میزان کمک هزینه ازدواج برای افراد زیر 23 سال را 150 میلیون تومان و برای سایر زوجین 130 میلیون تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد بر تسریع در پرداخت کمک های ازدواج تاکید شد و افزود: مجموعه اداری استان در تلاش است تا زمان انتظار برای دریافت کمک هزینه ازدواج و زایمان را کاهش دهد.

رنجبر خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود کندی سرعت پرداخت کمک های ازدواج است که البته با اقدامات انجام شده زمان انتظار برای دریافت این تسهیلات کاهش می یابد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه اذعان داشت: 30 هزار و 382 نفر برای دریافت وجوه تولد فرزندان در استان کرمانشاه ثبت نام کردند که از این تعداد 11 هزار و 781 نفر توانستند این وجوه را دریافت کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: اکنون 9 هزار و 68 نفر در نوبت گرفتن وجه تولد هستند و برای 9 هزار و 532 نفر شعبه تعیین شده است.

وی میزان تسهیلات زایمان را 4 درصد اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای فرزند اول 20 میلیون تومان و برای فرزندان بعدی به تدریج افزایش می یابد.

رنجبر گفت: کمبود اعتبار و سرعت پایین پرداخت تسهیلات مذکور از مهمترین چالش هایی است که به گفته مدیرعامل بانک ملی به عنوان نماینده شورای عالی بانک های استان، 90 درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات خواهند شد. تسهیلات مربوطه تا پایان سال جاری

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکنون اکثر بانک ها ملزم به پرداخت نفقه همسر و فرزند هستند اما تنها چند بانک در این زمینه اقدام کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید