متقاضیان و بازماندگان باید کمک هزینه نقدی دریافت کنند

متقاضیان و بازماندگان باید کمک هزینه نقدی دریافت کنند

روز جدید : ثبت نام افرادی که هنوز کمک هزینه نقدی دریافت نکرده اند و یا متقاضی جدید کمک هزینه هستند از طریق سایت

رئیس پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ثبت نام بازماندگان و انصراف های قبلی توسط سازمان ارجاع یارانه ها و از طریق درگاه my.gov.ir انجام می شود. پس از ثبت نام، اطلاعات خانوارهای ثبت نام شده به پایگاه اجتماعی ایرانیان ارسال می شود و در نوبت بعدی پرداخت یارانه مشمول تمدید فوری می شوند.

طرح «ترویج و توزیع عادلانه یارانه ها» از 30 اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت. در ابتدای طرح 72 میلیون نفر در قالب 23 میلیون خانوار مشمول دریافت یارانه جدید اعلام شدند و به این ترتیب حدود شش میلیون نفر در دهک دهم قرار گرفتند و یارانه های 300 و 400 هزار تومانی نیز به اعضا پرداخت شد. 9 دهک درآمدی باقی مانده دولت برای دهک های اول تا سوم به ازای هر نفر 400 هزار تومان و برای دهک های چهارم تا ششم 300 هزار تومان به ازای هر نفر واریز کرد و مقرر شد تا زمان تصمیم گیری و ایجاد زیرساخت ها واریز این مبالغ ادامه داشته باشد. ارائه شده برای صدور فهرست الکترونیکی کالاها

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از ابتدای اجرای طرح مسئولیت تعیین وضعیت اقتصادی و تخریب خانوار را بر عهده داشت، سامانه ثبت اعتراض مردم به تخریب را اعلام کرد و ساماندهی هدفمندی یارانه ها نیز فرصتی را فراهم کرد. برای ثبت نام بازماندگان

در 7 مرداد ماه، نتایج اعتراض به عشر یارانه از طریق سامانه جدید قابل مشاهده شد و وزارت رفاه اعلام کرد: «هموطنانی که قبلاً درخواست تجدید نظر در عشر خانوار خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند با توجه به نتایج بررسی‌ها، درخواست تجدید نظر در اطلاعات هر یک از بخش های فرعی. انجام دادن.”

بنابراین در سامانه جدید همایات، امکان مشاهده اطلاعات کارت شناسایی اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات خرید کارت بانکی، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد به تفکیک و جداگانه وجود دارد و کاربرانی که درخواست بررسی مجدد این اطلاعات را دارند می توانند درخواست خود را مطرح کنند. برای ثبت نام در مراحل جداگانه و جداگانه.

به گزارش ایسنا، دولت از اردیبهشت ماه 300 تا 400 هزار تومان یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. همچنین طبق دستور رئیس جمهور تا روشن شدن وضعیت معترضان یارانه پرداخت می شود.

این در حالی است که روند ثبت اعتراض عشریه و شناسایی خانوارهای واجد شرایط همچنان ادامه دارد و متقاضیان بررسی عشریه و افرادی که از اردیبهشت ماه 1401 یارانه آنها کاهش یافته است همچنان می توانند درخواست خود را در سامانه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه ثبت یا پیگیری کنند. از نظر اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.

همچنین ثبت نام برای افرادی که یارانه نقدی دریافت نکرده اند و یا متقاضیان جدید یارانه هستند از طریق https://my.gov.ir امکان پذیر است.

افزایش تعداد یارانه بگیران به 77.9 میلیون نفر

در همین راستا و هفتم ماه جاری، میتبی زریباف، رئیس پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین آمار از وضعیت کمک های نقدی در کشور را اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس آخرین محاسبه مشمولان یارانه مرداد 1401 از پایگاه رفاه ایرانیان، از کل جمعیت 86 میلیون نفری کشور، حدود 25 میلیون و 500 هزار خانوار معادل 77 میلیون و 900 هزار نفر وارد شده است. سازمان ارجاع یارانه (معادل 89.9 درصد جمعیت کشور).

وی افزود: از این میزان حدود 800 هزار خانوار 400 هزار تومان و حدود 1.7 میلیون خانوار 300 هزار تومان یارانه می گیرند. از بین هفت میلیون بازمانده که شامل ابطال های قدیم، معافیت های قدیم و افرادی که به دلایلی یارانه 45500 تومانی در فروردین 1401 دریافت نکرده اند، تعداد کل ثبت نام های جدید (بعد از فروردین 1401) حدود دو میلیون نفر است. 700 هزار نفر حدود 1600000 نفر از آنها جزو دریافت کنندگان فعلی هستند. همچنین در بین افرادی که به تازگی از یارانه حذف شده اند در اردیبهشت 1401 حدود 4 میلیون و 200 هزار نفر اعتراض خود را ثبت کردند و در نظرسنجی تیرماه 1700 هزار نفر از سازمان ارجاع یارانه اطلاع داشتند.

رئیس پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تکلیف بازماندگان و ثبت نام جدید یارانه ای گفت: برخی از بازماندگان به دلایل مختلف هنوز موفق به ثبت نام نشده اند. ثبت نام بازماندگان و انصراف های قبلی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها و از طریق درگاه my.gov.ir انجام می شود. پس از ثبت نام، اطلاعات خانوارهای ثبت نام شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها به پایگاه اجتماعی ایران ارسال و در دور بعدی پرداخت یارانه بلافاصله تمدید شد و در صورت حضور در دهک های یکم تا نهم، سرپرستان. واجدین شرایط از خانوارها موظف شدند یارانه را نزد سازمان هدف واریز کنند.

زریباف درباره خانوارهایی که اخیرا مشمول شدند و معوقات خود را دریافت نکردند و همچنین تکلیف رفع انسداد یارانه ها گفت: تمامی امور اجرایی مربوط به پرداخت یارانه ها از جمله پرداخت معوقات به مشمولان، تعیین تکلیف مبالغ بلوکه شده در حساب سرپرست خانوار، رفع مشکل واریز مبالغ کمتر از تعداد اعضای خانواده و… با ساماندهی هدفمندی یارانه ها انجام می شود.

نحوه تغییر اطلاعات اولیه ثبت نام خانوار

وی درباره روش اصلاح اطلاعات اولیه ثبت نام خانوار گفت: همانطور که قبلاً گفته شد، متولی داده های ورودی دستگاه های اجرایی هستند که آن را تولید می کنند، به عنوان مثال اگر شخصی خودرویی را به صورت قراردادی فروخته یا شماره ثبت دریافت نکرده است، باید آن را تولید کند. مراجعه به مراکز شماره ثبت و حل مشکل اطلاعات ساختار خانوار که یکی از اساسی ترین داده های سنجش تمدید است در صورت نیاز به اصلاح توسط سازمان هدفمندسازی یارانه ها (مواردی مانند ازدواج فرزندان، اشتغال فرزندان مجرد) اصلاح می شود. ، فوت و ولادت، حضانت، طلاق و …) از طریق پلیس پلاس 10 یا سیستم های افشای آن سازمان انجام می شود.

رئیس پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به هر حال وزارت رفاه اجتماعی در سامانه جدید حمایتی (اعتراض یارانه ای) hemayat.mcls.gov.ir فرصت را فراهم می کند تا بخش‌های خانواده ممکن است به برخی از اقلام شامل آن اشاره کنند. اندازه گیری های آنها را مشاهده کنید و در صورت اعتراض راهنمایی های لازم را برای تصحیح اطلاعات دریافت کنید. در مورد افرادی که به اصطلاح افراد تجاری هستند و معتقدند گردش حساب زیاد آنها باعث حذف یارانه آنها شده است، این امکان وجود دارد که در صورت تفکیک حساب شخصی و تجاری، تاریخچه اطلاعات گردش حساب آنها مشخص شود. در مطالعات آتی مورد توجه قرار نگیرد.

زریباف افزود: علاوه بر این که برخلاف افکار عمومی گردش حساب (مجموع سپرده ها و برداشت های بانکی) یکی از کم اثرترین عناصر در سازوکار اندازه گیری است.

به گفته وی، پس از ثبت اعتراض و اقدام برای تصحیح اطلاعات ثبت شده خانوار و همچنین ارسال اطلاعات تصحیح شده از نهادهای سرپرستی به پایگاه اجتماعی ایران، اطلاعات جدید در نظرسنجی های آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سه شش ماه دیگه . .

دیدگاهتان را بنویسید