تنها 3 درصد از ایده های خلاقانه به صنعت می رسد


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880487

محمد وحیدی با تاکید بر اینکه تنها 3 درصد از ایده های خلاقانه دنیا به صنعت می رسد، گفت: تحکیم دانش بنیان مستلزم استفاده از ظرفیت دانشجویی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری و فعالان حوزه علم و فناوری استان، با اشاره به اینکه از پایان سال 1398 بیش از 50 میلیارد تومان در حوزه دانش هزینه شده است که وارد استان شده است، گفت: چشم انداز قانون جهش تولید دانش بنیان از نگاه فعالان این حوزه نیز مناسب است. نیاز به تغییرات وجود دارد، آنها باید به نمایندگان مجلس اطلاع دهند تا بتوانیم تغییرات را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه 250 هزار نفر از خراسان شمالی ساکن استان تهران نشان دهنده ضعف ما در استان است، ادامه داد: این قانون از واردات کالا برای برخی افراد جلوگیری می کند، اجرای این قانون برای همه خوشایند نیست.

وحیدی با بیان اینکه از اجرای این قانون حمایت کامل داریم، تصریح کرد: ساختار وزارت جهاد کشاورزی به گونه ای طراحی شده که در حال حاضر 30 میلیون تن دام وارد کشور می شود اما دام گرسنه است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملگان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری مهمترین حامی شرکت های دانش بنیان هستند، تصریح کرد: زمانی که به دانش بنیان توجه شود. شرکت ها در شعار سال توسط مقام معظم رهبری، قطعا شرکت ها مورد توجه ما خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه تنها 3 درصد از ایده های خلاقانه دنیا به صنعت می رسد، افزود: تحکیم دانش بنیان مستلزم استفاده از ظرفیت دانشجویان است.

وی گفت: با توجه به کمبود زمین و زیرساخت در پارک، با الحاق زمین به پارک علم و فناوری و ایجاد پردیس صنعتی و پردیس دانشگاهی، می توان زمین پارک را تا 90 هکتار توسعه داد.

وحیدی خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در 25 استان کشور، ضروری است هر چه سریعتر این ستاد در استان تشکیل شود تا از توسعه شرکت های دانش بنیان حمایت شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید زنجیره کمک های متقابل بین شرکت ها تقویت شود، ادامه داد: در تبصره 14 دستور علم و علم را ایجاد کردیم. پارک فناوری و جمعاً 63 میلیارد اعتبار تومانی به اعتبار دانشگاه ها و مجموعه پارک اضافه کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید