تنها 9 درصد از آمریکایی ها به اثربخشی دموکراسی اعتقاد دارند


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909315

در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثریت مردم این کشور نسبت به کارآمدی دموکراسی بدبین هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آکسیوس، نظرسنجی های اخیر در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا نشان می دهد که تنها 9 درصد از مردم این کشور معتقدند که دموکراسی در این کشور بسیار خوب عمل می کند.

بر اساس آخرین نظرسنجی منتشر شده توسط مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس، تنها 9 درصد از آمریکایی ها معتقدند که دموکراسی آمریکایی “بسیار خوب یا بسیار خوب” کار می کند. 37 درصد می گویند دموکراسی آمریکا “تا حدودی خوب” است، و 52 درصد معتقدند که دموکراسی آمریکا “اصلا” یا “تا حد زیادی” کار نمی کند.

جمهوری خواهان بیش از دموکرات ها تاکید می کنند که دموکراسی آمریکایی ناکارآمد است.

در مقایسه با نظرسنجی مشابهی که در سال 2020 انجام شد، تعداد دموکرات‌هایی که به دموکراسی ایالات متحده اعتقاد دارند افزایش یافته است، در حالی که تعداد جمهوری‌خواهان کاهش یافته است.

نزدیک به 47 درصد از افراد در آن نظرسنجی نیز گفتند که «تا حدودی» یا «بسیار» معتقدند که آرای انتخابات میان دوره ای کنگره به درستی و دقیق شمارش می شود. این رقم دو سال پیش 39 درصد بود.

انتخابات میان دوره ای که در 8 نوامبر 2022 برابر با 17 نوامبر 1401 برگزار می شود.

در جریان این انتخابات، همه 435 کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از 100 کرسی سنا به رقابت خواهند پرداخت. 35 صندلی. همزمان نامزدهای احزاب جمهوری خواه و دموکرات برای تصدی پست فرمانداری در 36 ایالت آمریکا رقابت خواهند کرد.

ناکامی بایدن در مواجهه با چالش های متعدد پیش روی دولت در حوزه های مختلف، انتخابات میان دوره ای کنگره امسال را نسبت به سال های گذشته بسیار حساس کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید