کسانی که به آمریکا اعتقاد دارند به پیشرفت، جمهوری خواهی و عدالت اعتقادی ندارند


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877254

احمد واحدی گفت: کسانی که به آمریکا معتقدند به پیشرفت اعتقاد ندارند و کسانی که به پیشرفت اعتقاد ندارند به عدالت و جمهوریت اعتقادی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور امروز دوشنبه 30 ژوئن در همایش حکومت داری مردمی در گفتمان عدالت و جمهوری گفت: «گفتمان را نمی توان در خلاء و مکان یافت، بلکه گفتمان باید بر اساس زمان و مکان باشد. او باید این را با عناصر هستی ببیند. «آنچه در فلسفه وجود دارد ممکن است صدق کند یا نباشد.

وی افزود: مردم برای مسئولان کشور شعار سیاسی و چیزی شبیه آن نیستند. آنچه به مردم دنیا گفته می شود با آنچه در جمهوری اسلامی گفته می شود فاصله زیادی دارد.

وزیر کشور گفت: مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی با دموکراسی در دموکراسی جهانی کاملا متفاوت است. به همین دلیل ما نیاز به گفتمان عدالت خواهی و جمهوری داریم تا کشف نیازهای واقعی را داشته باشد و آن نیاز در گفتمان جمهوری اسلامی ظاهر شود.

وحیدی تصریح کرد: آیا باید بفهمیم منصف بودن و مردمی بودن یعنی چه؟ باید بدانیم به چه معنا می خواهد ظاهر شود که به نظر من باید برای آن تلاش کنیم.

وی افزود: باید در همه زمینه ها پیشرفت کرد. مثلاً پیشرفت در مبانی عملی نیاز به بدنه اجتماعی دارد. کسانی که معتقد به پیشرفت کشور هستند این دو مولفه را دارند: اعتماد به نفس و بی اعتمادی به دشمن. به نظر من کسانی که به آمریکا اعتقاد دارند به پیشرفت اعتقاد ندارند و کسانی که به پیشرفت اعتقاد ندارند به عدالت و جمهوری اعتقاد ندارند.

وزیر کشور با بیان اینکه باید در داخل کشور با آمریکا مرز داشت، گفت: هر حزب و گروهی که با آمریکا مرزی نداشته باشد و دشمن هم به پیشرفت کشور اعتقادی ندارد. اگر خواهان پیشرفت هستیم، نباید زیر یوغ آمریکا و جهانی شدن قرار بگیریم.

واحدی افزود: صدای مردم و افرادی که قلب پیشرفت کشور هستند و صدای پراکنده آنها باید شنیده شود. چرا امروز صدای سلبریتی ها شنیده می شود؟ صدای مردمی که کشور را آباد می کنند باید شنیده شود.

وی گفت: جریانی که به غرب ناچار شده و در غرب به دنبال رهایی است، به دنبال پیشرفت کشور نیست زیرا به ریسمانی چسبیده است که در حال پوسیدن است و در نهایت با گلوله و خمپاره ای که در افغانستان دیده می شود، خمپاره می شود. گفت: اوکراین و فلسطین.

وزیر کشور گفت: بزرگترین انقلاب و جنگ دنیا بر اساس مردم، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، ایران بود، اما متأسفانه همه مطالبات به دولت رفت و مردم به حاشیه رانده شدند، دولت را باید به دولت واگذار کرد. مردم و حکومت را نباید به دولت واگذار کرد.

واحدی با بیان اینکه دولت نباید گسترش پیدا کند، بیان کرد: وظیفه دولت سازماندهی است نه تحقق مطالبات، بنابراین حکومت داری باید به مردم واگذار شود، بنابراین سه مولفه وجود دارد: دولت بر دولت، دولت بر مردم و مردم بر مردم که نیاز به اجرا دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: باید از تمرکزگرایی و تمرکزگرایی دور شویم، این ساختمان دولت سیزدهم است. قرار بر این است که کشور باید با محوریت استان ها اداره شود، نه وزارتخانه ها، زیرا با این کار حکومت مردم باز می گردد.

واحدی با اشاره به صندوق توسعه استان ها گفت: دولت می خواست با ایجاد این صندوق اختیارات لازم را به استان ها بدهد تا استان توسط افرادی از همان استان اداره شود اما متاسفانه این صندوق از بودجه حذف شد. از مجلس.” برای دور شدن از تمرکزگرایی باید این موضوع احیا شود.

وی افزود: رئیس جمهور قصد دارد با ایجاد حکومت مردمی قدرت را به مردم واگذار کند. زیرا شخصیت رئیس جمهور یک شخصیت واقعی محبوب است، نه یک شخصیت جعلی. بنابراین نباید همه چیز بر دوش دولت باشد، بلکه باید توسط خود مردم و با کمک تشکل های اجتماعی اتفاق بیفتد و دولت فقط نظارت داشته باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: امروز اکثر صنایع کشور اعم از تولید لوازم خانگی و غیره می توانند با دنیا رقابت کنند و این اتفاق فقط با حمایت مردم رخ داد. به همین دلیل است که ما باید هر چه زودتر به سراغ مردم برویم، زیرا به این ترتیب کشور هر چه زودتر جلو خواهد رفت.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید