تهران به دلیل آلودگی شدید هوا در وضعیت اضطراری قرار دارد

189896 440 خبر خاکستری

عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی مرکز بهداشت محیط و حرفه ای وزارت بهداشت، گفت: 16 ایستگاه در تهران برای همه گروه ها ناسالم هستند.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ایستگاه های سوهانک (منطقه 1)، دانشگاه علم و صنعت (منطقه 4)، دانشگاه تهران (منطقه 6)، تربیت مدرس (منطقه 6)، میدان امام خمینی (منطقه) 12)، پیروزی (منطقه 13) پارک شکوفه (منطقه 14)، پارک قائم (منطقه 18)، شادآباد (منطقه 18) و شهرداری مناطق 10، 15، 11، 19، 21 و 22 را شرایط ناسالم برای همه مردم اعلام کرده است. .

به گفته یک مقام مسئول در وزارت بهداشت ایران، مناطق مذکور دارای شاخص بالای ۱۵۰ و منطقه ۲ شدیدترین آلودگی را دارد و کیفیت هوای این منطقه «بسیار ناسالم» اعلام شده است.

شاهسونی گفت: غلظت ذرات 1.5 PM در برخی مناطق تهران 6 برابر بیشتر از دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی برای مواجهه روزانه است.

2.5 PM برای محاسبه کیفیت آلودگی هوا استفاده می شود. قطر این ذرات معلق 100 برابر کمتر از موی انسان است و به قدری کوچک هستند که می توانند حتی به کوچکترین راه های هوایی به داخل ریه ها نفوذ کنند.

علاوه بر تاجی که تهران در دو سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده است، آلودگی هوا هم اکنون به یک معضل لاینحل در پایتخت تبدیل شده است. همچنین انتظار می‌رود مقامات از دورکاری که از زمان همه‌گیری کرونا رایج‌تر شده است، برای مبارزه با آلودگی هوا استفاده کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت گفت: اکنون در وضعیت اضطراری هستیم و طبق دستورالعمل در حال حاضر باید دورکاری و کاهش ساعات کاری کارکنان در دستور کار قرار گیرد. سلامت مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای.

به گفته شاهسونی، کمیسیون اورژانس تهران باید درباره شرایط آلودگی هوا تصمیم گیری کند. وی افزود: آلودگی هوا به یک معضل جدی در پایتخت تبدیل شده است و کارگروه اورژانس تهران باید سریعا وارد عمل شود.

این مقام وزارت بهداشت به اقشار آسیب پذیر مانند سالمندان، بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان توصیه کرد تا حد امکان از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

وی همچنین از ورزشکاران خواست از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و افراد کمتری در فضای باز در محل کار حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید