تهیه آرشیو ساختمانها


ساعت: 17:21
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814065

اعضای شورای شهر تهران لایحه اصلاح تبصره 6 بند ب برنامه برنامه ریزی، نظارت و اجرا شهر تهران را تصویب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعضای شورای شهر صبح امروز طرح اصلاح تبصره 6 (ب) را بر سر میز تصویب طرح و اجرای نماهای شهر تهران بررسی کردند و سلیمی مدیرکل معماری شهرداری تهران از این لایحه دفاع کرد. می تواند از آن تقلید کند و ترکیب اعضای کمیسیون نما تغییر کرده است.

سلیمی گفت: همچنین هنگام تدوین نمای ساختمان اقدام به طبقه بندی و تقسیم بندی ساختمان ها کردیم و ساختمان را به دو دسته کارآمد و کم بازده تقسیم کردیم.

مدیرکل معماری شهر تهران گفت: در مناطق 1 تا 6، 21 و 22 به ترتیب در صورت باریک بودن پلاک های مجاور، نیازی به طرح نما در کمیسیون برای حل 40 درصد موارد و رفع مشکلات آنها نیست.

وی گفت: در حوزه های دسته دوم این روش باعث کاهش 50 درصدی پروانه ها می شود، اما در مناطق 11 و 12 باید اهمیت تاریخی پرونده در کمیسیون نما لحاظ شود.

سلیمی ابراز امیدواری کرد با تصویب این لایحه روند صدور مجوز تسریع شود چرا که 36 درصد بار زمانی صدور مجوز مربوط به نما است.

عباسی یکی از اعضای شورا نیز درباره این لایحه گفت: بر اساس این لایحه در مناطق کم برخوردار با عرض کم به آنها اجازه داده ایم که نمای ساختمان خود را انتخاب کنند به شرطی که از آرشیو نماهای منتخب استفاده کنند.

وی افزود: در مجموع با حفظ اصول نما، سرعت صدور پروانه افزایش می یابد.

چمران افزود: نمای ساختمان باید همزمان با ساختمان بررسی شود، البته اکنون این موضوع تبدیل به مغازه شده و مردم برای طراحی نما به دفاتر پایینی مراجعه می کنند و یا نمایی که دارند چاپ می کنند و حالا با این حال، آرشیو نیازی به پول یا سفر ندارد.

وی با بیان اینکه نگاه ها نباید عجیب و نزدیک باشد، بیان کرد: افرادی که می خواهند نگاه ویژه ای داشته باشند می توانند پخش را به کمیته بازبینی ارسال کنند، اما دقت کنید که ترکیب کمیته نما متشکل از کارشناسان و اساتید باشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد می کنم روش های منفی برای مهندسان ناظر در نظر گرفته شود چرا که مهندس ناظر باید وظایف خود را در خصوص نما انجام دهد و به سرپرست خود گزارش دهد و پیشنهاد می شود شهرداری دیگر امضای وی را نپذیرد. اگر تخلف کرد

اعضای شورای شهر لایحه اصلاح تبصره 6 (ب) طراحی نظارت و اجرای نماهای شهر تهران را تصویب کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید