جنبش دانشجویی انقلاب به جای دفاع مذبوحانه، آرشیو نهادها را بررسی کند.


ساعت: 18:54
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905145

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جنبش دانشجویی انقلاب اسلامی به جای دفاع یا حمله عاجزانه به عملکرد دستگاه های حاکمیتی باید کارنامه جمعی خود را مطالعه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، بعدازظهر امروز (شنبه ۹ مهرماه) در نشست پرسش و پاسخ با اعضای بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر برنامه ریزی شده بود، گفت: کاملاً واضح است که ائتلافی جهانی از آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفته تا جدایی طلبان داخلی و سفارتخانه های چندین کشور اروپایی برای این ماجرا گرد هم آمده بودند.

وی افزود: از آخوند متحجر شیعه در لندن گرفته تا مارکسیست ها و راست های سرمایه دار، در این داستان علیه جمهوری اسلامی مانند پازل در کنار هم بودند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به عملکرد ضعیف رسانه ها در حادثه اخیر گفت: نهادهای حاکمیتی ما هنوز اهمیت رسانه را درک نکرده و درک نمی کنند که اکنون جنگ لفظی و نوع ارائه مطالب است. و زمان آن بسیار مهم است.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در دانشگاه صنعتی شریف سابقه فحش دادن میدانی وجود ندارد و از اینجا می توان فهمید که بحث مطالبه سیاسی و دانشجویی نیست، شکست بزرگی است. برای کسانی که حرفی برای گفتن ندارند

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی انقلاب اسلامی به جای دفاع یا حمله مذبوحانه به عملکرد دستگاه های حاکمیتی باید کارنامه جمعی خود را بازبینی کند. تفاوت نقد دانشگاهی و خیابانی در این است که در نقد دانشجویی علاوه بر نقد باید راهکارهای اصلاحی نیز ارائه شود.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه همه کشورها خط قرمزهایی دارند که برخی مشترک و برخی دیگر متفاوت است، گفت: در هیچ کجای دنیا اجازه نمی دهند فردی که قانون اساسی و اصل نظام سیاسی را قبول ندارد وارد دولت شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ما هدف سلطه رسانه ای غرب بوده ایم، گفت: سلطه رسانه ای غرب یک شبه به وجود نیامد، بلکه اکنون با وجود فضای مجازی و نسل جوان است. ، با سطح معینی از تحصیلات، خلاقیت و سواد، می توانیم این کار را انجام دهیم. بیایید به آن برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید