در حال حاضر مدیریت جنبش دانشجویی با اولیا است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; مدارس کشور که در اسفند ماه سال 93 به دلیل شیوع ویروس کرونا از نظر آموزش فردی به طور کامل تعطیل شده بودند، در شهریور ماه امسال به دلیل ادامه شیوع این ویروس به طور مجازی به فعالیت خود ادامه دادند.

با تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان در اوایل سال جاری، زمزمه‌هایی مبنی بر شروع آموزش حضوری به گوش می‌رسید، اما در نهایت به دلیل کنترل نسبی این بیماری در کشور، مدارس و دانش‌آموزان مجبور شدند از اوایل آذرماه به صورت حضوری کار کنند.

اما پس از بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس های درس از اوایل آذرماه، یکی از دغدغه های اصلی والدین مدیریت سرویس رفت و آمد فرزندانشان به مدرسه است که تاکنون برنامه ریزی خاصی برای آن صورت نگرفته است.

تا پیش از این ارائه خدمات مدارس از طریق کارگروهی با حضور تعدادی از دستگاه های مسئول سازمان و مسئولیت اجرایی آن بر عهده شهرداری ها بود که از سوی وزارت کشور برای ساماندهی سرویس مدارس در نظر گرفته شده بود.

این در حالی است که والدین در حال حاضر با قیمت های متفاوتی از رانندگان شخصی مسافران برای انتقال فرزندان خود به مدرسه مواجه هستند، در حالی که صلاحیت راننده در اختیار والدین نیست و این یکی از دغدغه های خانواده ها برای مدیریت حضور فرزندان در مدرسه است.

مدیریت سفر دانش آموزان در حال حاضر با والدین است / زمان بازدید از مدرسه آشفته و سخت است

مهدی براتی زاده، رئیس انجمن اولیا و مربیان استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب , در خصوص وضعیت خدمات دانش آموزی گفت: بالاترین مرجع تصمیم گیری در خصوص خدمات مدارس در هر شهرستان ماده 18 است که مجموعه ای را اداره می کند که در اراک کارگروه نواحی اول و دوم خود را دارد و سایر شهرستان های استان نیز این کارگروه را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: هر بخشنامه و دستورالعملی در خصوص سرویس مدارس در این کارگروه ها بومی سازی شده و بر اساس آن تصمیم لازم اتخاذ می شود. ماه ها تعطیل بود و وضعیت نامشخص بود، بنابراین تامین کنندگان و رانندگان نمی توانستند این خدمات را ارائه دهند.

براتی زاده با بیان اینکه در شرایط فعلی اکثر رانندگان رغبتی به کار ندارند مگر اینکه قیمت ها به صورت آژانس محاسبه شود، افزود: اگر می خواستیم قیمت ها به صورت آژانس محاسبه شود امکان پرداخت این هزینه برای والدین وجود نداشت. در سال تحصیلی جاری تا زمانی که وضعیت نیمه وقت نباشد و وضعیت به طور کامل مشخص نشود، بر اساس مصوبه کارگروه ماده 18، بحث سرویس مدارس به عهده اولیا خواهد بود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان مرکزی گفت: در کارگروه ماده 18 سه نفر شامل نماینده آموزش و پرورش، شهرداری و نماینده اولیا حق رای دارند و سایر تشکل ها به عضویت دعوت می شوند. و خدمات دانش آموزی به عهده اولیا می باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدیران مدارس گاهی سعی می کنند خانواده هایی را که در یک مسیر قرار دارند آشنا کنند تا بتوانند خدمات را به صورت هماهنگ دریافت کنند و این امر در اکثر مدارس انجام می شود مگر اینکه مدیر نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده باشد. “

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان مرکزی گفت: با این حال اگر شرکت های حمل و نقل مجبور به حضور در کار شوند، ممکن است برخی شرکت ها تشخیص دهند که ارائه خدمات برای آنها صرفه اقتصادی ندارد، اما از سوی دیگر باید این کار را انجام دهند. مسئولیت پذیر است. در مقابل والدین تا بتوانند امسال متوقف شوند. «کار نکن.

براتی زاده گفت: در حال حاضر زمان حضور دانش آموزان در مدارس چندان مشخص نیست و دروس مملو از جمعیت و سختی تشکیل شده است، بنابراین منتظریم تا امتحانات ترم اول به پایان برسد و در صورت ادامه وضعیت، جدید را بسازیم. تصمیمات.”

لازم به ذکر است که تصمیم ستاد کل کشور و آموزش و پرورش همچنان مبنی بر حضور همزمان دانش آموزان در کلاس های مجازی و حضوری است، لذا به نظر می رسد برای رفع دغدغه خانواده ها نسبت به مدرسه باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد. خدماتی به گونه ای که حداقل والدین بتوانند فرزندان خود را به رانندگانی بسپارند که صلاحیت های شخصی و فنی برای ارائه خدمات خود و خودرویشان را دارند.

دیار آفتاب در روزهای آینده موضوع سرویس مدارس را از سوی مسئولان شهرداری پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید