رئیسی: مشکلات جامعه به جای رسانه ای شدن نیاز به جلسات کارشناسی در نهادها دارد تا سریع حل شود.

رئیسی: مشکلات جامعه به جای رسانه ای شدن نیاز به جلسات کارشناسی در نهادها دارد تا سریع حل شود.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه این اقدامات و تلاش های دولت و قوه قضائیه باید منجر به ایجاد امید در کشور شود، افزود: مسائل و مشکلاتی وجود دارد که باید پیگیری شود اما برنامه ریزی آنها در جامعه منجر به این نمی شود. ایجاد امید در مردم جایی برای مطرح شدن در رسانه ها نیست، باید در جلسات کارشناسی کمیسیون های مختلط بین مراجع که شامل جلسات شورای عالی عمومی و پیشگیری از وقوع جرم است، مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور شجاعت مدیران در عرصه عمل را یکی از نیازهای مهم موفقیت دولت در دستیابی به اهداف خود خواند و از قوه قضائیه خواست ضمن اطمینان از اجرای صحیح و به موقع قانون به این امر توجه بیشتری داشته باشد. توسط مدیران دولتی

سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک مسئولان ارشد قوه قضائیه با اعضای دولت که به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه برگزار شد، ضمن تبریک این هفته به کارکنان این قوه و تجلیل از یاد و خاطره شهدای 16 تیر، هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضایی به مردم و بازخوانی سطح اجرا و موانع و مشکلات موجود است. اجرای وظایف محوله بر عهده این اداره کل بود و گفت: موضوع تحول یکی از موضوعات کلیدی در تعیین راهبردهای کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب به مسئولان نهادهای مختلف کشور در ابتدای سال جاری بود. به این ترتیب همه دستگاه ها باید نقاط قوت خود را افزایش داده و نقاط ضعف خود را کاهش دهند.

رئیس جمهور حضور مدیران تحول آفرین و تحول آفرین را لازمه و ضرورت ایجاد تحول در نهادهای مختلف کشور دانست و گفت: جلسات مشترک دولت و قوه قضائیه نیز باید همراه با نگاه تحول آفرین باشد که موجب پیشرفت نظام شود. موارد

رئیسی قوه قضائیه قوی را شامل اقدامات دولت در راستای اجرای قانون، امنیت و سلامت اقتصادی و اجتماعی کشور دانست و با تاکید بر تلاش دولت برای حل مشکلات مالی و اداری قوه قضائیه گفت: رفع این مشکلات در راستای رفع این مشکلات است. قلب همکاری و تعامل در ایجاد تحول و پرسش است. موضوع اصلی در این مسیر رسیدگی به نظام مشکلات کشور و رفع مشکلاتی است که مردم از دولت و قوه قضائیه انتظار دارند و این امر مستلزم همکاری و تعامل دوگانه این دو قوه است.

رئیس جمهور در ادامه تلاش خود را برای رفع برخی از مشکلات و آسیب های کشور از جمله قاچاق کالا و مواد مخدر و پرونده های دیوان عدالت اداری از دیگر مشکلات مشترک قوه قضائیه و دولت مطرح کرد و با طرح این سوال که تا کی باید مشکلات و آسیب ها باقی بماند. وی گفت: رفع آسیب ها و تلاش برای رفع این مشکلات و یا حداقل کاهش آن نیازمند همکاری جدی قوه مجریه و قضاییه کشور است و کمیسیون تعاملی دولت و قوه قضاییه می تواند یک بار پاسخگوی این امر باشد. تشکیل می شود.

رئیسی همچنین تفاوت دو قوه مجریه و قضاییه با قوه مقننه را مسئولیتی سنگین و خطیر در اجرای قانون و رساندن جامعه به نقطه مطلوب عدالت اقتصادی و اجتماعی و جلب اعتماد مردم به نظام می داند. کارایی سیستم

رئیس جمهور شجاعت دولتمردان در میدان عمل را یکی از الزامات مهم موفقیت دولت در دستیابی به اهداف خود عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از پروژه های برجای مانده از دولت های گذشته و آسیب های وارده وی از قوه قضائیه خواست بر اجرای صحیح و به موقع قانون توسط مسئولان دولتی نظارت داشته و به این معضل توجه بیشتری داشته باشد.

رایضی اصلاح ساختارهای فساد اداری را یکی از اقدامات مهم دولت در تعامل و همکاری با دستگاه قضایی برای جلوگیری از افزایش پرونده های قضایی دانست و گفت: در عین حال شناسایی و گزارش گلوگاه های فساد نیز بسیار مفید است. در دستیابی به اهداف دولت در مبارزه با فساد اداری خواهد بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه این اقدامات و تلاش های دولت و دستگاه قضایی باید منجر به ایجاد امید در کشور شود، افزود: مسائل و مشکلاتی که باید دنبال شود اما برنامه ریزی آنها در جامعه منجر به ایجاد نمی شود. امید در مردم به جای برنامه ریزی نه رسانه ای، باید در جلسات کارشناسی کمیسیون های مختلط بین دستگاه ها که شامل جلسات شورای عالی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است، مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی در نهایت وفاق و همبستگی بین نیروها را یکی از راهکارهای بسیار مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانسته و بر توجه ویژه مسئولان به این امر تاکید می کند و از آن غافل نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید