توافق با ایران باید الزام آور باشد


ساعت: 20:44
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809106

کنگره ایالات متحده از پذیرش شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان یک معاهده الزام آور اجتناب می کند، زیرا بیش از یک سوم مردم با آن مخالف هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نظرسنجی پولیتیکو و مرکز مشاوره صبح نشان داد که بیش از یک سوم رأی دهندگان آمریکایی خواهان الزام آور بودن توافق هسته ای با ایران هستند.

به این ترتیب 36 درصد از رای دهندگان آمریکایی خواهان این هستند که برجام در قالب یک معاهده الزام آور ارائه شود که تقریباً دو برابر رقم 18 درصد مخالفان است.

البته 20 درصد رای دهندگان خواهان توافق با ایران نیستند. دموکرات ها بیش از جمهوری خواهان بر لزوم توافق با ایران با نسبت 49 به 24 درصد تاکید دارند.

به طور کلی، 53 درصد از رای دهندگان آمریکایی از توافقنامه 2015 حمایت می کنند، در حالی که تنها 24 درصد با آن مخالف هستند.

در حالی که مذاکرات در وین به نقطه عطفی می رسد، کنگره آمریکا همچنان از تایید رسمی هرگونه توافقی که دست روسای جمهور آینده را برای پذیرش مسئولیت ایران ببندد، عدول می کند.

در همین حال، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران، به فایننشال تایمز گفت که کنگره آمریکا و مجالس غربی درگیر در مذاکرات می توانند در بیانیه ای سیاسی به تعهدات خود در قبال توافقنامه عمل کرده و به اجرای کامل بازگردند.

ایران از غرب خواسته است تا با لغو تمامی تحریم ها و ارائه تضمین های معتبر، تمایل خود را برای دستیابی به یک توافق خوب نشان دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید