الزام آور نبودن توافق با معیشت مردم، عامل جایگاه عالی ما در مذاکرات است

ساعت: 20:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793440

ایزدی گفت: امروز دولت دیگر معیشت مردم را به مذاکره گره نمی زند و از آن به عنوان ابزار رقابت سیاسی داخلی استفاده نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل درباره وضعیت مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 به یزدرس گفت: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد، ایران برجام را مو به مو قرار داد و حتی او در قدرت ماند. برای یک سال پس از ترک ایالات متحده؛ بنابراین آنچه واضح است این است که ریسک تجارت با آمریکا زیاد است و به همین دلیل است که آمریکا باید تضمین های بیشتری ارائه کند و ما باید هزینه ها را برای کشور مقابل افزایش دهیم.

وی افزود: اینکه چهره های اقتصادی و بانکی در تیم مذاکره کننده فعلی بیش از گذشته به چشم می خورد به نفع کشور است و از امتیازات تیم مذاکره کننده فعلی ایران است.

این استاد دانشگاه تهران گفت: همچنین اینکه تیم مذاکره کننده فعلی ایران به دنبال مذاکرات سودآور و مثمر ثمر برای کشور و به عبارتی توافق خوب است از امتیازات ما است.

ایزدی گفت: متأسفانه در دولت قبل فقط بحث توافق بود، بنابراین روحانی گفت باید به توافق برسیم و این نوع موضع گیری باعث می شود طرف مقابل دست بالا را داشته باشد.

وی گفت: اما در شرایط فعلی برای کشور غربی حتی این تصور وجود دارد که ایران آماده بلند شدن از میز مذاکره است و اتفاقاً باید این تصویر ایجاد شود. همچنین می توانیم از روی میز مذاکره بلند شویم. “

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: امروز دولت دیگر معیشت مردم را مقید به مذاکره نمی کند و آن را زمینه ساز رقابت های سیاسی داخلی نمی کند و این فرصتی را برای مذاکره کنندگان کشورمان ایجاد کرده است تا در راستای منافع ملی گام بردارند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید