توافق بر سر برنامه هسته ای ایران امکان پذیر است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرگئی ریابکوف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که ممکن است در مذاکرات هسته ای در وین، پایتخت اتریش، توافق حاصل شود.

وی پس از دیدار با هیئت آمریکایی در ژنو سوئیس در یک کنفرانس خبری گفت: امکان دستیابی به توافق در مورد موضوع هسته ای ایران وجود دارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه توسعه برنامه هسته ای ایران و تحریم های آمریکا را از چالش های مذاکرات وین توصیف کرده است.

توسعه برنامه هسته ای ایران و فهرست تحریم های آمریکا علیه تهران از چالش های مذاکرات وین است.

وی هشدار داد: تعیین ضرب الاجل در مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران اشتباه است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: بسته به اینکه در روزهای آینده چه اتفاقی می افتد، باید به سرعت پیشرفت کنیم.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین دیروز گفت: «پیشرفتی در حال انجام است». اما دستیابی به راه حل مطلوب نیازمند زمان و تلاش بیشتری است.

پیش از این رسانه ها به نقل از باقری، رئیس تیم مذاکره کننده ایران در وین، گفته بودند که مناقشه موسوم به براکت باز در حال کاهش است.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی اخیر با همتای هندی خود در خصوص لغو تحریم ها در وین، با تاکید بر اینکه مذاکرات در مسیر درستی است، گفت: ما اراده خوبی برای دستیابی به یک توافق خوب و با حسن نیت داریم. غرب هم این حسن نیت و اراده را دارد، می توانیم به توافق خوبی برسیم.

به گزارش فارس، هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه 13 دی ماه در وین آغاز می شود. در وین در سطوح و قالب های مختلف انجام می شود. همزمان با این مذاکرات، روزنامه الکترونیکی رایالیوم چاپ لندن از تکمیل توافقنامه وین و رفع موانع مذاکرات خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید