آمریکا: اگر ایران جدی باشد، توافق برای احیای برجام در چند روز آینده امکان پذیر است

آمریکا: اگر ایران جدی باشد، توافق برای احیای برجام در چند روز آینده امکان پذیر است

این مقام آمریکایی پنجشنبه شب به وقت محلی گفت در صورت جدی بودن ایران، توافق در چند روز آینده امکان پذیر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه پیشرفت قابل توجهی در هفته گذشته حاصل شده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: اگر ایران جدیت نشان دهد، ما می توانیم. توافق بر سر بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام ظرف چند روز.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت هر چیزی فراتر از آن احتمال بازگشت به توافق را به طور جدی به خطر می اندازد.

سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه شب به خبرنگاران گفت که مذاکرات با ایران در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام به وضعیت اضطراری رسیده است.

کارین ژان پیر، معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: توافقی برای رسیدگی به نگرانی های همه طرف ها وجود دارد.

وی در راستای سیاست آمریکا مبنی بر استفاده از ضرب الاجل های نادرست برای مذاکرات وین برای تحت فشار قرار دادن ایران در سر میز مذاکره، گفت: اگر در چند هفته آینده به توافق دست یابیم، پیشرفت هسته ای ایران بازگشت به MAAE را غیرممکن می کند. .

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: در ادامه سیاست ترس از پیشرفت هسته ای ایران در چارچوب برجام، حرف آخر این است که با وضعیت بسیار خطرناکی مواجه هستیم. برنامه هسته ای ایران در چارچوب برجام تا حدودی محدود شده و توسط بازرسان بین المللی نظارت شده است.

یک مقام آمریکایی نزدیک به مذاکرات وین روز پنجشنبه به وقت محلی گفت که “پیشرفت واقعی” حاصل شده است، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

سایت نیویورک تایمز نام این مقام آمریکایی را نبرده و نوشته است که مذاکرات سخت برای احیای توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران ممکن است به پایان برسد و دیپلمات‌ها می‌گویند پس از نزدیک به یک سال مذاکره، این توافق در دسترس است. اما واکنش منفی در میان منتقدان این توافق در آمریکا به تازگی آغاز شده است.

دیپلمات ها می گویند که ایالات متحده و ایران به زودی درباره بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل تصمیم خواهند گرفت.

نیویورک تایمز می گوید مقامات دیگری که به دلیل حساسیت مذاکرات از ذکر نامشان خودداری کردند، گفتند یکی از موضوعاتی که هنوز مورد بحث است، چگونگی کاهش تولید سوخت هسته ای در ایران است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که رسانه‌های جمهوری‌خواه و حتی برخی از دموکرات‌ها در تلاش هستند تا از تعامل مجدد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بورژوا جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید