سخنگوی وزارت امور خارجه: توافق با ایران امکان پذیر است

سخنگوی وزارت امور خارجه: توافق با ایران امکان پذیر است

مذاکرات در وین برای بازگشت به برجام که هفته گذشته به حالت تعلیق درآمده بود، امروز سه شنبه (19 بهمن) از سر گرفته می شود.

سخنگوی خبرگزاری فرانسه گفت: توافقی که نگرانی‌های اصلی همه طرف‌ها را برطرف کند ممکن است، اما باید در اسرع وقت انجام شود، زیرا تهران در حال بهبود ظرفیت هسته‌ای خود است. “این خودش است.”

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا هشدار داد که در صورت عدم توافق طرفین مذاکرات وین در هفته‌های آینده، پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران «بازگشت ما به برجام را غیرممکن می‌کند».

علی باقری از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده ایران صبح سه شنبه برای شرکت در مذاکرات هسته ای تهران را به مقصد وین ترک کرد.

به گزارش ایرنا، وی قرار است برای اولین بار با انریکه مورا، رئیس کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کند.

هشتمین دور مذاکرات بازگشت ایران و چین، روسیه، آلمان، بریتانیا و فرانسه در 27 دسامبر با حضور غیرمستقیم آمریکا در وین آغاز شد، اما هفته گذشته برای رایزنی با دولت‌های این کشورها به حالت تعلیق درآمد.

تهران خواستار لغو همه تحریم ها است

به گزارش ایرنا، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران صبح سه شنبه با وانگ یی همتای چینی خود تلفنی گفت و گو کرد.

ایرنا به نقل از امیر عبداللهیان گفت: غرب باید تصمیم جدی و موثری در خصوص لغو تحریم ها اتخاذ کند و فاصله قابل توجه خود را با سیاست های شکست خورده دولت قبلی آمریکا با لغو تمامی تحریم ها علیه برجام و اقدام جدی در زمینه «تحریم ها» نشان دهد. دامنه ضمانت ها امکان پذیر خواهد بود».

رابرت مالی، فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز یکشنبه گفت: پرزیدنت بایدن همچنان از ما می خواهد که مذاکرات وین را پیش ببریم.

به گزارش رویترز، آمریکا خواهان مذاکره مستقیم با ایران است، اما مذاکرات بین دو کشور به درخواست ایران به صورت غیرمستقیم ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید