توافق در مذاکرات وین می تواند خیلی زود حاصل شود


ساعت: 04:45
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809460

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که توافق در مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای 2015 ممکن است به زودی حاصل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح شنبه رویترز به نقل از یک مقام اروپایی گفت: من انتظار دارم طی یک تا دو هفته آینده به توافق برسد. فکر می کنم اکنون متنی روی میز داریم که به توافق نهایی بسیار بسیار نزدیک است.


این آژانس افزود: «بیشتر موضوعات از قبل توافق شده است. اما به عنوان یک اصل در این نوع مذاکره، تا زمانی که همه چیز به توافق نرسد، هیچ چیز مورد توافق قرار نمی گیرد. بنابراین، ما هنوز مسائلی داریم که برخی از آنها سیاسی است و توافق بر سر آنها دشوار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه صبح جمعه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، بدون اشاره به تعهدات واشنگتن تا کنون از زمان خروج از برجام، بدون اشاره به تعهدات واشنگتن در هفته گذشته، گفت: “اگر ایران جدی باشد، می توانیم بر بازگشت متقابل به اجرای کامل توافق کنیم. برجام. در عرض چند روز

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها در وین از پنجم آذرماه آغاز شد و اکنون به مرحله ای رسیده است که نتیجه مذاکرات صرفا به تصمیمات سیاسی غرب بستگی دارد. اگر کشورهای غربی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند که از آن آگاه هستند، می توان مسائل باقی مانده را حل کرد و ظرف چند روز به توافق نهایی رسید.

هیئت ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل ها، پیشنهادات و درخواست های صریح خود را در سایر موضوعات روی میز گذاشت و اکنون توپ کاملاً در اختیار کشورهای غربی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید