توانایی فدراسیون فوتبال برای استخدام مربی خوب کاهش می یابد/ تکلیف اسکوچیچ با رای نهایی هیئت مدیره مشخص می شود


ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1819496

رئیس سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: ما تیم خوبی در جام جهانی داریم اما تکلیف دراگان اسکوچیچ باید با رای نهایی اعضای هیئت مدیره مشخص شود.

عباس ترابیان، رئیس سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی دانا درباره وضعیت نابسامان فدراسیون در آستانه جام جهانی 2022 گفت: به تیم ملی ضربه نزنید که نیاز به برنامه ریزی دارد. و اجرای مرحله ای

وی افزود: سه دوره قبل، حین و بعد از جام جهانی داریم که فدراسیون فوتبال با توجه به نسل کنونی که درآمدهای بسیار پایینی دارد باید برنامه ریزی کند تا آن را با موفقیت پشت سر بگذارد. در این ماه ها با شرکت های ثروتمندی مواجه هستیم که از تیم ملی و بازیکنان برای تبلیغات استفاده می کنند و حق فوتبال را نمی دهند.

ترابیان درباره مسائل مالی گفت: باید جلوی این گونه مسائل گرفته شود تا با حق مسلم فوتبال ملی بتوان با قطر قرارداد منعقد کرد و مسائل اداری و مالی جام جهانی را رسمی کرد. البته این موارد هم باید به صورت رسمی اعلام شود تا همه بدانند در فدراسیون چه کارهایی انجام شده است.

وی همچنین تاکید کرد: متوجه شدم که تقسیم کار خوبی در فدراسیون فوتبال وجود دارد تا اختلاف سلیقه باعث ایجاد شکاف نشود. زمان کمی داریم و باید تا نوامبر همه چیز را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. جام جهانی هرگز یک تورنمنت معمولی نیست و فوتبال یک موضوع حساس ملی برای جوانان ماست.

رئیس سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال اذعان داشت: تیم خوبی در جام جهانی داریم اما تکلیف دراگان اسکوچیچ باید با رای نهایی اعضای هیئت مدیره مشخص شود تا تکلیف خود را بدانیم. “اگر قرار است حداکثر حمایت و اتفاق نظر وجود داشته باشد و در غیر این صورت، باید به سرعت به دنبال جایگزینی باشیم.

وی در این خصوص تصریح کرد: باید به دنبال نسخه خارجی معیارهای توان مالی و اجرایی فدراسیون باشیم. حق مسلم فوتبال را می خورند و حالا ما چیزی نداریم. 70 درصد درآمد فدراسیون از حق پخش تلویزیونی است و این درآمد بی قید و شرط از صدا و سیما به فوتبال ایران نمی رسد. توانایی فدراسیون برای استخدام مربی خوب کم شده است.

ترابیان در پایان درباره درآمدهای بلوکه شده ایران گفت: مجیدی دیدار خوبی با رئیس فیفا در دوحه داشت و نظرات جالبی بیان شد اما مشکل رادیویی فدراسیون باید حل شود. باید تصمیم گرفت که در این فوتبال بدبخت تر نشویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید