توجه به ترافیک و کاهش تصادفات درون شهری باید در اولویت شهرداری ها باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در اولین همایش قربانیان حوادث در استان مرکزی فرزاد محلیس الائمه استاندار مرکزی گفت: تقدیم شهدای سرافراز نیروی انتظامی در مسیر امنیت و خدمت به مردم نشان از فرج است. عزم راسخ و اراده جدی برای ایجاد، حفظ و تقویت امنیت کشور و خادمان فرج با اهدای جان یکی از مهم ترین مقوله های اجتماعی در زندگی مردم است.

محلیس الائمه تصریح کرد: قد بلندهای فرج همیشه به حوادث مختلف افتخار می کنند و همیشه در حماسه آفرینی می درخشند و تلاش نیروی انتظامی در طول تاریخ انقلاب همیشه ماندگار است.

وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی همواره در تنظیم ترافیک، بهبود و کاهش ترافیک و تصادفات پیشگام بوده و تجربیات ارزنده ای در حوزه ترافیک و تصادفات دارد و مسئولان باید از تجربیات ارزشمند آنها به خوبی استفاده کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: کاهش تصادفات خواسته مهم مقام معظم رهبری و درخواست مردم است و البته عوامل زیادی منجر به تصادفات می شود که باید در کنار هم مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

مخلص الائمه تصریح کرد: با همه تلاش ها و کاهش تصادفات، وضعیت در حوزه تصادفات و بهبود وضعیت جاده ها مساعد نیست و مسئولان و متولیان در قبال خسارات مادی، معنوی، جسمی و روحی در تصادفات پاسخگو هستند. همه باید کمک کنند تا به وضعیت مطلوب برسیم.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی ارقام خوبی برای اصلاح نقاط حادثه خیز، تجهیز جاده ها به دوربین های نظارتی و ترمیم جاده های فرعی و اصلی تخصیص داده شد و باید با هم افزایی و اتحاد همه جانبه گام های اساسی در این راستا برداشته شود. و عزم دولت جدی است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اقدامات و اقداماتی در زمینه عملیاتی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری انجام شده است و البته میزان اقدام در حوزه تعمیر راه ها در سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: اولویت بندی در حوزه تعمیر راه های استان یک نیاز مهم است و با توجه به اینکه محور ساوه بسیار پرحادثه است باید به آن توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه عملکرد استان مرکزی در سفرهای نوروزی، سفرهای تابستانی و به ویژه در اربعین حسینی درخشان بوده و این استان علیرغم کسب رتبه اول ترافیک، با مدیریت صحیح، کمترین حادثه را در اربعین حسینی شاهد بوده است. یک الگوی ماندگار.”

مخلص الائمه تصریح کرد: ساماندهی حوزه تصادف و ترافیک استان برای بهبود وضعیت اولویت و ضرورت مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: از عملکرد شهرداری ها در زمینه بهبود وضعیت جاده ها و کاهش تصادفات راضی نیستیم چرا که با وجود منابع فراوانی که در اختیار دارند، شاهد اقدامات موثر و مطلوبی نیستیم و باید منابع در حوزه مدیریت شود. حوزه حفاظت از اموال و جان مردم.

وی یادآور شد: توجه به ترافیک و کاهش تصادفات درون شهری و بهبود وضعیت باید در اولویت شهرداری ها و شوراهای اسلامی باشد و تصادفات درون شهری ناشی از بد بودن معابر قابل قبول نیست و باید با مدیریت صحیح اقدامات موثر در دستور کار قرار گیرد.

مخلص الائمه گفت: هیچ ارگانی حق کوتاهی در زمینه کاهش تصادفات و بهبود وضعیت راه های استان را ندارد و همه باید در این زمینه اقدامات و برنامه های عملیاتی موثری داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید