توسعه متوازن و توجه به مناطق کم برخوردار باید اولویت اصلی فعالیت های عمرانی شهرداری تربت حیدری باشد.


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834571

در شرایطی که رایزنی ها و همچنین مذاکره برای دریافت قیر برای شهرستان تربت حیدریه با موفقیت همراه بود، اما نبود عدالت اجتماعی در توسعه متوازن و توجه به مناطق کم برخوردار باعث نارضایتی مردم این مناطق شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; آغاز عدالت اجتماعی ریشه در عدالت فضایی و محیطی دارد، چرا که خدمات شهری به عنوان نوعی کالای عمومی تلقی می شود، ارزیابی و مکان یابی مناسب آن در حوزه حکمرانی شهری است، بنابراین نمی توان بخشی از جامعه شهری را از آن محروم کرد. .

عدالت فضایی توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری به منظور دستیابی به جامعه ای متعادل و یکی از رویکردهای عدالت اجتماعی است.

عدم توزیع مناسب خدمات موجب از بین رفتن عدالت و نارضایتی روزافزون شهروندان از محل سکونت و مدیران شهری شده است، لذا توسعه متوازن و توجه به مناطق کم برخوردار باید عنوان فعالیت های عمرانی شهرداری تربت حیدریه باشد.

در شرایطی که رایزنی ها و همچنین مذاکره برای دریافت قیر برای شهرستان تربت حیدریه با موفقیت همراه بود، اما نبود عدالت اجتماعی در توسعه متوازن و توجه به مناطق کم برخوردار باعث نارضایتی مردم این مناطق شد. .

این روزها در فضای مجازی اخباری از سوی مدیران شهری مبنی بر آغاز آسفالت جاده های خاکی تربت حیدریه و ولی عصر عجلولوه منتشر شد، در حالی که این جاده همچنان بحث برانگیز و ناآرام، غیرقابل سکونت و بدون برنامه ریزی زیرساختی است. در آینده باید برای زیرساخت ها هموار شود.

نکته قابل توجه این گذر این است که هیچ گونه تقاطع جاده ای از میدان امام حسین یا بلوار شهید مدرس را باز نمی کند و این در حالی است که در صورت تحقق در فاصله 20 متری شرکت نفت شهید تندگویان، همین هزینه ها صرف آسفالت میدان می شود. تردد در میدان بسیج نیز باز خواهد شد.

جالب است بدانید در ابتدای زیرسازی گردنه ولی عصر(عج)، شورای شهر طی نامه ای به شهردار اعلام کرد که به همین دلایل این گردنه در اولویت مدیریت شهری نیست و بهتر است از آن استفاده شود. قیر برای آسفالت در مناطق پست و حومه.

البته ناگفته نماند که برخی از مناطق کم برخوردار حاشیه تربت حیدریه مانند کوی امام، کوی صدف، رضا شهر، عدالت و مهرآوران و سایر مناطق کم برخوردار که بعضاً هزینه این خدمات را نیز پرداخت می کنند. بسیاری از شهروندان هنوز در این مناطق زندگی می کنند و از نعمت اولیه آسفالت محروم هستند.

رئیس کمیسیون اتباع شورای شهر تربت حیدریه در پاسخ به این سوال که چه مناطقی برای آسفالت معابر خاکی تربت حیدریه در اولویت مدیریت شهری قرار دارد، گفت: آسفالت معابر خاکی تربت حیدریه کدام مناطق است؟

حمید کوش طینت گفت: در سال گذشته مدیریت شهری ۱۶۰ هزار مترمربع معابر خاکی برای تولید قیر به فرمانداری ابلاغ کرد که ۸۰ هزار مترمربع آن مصوب شده است و قیر حاصل در حال حاضر در خیابان رضوان، خیابان هورداد، پلاک ۱۵ قرار دارد. و جاده توحید دیزگند. ، خیابان مصلی، شهید بهشتی 46، باهنر 37، امام رضا علیه السلام (98) و بلوار ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هزینه می شود.

وی افزود: در خصوص بلوار ولی عصر عجللا که در حال آسفالت ریزی است، اگر شهرداری برای هر قسمت از آن مجوز صادر کند بیش از یک میلیارد تن عاید شهرداری خواهد شد، ضمن اینکه این گردنه جزو اولویت ها بود. شهردار وقت به بخشدار اعلام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید