مجلس باید به مناطق کم برخوردار توجه ویژه داشته باشد


ساعت: 11:59
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880122

استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه و خروج استان های کمتر نیازمند توجه ویژه در سطح کلان و مجلس را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، با استقبال استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استان، یک سفر یک روزه «نیکزاد» نایب رئیس اول شورای اسلامی و هیئت همراه به استان آغاز شد.

نایب رئیس اول شورای اسلامی در این سفر از برخی پروژه های عمرانی در شهرهای نبندان و سربیش بازدید خواهد کرد.

بازدید از شهرستان مرزی دره، بزرگراه دوم دره ماهیرود، برخی مناطق روستایی بخش مود، فیدر سد بندان و … از برنامه های دکتر نیکزاد است. جلسه نهایی و جمع بندی مصوبات این سفر امشب (20 تیرماه) در استان نبندان برگزار می شود.

جواد زوانت استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه نایب رئیس اول شورای اسلامی در سفر به استان اظهار داشت: توسعه و خروج از استان های کمتر نیازمند نگاه ویژه در سطح کلان را می طلبد.

وی تصریح کرد: تصویب قوانینی که بتواند استفاده از فرصت ها را ارتقا دهد و موانع را برطرف کند نقش بسزایی در توسعه مناطق محروم دارد.

استاندار در این دیدار به تشریح شرایط استان پرداخت و از پروژه های قابل توجهی که در خراسان جنوبی در حال اجراست خبر داد.

کوانت با اشاره به ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری و مرزی استان از اقداماتی که در دستور کار حوزه‌های مختلف برای استفاده بهینه و ایجاد ارزش افزوده از این فرصت‌ها است، گفت.



بررسی دسترسی راه های مناسب روستاهای شمالی بخش مد به سربیشه

پس از آن علی نیکزاد نایب رئیس اول شورای اسلامی به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از جاده خاکی روستاهای ضلع شمالی سربیش بازدید کردند.

مصطفی نهایی نماینده مردم نبندان و سربیشه در شورای اسلامی در این بازدید با بیان اینکه روستاهای زیادی در شمال مود وجود دارد که راه دسترسی مناسبی به مرکز سربیشه ندارند، گفت: مشکل باعث ایجاد نارضایتی اجتماعی در بین مردم شده است که باید حل شود

وی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باید هر مسیری که بتواند دسترسی مردم و روستاهای بیشتری به سربیشه را فراهم کند و رضایت بیشتری را به همراه داشته باشد، بررسی و همان مسیر را برای ساخت و ساز تعیین و برنامه ریزی کند.

لازم به ذکر است در این بازدید دکتر نیکزاد دستورات لازم جهت تامین قیر رایگان و بخشی از اعتبارات احداث این جاده را صادر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید