توزیع نظام دستمزد عادلانه نیست/ باید به مسائل معیشتی کارگران توجه ویژه شود


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907924

علی بابایی با اشاره به مصوبه افزایش حقوق کارکنان و دستگاه های اجرایی گفت: با توجه به اینکه دوبار افزایش حقوق در سال جاری اجرا شد، مشکلات معیشتی کارگران و کارکنان دستگاه های اجرایی همچنان پابرجاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به تصویب افزایش حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و دستگاه های اجرایی از سوی شورای اسلامی شهر، اظهار داشت: به راستی امروز وضعیت معیشتی و رفاهی کارگران، مستمری بگیران در حال افزایش است. و کارمندان کشوری و دستگاه های اجرایی همسو هستند تورمی وجود ندارد و بسیاری از آنها به سختی می توانند زندگی خود را اداره کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام بسیار ارزشمند دولت سیزدهم و مجلس یازدهم شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق و دستمزد در سال جدید و تناسب آن افزود: اهتمام ویژه رئیس جمهور، دولت محترم و نمایندگان. شورای اسلامی در بحث معیشت و رفاه کارگران، مستمری بگیران کشوری و لشکری، کارمندان و دستگاه های اجرایی از اولویت های مهم کشور بود و برای حل و کاهش این مشکلات موضوع تناسب حقوق و دستمزد مورد توجه و تصویب قرار گرفت. توسط شورای اسلامی شهر و جهت اجرا به دولت ابلاغ شد.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی دولت محترم و مجلس انقلاب برای مهار و کنترل تورم افسارگسیخته در سال های اخیر، گفت: متاسفانه مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد. حوزه اقتصاد، گذشته و تورم در سال های گذشته و در دولت قبل ایجاد شد و آثار مخرب آن هنوز در جامعه به وضوح نمایان است که نیازمند برنامه ریزی، دقت بیشتر و تصمیمات مهم مسئولان اقتصادی به ویژه بانک مرکزی که باید برای کاهش و حذف آن سخت تلاش کند

بابایی کارنامی با اشاره به اهمیت تثبیت قیمت کالاهای ضروری و غیر ضروری در بازار خاطرنشان کرد: در این شرایط کشور لزوم ورود جدی تر نهادهای نظارتی و مسئولان و متولیان امر تنظیم بازار امری اجتناب ناپذیر است. همه باید مشکلات را حل کنند و مسائل اقتصادی را محک بزنند تا قدرت خرید مردم آسیب جدی نبیند و وضعیت بازار عادی شود و شاهد رونق کسب و کار در کشور باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید